Annonse
KSU – Vipps – desktop
Geir Gerhard Greger
Ytring
Geir Gerhard Greger
11 mars 2022 09:26
Del på Facebook
Buss ved rutebilstasjonen i sentrum av Kristiansund. i Kristiansund. Foto: Steinar Melby/KSU.NO
Buss ved rutebilstasjonen i sentrum av Kristiansund. i Kristiansund. Foto: Steinar Melby/KSU.NO
Dette er et debattinnlegg. Innholdet gir uttrykk for skribentens meninger og holdning.
Denne artikkelen er over 12 måneder gammel, og kan inneholde utdatert informasjon.

Tidligere i år stengte Fram sitt kundesenter ved Rutebilstasjonen på grunn av kursing av ansatte. Dette kurset var heller ikke varslet i forkant. I går var det det satt opp en plakat i vinduet at kundesenteret var stengt på grunn av korona, og de ikke ville åpne igjen før i neste uke.

Systemet er lagt opp slik at kundene må komme innom Fram sitt kundesenter dersom de skal fornye sine månedskort. Det er for så vidt helt greit det, men da er det viktig at kundesenteret er betjent i henhold til de tidene de sier de skal holde åpent.

Annonse
Annonse

Det blir for enkelt å sette opp en plakat i vinduet når de selv finner det for godt. Fram bør ha gode erstatningsløsninger som kan avlaste umiddelbart når det oppstår sykdom, kursing og når de ansatte spiser lunch. Det kan ikke være slik at kundene må sitte å vente til de ansatte har spist ferdig lunchen før de kan få fornyet sitt månedskort.

En stengning av kundesenteret i flere dager betyr at det er svært mange som ikke får fornyet sitt månedskort. Alternativet for disse vil være å kjøre buss uten gyldig kort med de konsekvensene dette kan medføre. Plutselig står det en myndig kontrollør der og ber om å få se månedskortet. Ikke gyldig månedskort gir deg en bot på en tusenlapp. Det andre alternativet er å betale for en enkeltbillett + ett ombordstigningstillegg. Meget fordyrende alternativ. Det mener jeg blir helt feil. Kundene kan da ikke straffes fordi Fram ikke følger sine egne forpliktelser.

Annonse
Annonse
KSU – Vipps – mobil

Det er Fram sin plikt å sørge for at servicekontoret er betjent i alle ukedagene og spisepauser slik at kundene får fornyet sine månedskort, samt gi annen viktig informasjon.

Møre og Romsdal fylkeskommune må rydde opp i disse forholdene slik at deres kunder har en forutsigbarhet. Slik har det ikke vært i det siste.


Av: Geir Gerhard Greger

Annonse
Annonse
Du må være logget inn for å kommentere.
Debattregler   

Laster kommentar… Kommentaren blir oppdatert etter 00:00.

Bli den første til å kommentere.

Likte du denne artikkelen?

Hjelp oss å utvikle KSU.NO videre og bidra med å opprettholde tjenesten fritt tilgjengelig for alle!

Vipps valgfritt beløp til 614043.

Tusen takk!

Send oss leserinnlegg eller tips

Tekst, bilder og video til leserinnlegg, artikler og andre tips, kan sendes til tips@ksu.no.

Annonse
KSU – Vipps – desktop
Annonse
KSU – Vipps – mobil

Innlogging

Siste kommentarer

Ketil Strand Andersen 4 timer siden Etterlyser rømling internasjonalt
TK viser usladdet bilde.
Terje Sundsbø 3 dager siden Slutt med svada Sve!
@Geir Ole SætremyrOgså kvalitetssikringen fra KS2 rapporten viser altså at transportgrunnlaget på Møreaksen, selv med høye bompriser, er større enn med ferge.Utslippene ...
Geir Ole Sætremyr 3 dager siden Slutt med svada Sve!
@Terje SundsbøEg har bedt om innsyn i Effekt-rapporten som SVV sende til TØI som utfyllende utrekningar som TØI/Dovre skulke kvalitetssikre.Det som ...
Terje Sundsbø 3 dager siden Slutt med svada Sve!
@Geir Ole SætremyrKS2-analysen viser at transportgrunnlaget på Møreaksen, selv med høye bomsatser, er større enn med ferge. Jeg gjentar - dette er fra ...
Geir Ole Sætremyr 4 dager siden Slutt med svada Sve!
@Terje SundsbøEr klar over at SVV brukar standard programvare for beregningene.  Men, blir det meir riktig?Der er vel ei smertegrense for ...
Terje Sundsbø 4 dager siden Slutt med svada Sve!
@Geir Ole SætremyrKS2-analysen viser at transportgrunnlaget på Møreaksen, selv med høye bomsatser, er større enn med ferge.
Annonse

Støtt KSU.NO via bank eller Vipps.

Annonse