Vi bruker informasjonskapsler for å forbedre brukeropplevelsen. Besøk vår personvernside for mer detaljer.
Annonse
KSU – Vipps – desktop
Annonse
Frank Sve, fylkes- og gruppeleiar i MR FrP
Ytring
04 januar 2021 14:03
Del på Facebook
Frank Sve, fylkesleder og gruppeleder i Møre og Romsdal FrP. Foto: Ole Berg-Rusten / NTB scanpix
Frank Sve, fylkesleder og gruppeleder i Møre og Romsdal FrP. Foto: Ole Berg-Rusten / NTB scanpix
Dette er et debattinnlegg. Innholdet gir uttrykk for skribentens meninger og holdning.
Denne artikkelen er over 12 måneder gammel, og kan inneholde utdatert informasjon.

Det skal bli greinalaust tunellsyn, i dei heile 3 mila med tunellar som er planlagd på Møreaksen.

Dette betyr at ved ulykker, branner eller el-bilar tomme for straum, raskt medfører totalstopp for E39 gjennom fylket.

Å prestere og planlegge E39 inne i fjellet i tullete tunellar i 3 mil igjennom eit av verdas vakreste fjordområder, er ikkje berre greinalaus men rett og slett idiotisk.

Kven har kome på noko så komplett hjelpeslaus, når det finnast klart bedre alternativ oppe på sjøen som er både billigare og tryggare?

Romsdalsaksen er kome for å bli, og vi i FrP kjem til å gjere det vi kan i forhandlingane med regjeringa ang ny Nasjonal transportplan, for å kunne skrinlegge Møreaksen ein gong for alle.

Og, kven skulle tru at FrP klarte til slutt å få til eit bomfritt Møre og Romsdal, ved at vi no river bommen på Tresfjordbrua.

Reknar med at det blir nye knivingar med Helge Orten og regjeringa, for å kunne hindre bompengar på Lønset-Hjelset, og skrinlegge «galematias»-prosjektet Møreaksen.

Merkeleg greier forresten dette her med Høgre og deira iver etter nye prosjekt med bompengar, jaggu bra at vi i FrP har klart å fjerne fleire bompengeprosjekt her i fylket, og er FrP sterke nok klarer vi å stoppe det Høgre og andre måtte finne på å kome med av bompengar i framtida.

Bomfritt Møre og Romsdal blir resultatet, og det har vi i FrP tenkt å sørge for blir slik også i framtida, då kan ikkje Høgre og Helge Orten få pulverisere fylket vårt med milevis med bompengetunellar som ingen egentlig vil ha.

Du må være logget inn for å kommentere.
Debattregler   

Laster kommentar… Kommentaren blir oppdatert etter 00:00.

Bli den første til å kommentere.

Send oss leserinnlegg eller tips

Tekst, bilder og video til leserinnlegg, artikler og andre tips, kan sendes til tips@ksu.no.

Annonse
Annonse

Innlogging

Tidligere meningsinnlegg

Siste kommentarer

Terje Sundsbø 3 timer siden Beskjed om å flytte?
@Anne Mari SandshamnJoda, jeg kan se for meg et slikt scenario, en skyssbåt stor nok til å ta imot flere tusen passasjerer ...
Terje Sundsbø 3 timer siden Prioritering av E136 Eksportveien
@Anne Mari SandshamnHvordan kan jeg gi andre linker med tilsvarende innhold, når slike linker ikke finnes? Og ikke prøv å kverulere med ...
Anne Mari Sandshamn 9 timer siden Prioritering av E136 Eksportveien
@Terje SundsbøHvorfor? Er du ikke voksen nok til å svare på det du blir etterspurt? Eller er sannheten at du ikke ...
Anne Mari Sandshamn 9 timer siden Beskjed om å flytte?
@Terje SundsbøPoenget er at siden du og RR sammeligner og påstår det er MYE verre at Gossen og Otrøya blir uten ...
Terje Sundsbø 13 timer siden Beskjed om å flytte?
@Anne Mari SandshamnHva er poenget med spørsmålet ditt? Det har jo ingen relevans til saken. Du kunne like gjerne spurt om jeg ...
Terje Sundsbø 13 timer siden Prioritering av E136 Eksportveien
@Anne Mari SandshamnKanskje du kan gi eksempler på andre linker som på tilsvarende måte underbygger synspunktene som presenteres?
Annonse

Støtt KSU.NO via bank eller Vipps.

Annonse

Våre utvalgte