Vi bruker informasjonskapsler for å forbedre brukeropplevelsen. Besøk vår personvernside for mer detaljer.
Annonse
Del på Facebook
Illustrasjon: Nordwest3D / Romsdalsaksen
Illustrasjon: Nordwest3D / Romsdalsaksen
Dette er et debattinnlegg. Innholdet gir uttrykk for skribentens meninger og holdning.
Denne artikkelen er over 12 måneder gammel, og kan inneholde utdatert informasjon.

Av Roger Bach, hotelldirektør og fylkestingsrepresentant FrP

Det er ikke bare næringsliv og lokal befolkningen som er opptatt av den fremtidige kampen om å krysse Romsdalsfjorden.

Sett fra et reiselivs perspektiv er det ingen tvil om at Romsdalsaksen er den foretrukne kryssingen, men også dagens ferge med hyppige avganger er noe reiselivet kan leve med.

Vi som jobber i reiselivet vet hva turisten ser etter og det er gjerne en spektakulær bro eller en fin fergetur til neste destinasjon i vårt vakre fylke!

For turister er det også et kostnadsspørsmål å bevege seg i vårt fylke, men hva med muligheten for å sykle? Med lange undersjøiske tunneler tar vi denne flotte muligheten vekk. «Selv jeg» som er representant for FrP skjønner at vi må ha noe å leve av etter oljen, reiselivet kommer da til å spille en enda viktigere rolle. Før du skal gå til valg denne høsten håper jeg at du legger årets Norgesferie til ditt eget flotte fylke.

Støtte opp om vårt eget reiseliv og ha en strålende sommer samt et godt valg!

Du må være logget inn for å kommentere.
Debattregler   

Laster kommentar… Kommentaren blir oppdatert etter 00:00.

Bli den første til å kommentere.

Likte du denne artikkelen?

Hjelp oss å utvikle KSU.NO videre og bidra med å opprettholde tjenesten fritt tilgjengelig for alle!

Vipps valgfritt beløp til 614043.

Tusen takk!

Send oss leserinnlegg eller tips

Tekst, bilder og video til leserinnlegg, artikler og andre tips, kan sendes til tips@ksu.no.

Annonse
Annonse

Innlogging

Siste kommentarer

Terje Sundsbø 5 timer siden Særinteresser og Eksportveikonferansen
@Anne Mari SandshamnSkålaveien var ikke et fergeavløsningsprosjekt, og mottok aldri offentlig støtte. Skålavegen ble bygget som en privat vei i regi av ...
Geir Ole Sætremyr 7 timer siden Særinteresser og Eksportveikonferansen
@Terje SundsbøDer er ei forskell  Møreaksen skal delfinansierast via bompengar. Jernbane via passasjernbilett.80% staleg finansiering av Møreaksen.  Vesentlig statlig bidrag til finansiering ...
Geir Ole Sætremyr 8 timer siden Særinteresser og Eksportveikonferansen
@Terje SundsbøDu har I ein tidlegare kommentar uttalt at eg ikkje er forankra I Naturvernforbundet.  Då har eg utfordra deg til ...
Anne Mari Sandshamn 9 timer siden Særinteresser og Eksportveikonferansen
@Terje SundsbøSå klart Skålavegen er et fergeavløsning! Den erstattet en fergerute, ikke sant?  
Terje Sundsbø 9 timer siden Særinteresser og Eksportveikonferansen
@Geir Ole SætremyrSpørsmålet var: Jernbane er en av ulike transportløsninger, på samme måte som vei. Da er det vel rimelig at de ...
Terje Sundsbø 14 timer siden Særinteresser og Eksportveikonferansen
@Anne Mari SandshamnDet er du som sprer løgner. På samme måte som Vigrasambandet på Sunnmøre, ble Skålavegen/Fannefjordtunnelen i Romsdal privatfinansiert. Etter den ...
Annonse

Støtt KSU.NO via bank eller Vipps.

Annonse