Annonse
KSU – Vipps – desktop
Senterungdommen, Vegard Skjølberg og Trym Enaasen
Ytring
Senterungdommen, Vegard Skjølberg og Trym Enaasen
06 april 2022 09:16
Del på Facebook
Foto: Kurt Helge Røsand / KSU.NO
Foto: Kurt Helge Røsand / KSU.NO
Dette er et debattinnlegg. Innholdet gir uttrykk for skribentens meninger og holdning.
Denne artikkelen er over 12 måneder gammel, og kan inneholde utdatert informasjon.

Sebastian Næss Heggelund fra Fremskrittspartiets ungdom og representant for Kristiansund Frp skriver i et leserinnlegg om veiprising, penger og sosialisme. Har han glemt hva hans eget parti gjorde da de satt i regjering?

Han tar opp blant annet at Møre og Romsdal er et distrikts-fylke. Det stemmer nok det, men det er veldig overaskende å høre Frp snakke om distriktspolitikk. Frp har i 8 år vært med på å sentralisere Norge. De har nedprioritert distriktene og sett ned på de som bor i Norges ytterkanter. Men nå når de plutselig er i opposisjon skal de snakke om distriktspolitikk?

Annonse
Annonse

Heggelund presterer også med å kalle alle som er for veiprising for Sosialister. Sist vi sjekket var både Høyre, Kristelig folkeparti og Venstre FOR veiprising. Dette er partier Frp satt i regjering med. Mener du at Høyre er et sosialistisk parti, Sebastian?

Heggelund avslutter innlegget sitt med:

«Til neste valg trenger Møre og Romsdal et parti som tar hensyn til innbyggernes lommebøker. For når sosialistene tror at innbyggerne har evig med penger, vet Fremskrittspartiet at ikke alle har råd til Arbeiderpartiets politikk.»

Det Heggelund glemmer er at partiet han tilhører er garantisten for mer bompenger, økte avgifter og mer fattigdom. Frp sørget blant annet for rekordmange bomstasjoner, og økte avgiftene mer på 1 år enn vi gjorde på 8 år. Under Frp ble de fattige fattigere og de rike ble rikere. Har du glemt det, Heggelund?

Annonse
Annonse
KSU – Vipps – mobil

Frp er ikke partiet for «Folk flest». De er partiet for de rike. De som har råd til å betale når Frp kjører på med mer bompenger og avgifter.

Annonse
Annonse
Du må være logget inn for å kommentere.
Debattregler   

Laster kommentar… Kommentaren blir oppdatert etter 00:00.

Likte du denne artikkelen?

Hjelp oss å utvikle KSU.NO videre og bidra med å opprettholde tjenesten fritt tilgjengelig for alle!

Vipps valgfritt beløp til 614043.

Tusen takk!

Send oss leserinnlegg eller tips

Tekst, bilder og video til leserinnlegg, artikler og andre tips, kan sendes til tips@ksu.no.

Annonse
KSU – Vipps – desktop
Annonse
KSU – Vipps – mobil

Innlogging

Siste kommentarer

Terje Sundsbø 20 timer siden Slutt med svada Sve!
@Geir Ole SætremyrOgså kvalitetssikringen fra KS2 rapporten viser altså at transportgrunnlaget på Møreaksen, selv med høye bompriser, er større enn med ferge.Utslippene ...
Geir Ole Sætremyr 1 dager siden Slutt med svada Sve!
@Terje SundsbøEg har bedt om innsyn i Effekt-rapporten som SVV sende til TØI som utfyllende utrekningar som TØI/Dovre skulke kvalitetssikre.Det som ...
Terje Sundsbø 1 dager siden Slutt med svada Sve!
@Geir Ole SætremyrKS2-analysen viser at transportgrunnlaget på Møreaksen, selv med høye bomsatser, er større enn med ferge. Jeg gjentar - dette er fra ...
Geir Ole Sætremyr 1 dager siden Slutt med svada Sve!
@Terje SundsbøEr klar over at SVV brukar standard programvare for beregningene.  Men, blir det meir riktig?Der er vel ei smertegrense for ...
Terje Sundsbø 1 dager siden Slutt med svada Sve!
@Geir Ole SætremyrKS2-analysen viser at transportgrunnlaget på Møreaksen, selv med høye bomsatser, er større enn med ferge.
Geir Ole Sætremyr 2 dager siden Slutt med svada Sve!
@Terje SundsbøDette er di tolking Fram til 2022 tall er bompengesatsane det samme som det svv har brukt I grunnlagsmaterialet.  Det kan ...
Annonse

Støtt KSU.NO via bank eller Vipps.

Annonse