Vi bruker informasjonskapsler for å forbedre brukeropplevelsen. Besøk vår personvernside for mer detaljer.
Annonse
KSU – Vipps – desktop
Redaksjonen
Artikkel
06 mars 2018 10:55
Del på Facebook
Mariann Melvold Gjertsen fra FAU på Dale barneskole og Mariann Schulz Wiig  ved servicetorget. Foto: Kristiansund kommune / Tore Lyngvær
Mariann Melvold Gjertsen fra FAU på Dale barneskole og Mariann Schulz Wiig  ved servicetorget. Foto: Kristiansund kommune / Tore Lyngvær
Denne artikkelen er over 12 måneder gammel, og kan inneholde utdatert informasjon.

Kristiansund kommune lanserte chat på hjemmesiden 1. februar. Siden da har trafikken økt jevnt og trutt. Nå er det i snitt åtte samtaler per dag via denne funksjonen.

- Det virker som om folk setter pris på at vi er såpass tilgjengelige, sier leder for servicetorget Annette Gundersen. Vi har ambisjoner om å gi gode svar på kort tid og så langt har tilbakemeldingene vært gode.

En av de som har benyttet seg av den nye chat-funksjonen, er Mariann Melvold Gjertsen. Hun sitter som representant i FAU på Dale barneskole. På et av møtene i FAU ble det diskutert brøyting av gangveiene til skolen og tjenesten fiksgatami.no. Dette er tema som opptar FAU over hele landet.

– Jeg brukte enkelt og greit chat-funksjonen på hjemmesiden til kommunen, og kort tid etter var kommunens mannskaper på plass og brøytet både gangstier og veien opp til skolen, forteller Mariann. Dette var en utrolig effektiv måte å kommunisere med kommunen på og vi fikk uventet rask respons.

Annette Gundersen påpeker at det er ikke alltid responsen kan bli like rask som på Dale, men at henvendelsen fra Mariann passet med mannskap i området.

Enkelt å få kontakt
Den nye funksjonen med chat gir en lav terskel for å kunne få raske svar. Medarbeiderne på servicetorget er fokusert på å gi svar uten at innbyggeren må sluses videre inn i det kommunale apparatet.

– Vi ønsker å gi presis informasjon med en gang, sier Annette Gundersen. Vi mistet dessverre noen innbyggere på chaten helt i starten, men nå ber vi dem om å legge inn epost, slik at vi kan ta kontakt om vi blir brutt eller om vi ikke kan svare på stående fot. Målet er hele tiden å yte god publikumsservice.

Ønsker å gi service
Gjengen på servicetorget opplever også at de ansatte ute i de ulike enhetene til kommunen også ønsker å gi best mulig service til byens befolkning. De får god respons når de kommer med henvendelser fra publikum.

– Vi opplever at de som er ute og gjør en innsats er veldig lydhøre når det kommer henvendelser fra oss, sier Mariann Schultz Wiig på servicetorget. Tross alt er vi her for å yte service til innbyggerne.

Du må være logget inn for å kommentere.
Debattregler   

Laster kommentar… Kommentaren blir oppdatert etter 00:00.

Bli den første til å kommentere.

Likte du denne artikkelen?

Hjelp oss å utvikle KSU.NO videre og bidra med å opprettholde tjenesten fritt tilgjengelig for alle!

Vipps valgfritt beløp til 614043.

Tusen takk!

Send oss leserinnlegg eller tips

Tekst, bilder og video til leserinnlegg, artikler og andre tips, kan sendes til tips@ksu.no.

Annonse
KSU – Vipps – desktop
Annonse

Innlogging

Siste kommentarer

Geir Ole Sætremyr 58 minutter siden Særinteresser og Eksportveikonferansen
@Terje SundsbøDu har I ein tidlegare kommentar uttalt at eg ikkje er forankra I Naturvernforbundet.  Då har eg utfordra deg til ...
Anne Mari Sandshamn 1 timer siden Særinteresser og Eksportveikonferansen
@Terje SundsbøSå klart Skålavegen er et fergeavløsning! Den erstattet en fergerute, ikke sant?  
Terje Sundsbø 1 timer siden Særinteresser og Eksportveikonferansen
@Geir Ole SætremyrSpørsmålet var: Jernbane er en av ulike transportløsninger, på samme måte som vei. Da er det vel rimelig at de ...
Terje Sundsbø 7 timer siden Særinteresser og Eksportveikonferansen
@Anne Mari SandshamnDet er du som sprer løgner. På samme måte som Vigrasambandet på Sunnmøre, ble Skålavegen/Fannefjordtunnelen i Romsdal privatfinansiert. Etter den ...
Hans-Peter Kaaresen 18 timer siden Særinteresser og Eksportveikonferansen
@Anne Mari SandshamnFøyer seg inn i en lang rekke av tilsvarende........."Pompel og Pilt" fortsetter som bidragsytere i underholdningsbransjen.  Teoriene deres er det ...
Anne Mari Sandshamn 21 timer siden Særinteresser og Eksportveikonferansen
Rasmuss >Rassmussen og Terje Sundsbø påstår følgende sitat, kopiert direkte fra leserinnlegg : " Det finnes flere ferdige fergeavløsningsprosjekter både ...
Annonse
KSU – Vipps – mobil

Støtt KSU.NO via bank eller Vipps.

Annonse