Vi bruker informasjonskapsler for å forbedre brukeropplevelsen. Besøk vår personvernside for mer detaljer.
Annonse
John Inge Hals
Ytring
18 mars 2021 10:55
Del på Facebook
John Inge Hals. Foto: Privat
John Inge Hals. Foto: Privat
Dette er et debattinnlegg. Innholdet gir uttrykk for skribentens meninger og holdning.
Denne artikkelen er over 12 måneder gammel, og kan inneholde utdatert informasjon.

I vår værbarske by
Skal det bygges et hus
For opplevelser innen kultur
Det skal satses på ny
For at vi skal bli dus
Så vårt håp det mot fremtiden snur

Men vårt værbarske strøk
Skal snart fratas sitt hus
Der vi fødtes på tryggeste vis
Går den opp denne brøk?
Blir vår by lagt i grus?
Blir vi u-attraktiv «piece for piece»?

Skal hver værbarske sønn
Og hver datter bli født
Som et Molde-nytt romsdalisk barn?
Nei, vi har motsatt bønn
For vi er ikke nødt
Og vi nekter hver mann som er far'n

Skal vårt værbarske folk
Bli behandlet så slett?
Må vi finne oss i slikt et svik?
Nei, vi trenger en tolk
Som forstår vi har rett
Og vil stanse hver H-partisk snik

Så vår værbarske by
Kan få være i fred
Og beholde sitt syk'hus som før
Så vi ser morgengry
Fra et trygt fødested
Slik de Nordmørske jordmødre bør…

Du må være logget inn for å kommentere.
Debattregler   

Laster kommentar… Kommentaren blir oppdatert etter 00:00.

Bli den første til å kommentere.

Likte du denne artikkelen?

Hjelp oss å utvikle KSU.NO videre og bidra med å opprettholde tjenesten fritt tilgjengelig for alle!

Vipps valgfritt beløp til #614043.

Tusen takk!

Send oss leserinnlegg eller tips

Tekst, bilder og video til leserinnlegg, artikler og andre tips, kan sendes til tips@ksu.no.

Annonse
Annonse

Innlogging

Siste kommentarer

Geir Ole Sætremyr 4 timer siden Otrøya fergefri baner vei for Tautratunnelen
@Terje SundsbøDette under forutsetning at strekninga Vik til Molde står ferdig i 2032 med oppstart av innkreving av bompengar i 2033. ...
Terje Sundsbø 6 timer siden Otrøya fergefri baner vei for Tautratunnelen
@Geir Ole SætremyrEn plass blant de øverst rangerte i NTP basert på netto samfunnsnytte pr. investert krone er faktisk noe å skryte ...
Geir Ole Sætremyr 9 timer siden Otrøya fergefri baner vei for Tautratunnelen
@Terje SundsbøBompengeperioden er 20 år + 5 år dersom lånet ikkje er betalt etter 20 år. Dei siste 5 åra med ...
Terje Sundsbø 10 timer siden Otrøya fergefri baner vei for Tautratunnelen
@Geir Ole SætremyrBasert på KS2-analysen så er bompengeperioden avsluttet i 2050, og bompengeopplegget er robust.Fortsatt svarer Naturvernforbundet ikke på de spørsmålene jeg ...
Geir Ole Sætremyr 12 timer siden Otrøya fergefri baner vei for Tautratunnelen
@Terje SundsbøMed forventa prisstigning og rentekostnader vil bompengebetalinga for Ørskogfjellet til Vik beløpe seg til 600 millionar, minst. Med ÅDT på ...
Terje Sundsbø 13 timer siden Otrøya fergefri baner vei for Tautratunnelen
@Geir Ole SætremyrDet er ingen som har påstått at E136 Eksportveien skal gå via Vik. Det er ikke det samme som at ...
Annonse

Støtt KSU.NO via bank eller Vipps.

Annonse