Vi bruker informasjonskapsler for å forbedre brukeropplevelsen. Besøk vår personvernside for mer detaljer.
Annonse
Del på Facebook
Foto: Kurt Helge Røsand / KSU.NO
Foto: Kurt Helge Røsand / KSU.NO
Dette er et debattinnlegg. Innholdet gir uttrykk for skribentens meninger og holdning.
Denne artikkelen er over 12 måneder gammel, og kan inneholde utdatert informasjon.

Sebastian Næss Heggelund fra Fremskrittspartiets ungdom og representant for Kristiansund Frp skriver i et leserinnlegg om veiprising, penger og sosialisme. Har han glemt hva hans eget parti gjorde da de satt i regjering?

Han tar opp blant annet at Møre og Romsdal er et distrikts-fylke. Det stemmer nok det, men det er veldig overaskende å høre Frp snakke om distriktspolitikk. Frp har i 8 år vært med på å sentralisere Norge. De har nedprioritert distriktene og sett ned på de som bor i Norges ytterkanter. Men nå når de plutselig er i opposisjon skal de snakke om distriktspolitikk?

Annonse
Annonse

Heggelund presterer også med å kalle alle som er for veiprising for Sosialister. Sist vi sjekket var både Høyre, Kristelig folkeparti og Venstre FOR veiprising. Dette er partier Frp satt i regjering med. Mener du at Høyre er et sosialistisk parti, Sebastian?

Heggelund avslutter innlegget sitt med:

«Til neste valg trenger Møre og Romsdal et parti som tar hensyn til innbyggernes lommebøker. For når sosialistene tror at innbyggerne har evig med penger, vet Fremskrittspartiet at ikke alle har råd til Arbeiderpartiets politikk.»

Det Heggelund glemmer er at partiet han tilhører er garantisten for mer bompenger, økte avgifter og mer fattigdom. Frp sørget blant annet for rekordmange bomstasjoner, og økte avgiftene mer på 1 år enn vi gjorde på 8 år. Under Frp ble de fattige fattigere og de rike ble rikere. Har du glemt det, Heggelund?

Annonse
Annonse

Frp er ikke partiet for «Folk flest». De er partiet for de rike. De som har råd til å betale når Frp kjører på med mer bompenger og avgifter.

Annonse
Annonse
Du må være logget inn for å kommentere.
Debattregler   

Laster kommentar… Kommentaren blir oppdatert etter 00:00.

Likte du denne artikkelen?

Hjelp oss å utvikle KSU.NO videre og bidra med å opprettholde tjenesten fritt tilgjengelig for alle!

Vipps valgfritt beløp til #614043.

Tusen takk!

Send oss leserinnlegg eller tips

Tekst, bilder og video til leserinnlegg, artikler og andre tips, kan sendes til tips@ksu.no.

Annonse
KSU – Vipps – desktop
Annonse

Innlogging

Siste kommentarer

Terje Sundsbø 45 minutter siden Otrøya fergefri baner vei for Tautratunnelen
@Geir Ole SætremyrSom allerede nevnt - du selektivt tviler på konklusjonene i KS2-analysene av trinn 1 på Møreaksen, og legger isteden dine ...
Geir Ole Sætremyr 15 timer siden Otrøya fergefri baner vei for Tautratunnelen
@Terje SundsbøKvar på tidsaksen tar eg feil? Og, når TØI gjennomførte KS2 vurderinga var SVV som premissleverandør optimistisk når der gjaldt ...
Terje Sundsbø 17 timer siden Otrøya fergefri baner vei for Tautratunnelen
@Geir Ole SætremyrJeg registrerer at du selektivt tviler på konklusjonene i KS2-analysene av trinn 1 på Møreaksen, og isteden legger dine egne ...
Geir Ole Sætremyr 1 dager siden Otrøya fergefri baner vei for Tautratunnelen
@Terje SundsbøEg er langt frå samd i påstanden om at bompengefinansieringa er fullt ut tilbakebetalt i 2050. Enkel addisjon er at ...
Terje Sundsbø 1 dager siden Otrøya fergefri baner vei for Tautratunnelen
@Geir Ole SætremyrDu bekrefter altså at KS2-rapporten viser til at bompengeperioden er slutt i 2050, og at sensitivitetsanalysene viser at analyseresultatet er ...
Geir Ole Sætremyr 1 dager siden Otrøya fergefri baner vei for Tautratunnelen
@Terje SundsbøDette under forutsetning at strekninga Vik til Molde står ferdig i 2032 med oppstart av innkreving av bompengar i 2033. ...
Annonse

Støtt KSU.NO via bank eller Vipps.

Annonse