Vi bruker informasjonskapsler for å forbedre brukeropplevelsen. Besøk vår personvernside for mer detaljer.
Annonse
Anja Cecilie Solvik, Bunadsgeriljaen
Ytring
21 januar 2021 14:19
Del på Facebook
Anja Cecilie Solvik og Bunadsgeriljaen har løst rekrutteringsproblemet til Helse Møre og Romsdal HF. Illustrasjonsfoto: Steinar Melby
Anja Cecilie Solvik og Bunadsgeriljaen har løst rekrutteringsproblemet til Helse Møre og Romsdal HF. Illustrasjonsfoto: Steinar Melby
Dette er et debattinnlegg. Innholdet gir uttrykk for skribentens meninger og holdning.
Denne artikkelen er over 12 måneder gammel, og kan inneholde utdatert informasjon.

Fødeavdelingen er stengt begrunnet i mangel på gynekologer. Bunadsgeriljaen har satt opp forslag til løsning for helseforetaket.

Helse Møre og Romsdal bør også se til løsninger de allerede vet virker. Ved prekær mangel på psykologer ble lønn for både nyansatte og allerede ansatte løftet betraktelig. Dette bør også nå innføres for gynekologer.

Pensjonert gynekolog får et tilbud som gjør det attraktivt å fortsette.

Gynekolog i overlegepermisjon returnerer.

Avdelingsleder Nytun inntar stilling som gynekolog 100 %

Gynekolog som jobber delt Kristiansund og Molde, får 100 % stilling i Kristiansund

En gynekolog er allerede ansatt i 100 % fast

Gynekolog som jobber i vikariat får 100 % fast stilling. Denne har tidligere søkt på fast stilling men ble tilbudt vikariat.

I tillegg kan det som en oppfølger til samtalene Helse Møre og Romsdal har hatt med gynekologer med tilknytning til Kristiansund gis konkrete og attraktive tilbud. Dette gjelder 4 gynekologer.

På denne listen har vi 10 gynekologer, hvorav 5 allerede jobber i Kristiansund. Med attraktive betingelser kan man øke muligheten for at en eller flere av de med tilknytning til sykehuset eller byen også takker ja.

I en overgangsperiode – hvis det viser seg å være nødvendig – kan arbeidsgiver beordre gynekologer fra Molde til å pendle til Kristiansund. Eksempelvis får leger fra St. Olavs som tar vakter i Røros 75.000,- pr uke.

Verdt å merke seg er at ved en reversering av vaktmodellen vil situasjonen la seg løse før 8. februar.

Du må være logget inn for å kommentere.
Debattregler   

Laster kommentar… Kommentaren blir oppdatert etter 00:00.

Bli den første til å kommentere.

Likte du denne artikkelen?

Hjelp oss å utvikle KSU.NO videre og bidra med å opprettholde tjenesten fritt tilgjengelig for alle!

Vipps valgfritt beløp til 614043.

Tusen takk!

Send oss leserinnlegg eller tips

Tekst, bilder og video til leserinnlegg, artikler og andre tips, kan sendes til tips@ksu.no.

Annonse
Annonse

Innlogging

Siste kommentarer

Geir Ole Sætremyr 1 dager siden Særinteresser og Eksportveikonferansen
@Terje SundsbøDette er politikk gjennom Regjering og Storting.Det er ikkje noko Naturvernforbundet arbeider med, men vi registrerer kva rammeverk som er ...
Terje Sundsbø 1 dager siden Særinteresser og Eksportveikonferansen
@Geir Ole SætremyrDu svarer ikke på spørsmålet. Er det vanlig praksis i Naturvernforbundet?
Geir Ole Sætremyr 2 dager siden Særinteresser og Eksportveikonferansen
@Terje SundsbøDu må adressere dette hos andre.
Terje Sundsbø 2 dager siden Særinteresser og Eksportveikonferansen
@Geir Ole SætremyrPå Møreaksen betaler bilistene bompenger, på jernbane betaler passasjerene billett. Mitt spørsmål gjelder fortsatt:Hvorfor behandles lokal forankring og finansiering ulikt ...
Terje Sundsbø 2 dager siden Særinteresser og Eksportveikonferansen
@Anne Mari SandshamnSkålaveien var ikke et fergeavløsningsprosjekt, og mottok aldri offentlig støtte. Skålavegen ble bygget som en privat vei i regi av ...
Geir Ole Sætremyr 3 dager siden Særinteresser og Eksportveikonferansen
@Terje SundsbøDer er ei forskell  Møreaksen skal delfinansierast via bompengar. Jernbane via passasjernbilett.80% staleg finansiering av Møreaksen.  Vesentlig statlig bidrag til finansiering ...
Annonse

Støtt KSU.NO via bank eller Vipps.

Annonse