Vi bruker informasjonskapsler for å forbedre brukeropplevelsen. Besøk vår personvernside for mer detaljer.
Annonse
NTB
Artikkel
NTB
09 april 2024 13:26
Del på Facebook
Orkla samler all pizzaproduksjon på anlegget i Svemorka på Stranda. Foto: Tore Meek / NTB
Orkla samler all pizzaproduksjon på anlegget i Svemorka på Stranda. Foto: Tore Meek / NTB

Orkla legger ned pizzafabrikkene på Sem i Tønsberg og Sløgstad i Stranda, og samler all pizzaproduksjon i anlegget i Svemorka i Stranda.

Samtidig investerer de 175 millioner kroner for å ruste opp anlegget i Svemorka, skriver Orkla i en pressemelding.

Det jobber i dag 155 ansatte ved anleggene i Stranda og tolv i Sem. Anlegget på Sløgstad har ikke hatt fast bemanning de siste årene. Dette er den opprinnelige pizzafabrikken på Stranda som tas i bruk ved behov for å øke produksjonen.

På grunn av høyt salg gjennom vinteren vil den bli satt i drift igjen fra mai og sannsynlig drives fram til produksjonen kan samles i Svemorka vinteren 2025/26.

– Når vi nå har besluttet å samle produksjonen, vil vi ha søkelys på hvordan vi kan bistå berørte ansatte på Sem i omstillingen, sier Anders Guttormsen, administrerende direktør i Orkla Foods Norway.

Orkla produserer blant annet Grandiosa.

Annonse
Annonse
KSU – Vipps – mobil

Likte du denne artikkelen?

Hjelp oss å utvikle KSU.NO videre og bidra med å opprettholde tjenesten fritt tilgjengelig for alle!

Vipps valgfritt beløp til 614043.

Tusen takk!

Send oss leserinnlegg eller tips

Tekst, bilder og video til leserinnlegg, artikler og andre tips, kan sendes til tips@ksu.no.

Annonse
Annonse
KSU – Vipps – mobil

Innlogging

Siste kommentarer

Geir Ole Sætremyr 2 dager siden Særinteresser og Eksportveikonferansen
@Terje SundsbøDette er politikk gjennom Regjering og Storting.Det er ikkje noko Naturvernforbundet arbeider med, men vi registrerer kva rammeverk som er ...
Terje Sundsbø 3 dager siden Særinteresser og Eksportveikonferansen
@Geir Ole SætremyrDu svarer ikke på spørsmålet. Er det vanlig praksis i Naturvernforbundet?
Geir Ole Sætremyr 3 dager siden Særinteresser og Eksportveikonferansen
@Terje SundsbøDu må adressere dette hos andre.
Terje Sundsbø 3 dager siden Særinteresser og Eksportveikonferansen
@Geir Ole SætremyrPå Møreaksen betaler bilistene bompenger, på jernbane betaler passasjerene billett. Mitt spørsmål gjelder fortsatt:Hvorfor behandles lokal forankring og finansiering ulikt ...
Terje Sundsbø 4 dager siden Særinteresser og Eksportveikonferansen
@Anne Mari SandshamnSkålaveien var ikke et fergeavløsningsprosjekt, og mottok aldri offentlig støtte. Skålavegen ble bygget som en privat vei i regi av ...
Geir Ole Sætremyr 4 dager siden Særinteresser og Eksportveikonferansen
@Terje SundsbøDer er ei forskell  Møreaksen skal delfinansierast via bompengar. Jernbane via passasjernbilett.80% staleg finansiering av Møreaksen.  Vesentlig statlig bidrag til finansiering ...
Annonse

Støtt KSU.NO via bank eller Vipps.

Annonse