Annonse
Redaksjonen
Artikkel
Redaksjonen
06 mars 2018 10:55
Del på Facebook
Mariann Melvold Gjertsen fra FAU på Dale barneskole og Mariann Schulz Wiig  ved servicetorget. Foto: Kristiansund kommune / Tore Lyngvær
Mariann Melvold Gjertsen fra FAU på Dale barneskole og Mariann Schulz Wiig  ved servicetorget. Foto: Kristiansund kommune / Tore Lyngvær
Denne artikkelen er over 12 måneder gammel, og kan inneholde utdatert informasjon.

Kristiansund kommune lanserte chat på hjemmesiden 1. februar. Siden da har trafikken økt jevnt og trutt. Nå er det i snitt åtte samtaler per dag via denne funksjonen.

- Det virker som om folk setter pris på at vi er såpass tilgjengelige, sier leder for servicetorget Annette Gundersen. Vi har ambisjoner om å gi gode svar på kort tid og så langt har tilbakemeldingene vært gode.

En av de som har benyttet seg av den nye chat-funksjonen, er Mariann Melvold Gjertsen. Hun sitter som representant i FAU på Dale barneskole. På et av møtene i FAU ble det diskutert brøyting av gangveiene til skolen og tjenesten fiksgatami.no. Dette er tema som opptar FAU over hele landet.

– Jeg brukte enkelt og greit chat-funksjonen på hjemmesiden til kommunen, og kort tid etter var kommunens mannskaper på plass og brøytet både gangstier og veien opp til skolen, forteller Mariann. Dette var en utrolig effektiv måte å kommunisere med kommunen på og vi fikk uventet rask respons.

Annette Gundersen påpeker at det er ikke alltid responsen kan bli like rask som på Dale, men at henvendelsen fra Mariann passet med mannskap i området.

Enkelt å få kontakt
Den nye funksjonen med chat gir en lav terskel for å kunne få raske svar. Medarbeiderne på servicetorget er fokusert på å gi svar uten at innbyggeren må sluses videre inn i det kommunale apparatet.

– Vi ønsker å gi presis informasjon med en gang, sier Annette Gundersen. Vi mistet dessverre noen innbyggere på chaten helt i starten, men nå ber vi dem om å legge inn epost, slik at vi kan ta kontakt om vi blir brutt eller om vi ikke kan svare på stående fot. Målet er hele tiden å yte god publikumsservice.

Ønsker å gi service
Gjengen på servicetorget opplever også at de ansatte ute i de ulike enhetene til kommunen også ønsker å gi best mulig service til byens befolkning. De får god respons når de kommer med henvendelser fra publikum.

– Vi opplever at de som er ute og gjør en innsats er veldig lydhøre når det kommer henvendelser fra oss, sier Mariann Schultz Wiig på servicetorget. Tross alt er vi her for å yte service til innbyggerne.

Du må være logget inn for å kommentere.
Debattregler   

Laster kommentar… Kommentaren blir oppdatert etter 00:00.

Bli den første til å kommentere.

Likte du denne artikkelen?

Hjelp oss å utvikle KSU.NO videre og bidra med å opprettholde tjenesten fritt tilgjengelig for alle!

Vipps valgfritt beløp til 614043.

Tusen takk!

Send oss leserinnlegg eller tips

Tekst, bilder og video til leserinnlegg, artikler og andre tips, kan sendes til tips@ksu.no.

Annonse
KSU – Vipps – desktop
Annonse
KSU – Vipps – mobil

Innlogging

Siste kommentarer

Dette sier de nok fordi de vet at det ikke gjør noen forskjell. Det er kapasitet nok til å eksportere ...
Terje Sundsbø 7 dager siden Statlig eller kommunal fergedrift?
Sunnmørsposten har publisert sin egen versjon av Rasmussens kronikk - de har fjernet alle linker. Det er skremmende at en ...
Terje Sundsbø 7 dager siden Statlig eller kommunal fergedrift?
En meget tankevekkende artikkel som bør leses: https://www.rbnett.no/meninger/i/lwe9yL/kan-vi-adressere-det-faktiske-problemet"Ein kan til stadigheit lese innlegg i avisene frå godt vaksne menn som ...
Hans-Peter Kaaresen 11 dager siden Forvaltningslovens vegvalg
Bra skrevet Paul.  Loven blir tydeligvis praktisert forskjellig.  I løpet av de neste 12 åra som MA er satt på ...
Terje Sundsbø 13 dager siden FrP leverer det vi lova
Frp kan takke dagens regjering for at partiet kan innfri sine valgløfter, ikke egen innsats. Men det er typisk for ...
Terje Sundsbø 15 dager siden Kostnadsreduksjoner på og med Møreaksen
@Anne Mari SandshamnSom vanlig ingen saklige argumenter verken til Rasmussens artikkel eller mine momenter. Det oppsummerer motstanden mot Møreaksen i et nøtteskall.
Annonse

Støtt KSU.NO via bank eller Vipps.

Annonse