Vi bruker informasjonskapsler for å forbedre brukeropplevelsen. Besøk vår personvernside for mer detaljer.
Annonse
Annonse
Frank Sve, stortingsrepresentant for FrP
Ytring
24 november 2021 09:48
Del på Facebook
Ordfører i Molde, Torgeir Dahl (H). Foto: Høyre
Ordfører i Molde, Torgeir Dahl (H). Foto: Høyre
Dette er et debattinnlegg. Innholdet gir uttrykk for skribentens meninger og holdning.
Denne artikkelen er over 12 måneder gammel, og kan inneholde utdatert informasjon.

Når Torgeir er sint og mister besinnelsen, så har han alltid tapt, egentlig lett å forstå når Møreaksen no er over og ut.

Ein er ikkje ondsinna ved å vere imot Møreaksen og alt ikring dette greinalause makkverket av eit prosjekt.

Faktisk er vi i FrP meir opptekne av å lytte til «vanlige folk, folk flest og næringslivet» – og ikkje slik spesielt Høgre og Torgeir bedriv, ved å heve seg over snart 80 % av innbyggjarane her i fylket som ynskjer Møreaksen dit «pepperen gror».

Må koblas mot noko anna Møreaksen

Vi er ikkje imot Kjerringsundet isolert sett, den kan byggjast dersom Aukra og Midsund/Molde ynskjer dette, men dette må då koblas mot noko anna enn Møreaksen.

Å fortsette å tru at Kjerringsundet kan byggjast som ein del av Møreaksen, er å «bere høy til ein døyande hest».

annonse

Slaget om Møreaksen er tapt

Eg forstår godt at Torgeir er skuffa og sint over at slaget om Møreaksen er tapt, men då må ein løfte blikket og sjå framover mot andre mykje meir realistiske fastlandsalternativ for Midsund og Aukra.

No må alle jobbe vidare for Romsdalsaksen eller fortsatt ferjer over Romsdalsfjorden, og samtidig sørge for at Midsund og Aukra får sitt fylkesvegprosjekt med eige fastlandssamband.

Du må være logget inn for å kommentere.
Debattregler   

Laster kommentar… Kommentaren blir oppdatert etter 00:00.
  • Denne kommentaren er avpublisert.
    Petter E. Olsen · 1 år siden
    Kan Dahl & Co begynne å se på en fastlandsforbindelse via undersjøisk tunnel i området Aukra-Hollingsholmen? Det er sjødybder godt under 200m der, og en tunnel ville bli atskillig kortere og grunnere enn den de vil ha under Tautra. For ikke å snakke om mye billigere! Og tunnelmassen kan selvsagt brukes i Kjerringsundet.
    • Denne kommentaren er avpublisert.
      Øyvind Hoksnes · 1 år siden
      @Petter E. Olsen Så du vil ordne med altfor djup tunnel som ikkje blir godkjent etter dagens standard samt i tillegg bygge Kjerringsundet ? Aukra skal altså ha fastland både til Midsund og Hollingsholm mens Midsund ikkje får fastland annet enn til Aukra ? Og da har vi fortsatt ferger over Romsdalsfjorden, eller vil du bygge RA i tillegg også ? Det blir nok ei rimelig løsning ja. Torgeir blir helt sikkert med han på det. 😃
  • Denne kommentaren er avpublisert.
    Øyvind Hoksnes · 1 år siden
    Næ men Frank då....
    https://www.tk.no/ny-rapport-bekrefter-tidligere-utredninger-om-kryssing-av-romsdalsfjorden/s/5-51-1071960
Send oss leserinnlegg eller tips

Tekst, bilder og video til leserinnlegg, artikler og andre tips, kan sendes til tips@ksu.no.

Annonse
KSU – Vipps – desktop
Annonse

Innlogging

Tidligere meningsinnlegg

Siste kommentarer

Terje Sundsbø 10 timer siden Trafikktrygging og næringsvegane viktigast!
@Anne Mari SandshamnJeg ser du viser til at Oslofjordtunnelen stenges ofte pga. hendelser i tunnelen. Det er ikke rart – men den ...
Det som Hofseth skriver her, er så logisk og klokkeklart at alle ser fornuften i det.Prosjektet Borgundfjord- og Veddetunnelen er ...
Anne Mari Sandshamn 1 dager siden Trafikktrygging og næringsvegane viktigast!
@Terje SundsbøSi ikke det du, her er den mest berømte.. Og neida, ikke nødvendigvis av innsig av vann, men dog... 300 ...
Terje Sundsbø 2 dager siden Trafikktrygging og næringsvegane viktigast!
@Anne Mari SandshamnJeg tror det skjer oftere at veier oppe i dagen blir stengt pga. mye vann/flom enn at undersjøiske tunneler stenges ...
Anne Mari Sandshamn 2 dager siden Trafikktrygging og næringsvegane viktigast!
Ser jo med klarhet nå, etter siste uværet , hvor rammet en kanbli av uvær - i undersjøiske tuneller! Tenker ...
Ketil Strand Andersen 3 dager siden Symbolpolitikk i bakvendtland
Merk at de to tårnene man ser på illustrasjonsfotoet er kjøletårn som brukes i varme land for å redusere temperaturen ...
Annonse

Hva skjer

Under finner du en oversikt over arrangement i Kristiansundsregionen.

Foreslå arrangement

Vis kalender

Støtt KSU.NO via bank eller Vipps.

Annonse

Våre utvalgte