Vi bruker informasjonskapsler for å forbedre brukeropplevelsen. Besøk vår personvernside for mer detaljer.
Annonse
Frank Sve, stortingsrepresentant for FrP
Ytring
06 april 2022 13:21
Del på Facebook
Illustrasjon: Rambøll
Illustrasjon: Rambøll
Dette er et debattinnlegg. Innholdet gir uttrykk for skribentens meninger og holdning.
Denne artikkelen er over 12 måneder gammel, og kan inneholde utdatert informasjon.

Prisstigninga på stål, betong er skyhøge og opp omlag 70 %, derfor vil Møreaksen koste godt over 40 milliard kr.

Ikkje berre byggvarer er i full prisgalopp, men på grunn av drivstoff og straumprisane som går til himmels, går alle prisar innan transport- bygg og anlegg sjølvsagt til himmels.

Regjeringa skal gå kritisk igjennom alle større vegprosjekt og Statsministeren har klart sagt at det ikkje er pengar til dette.

Møreaksen som i tillegg er firefelt utan trafikkgrunnlag til dette, blir sjølvsagt avskilta og sett eit stort raudt kryss over.

No må alle både kommunar, fylket, næringslivet og politikarane samle seg om E-136 frå Ålesund til Bjorli. Dette er det vi kan klare å få til dei neste åra i tillegg til Strynefjellet.

Derfor kan Møreaksengjengen berre finne seg noko anna å fokusere på, Møreaksen er og blir avskilta og vil slett ikkje bli realisert.

Annonse
Annonse
Du må være logget inn for å kommentere.
Debattregler   

Laster kommentar… Kommentaren blir oppdatert etter 00:00.
  • Denne kommentaren er avpublisert.
    Hans-Peter Kaaresen · 2 år siden
    Dette har Frak Sve 100% rett i.  Tidligere har prislappen på prosjektet Møreaksen vært diskusjonstema, og det har blitt hevdet at 24 mrd har vært for lavt kalkulert, og det stemmer nok.

    Nå vet man ikke prisen lenger, annet enn at det vil koste mellom 40 og 60 med.  Møreaksen blir nok lagt bort i lang tid ja.

    Nå må SVV konsentrere seg om E136 Ålesund - Dombås, og E39 Vegsund - Breivika.  Disse to strekningene er hovedpulsårene i fylket.
    • Denne kommentaren er avpublisert.
      Terje Sundsbø · 2 år siden
      @Hans-Peter Kaaresen Frank Sve er 70% bløff. Tallene dine på 40 og 60 mrd. er også en bløff. Stortinget kommer til å be SVV om å sette i gang Møreaksen. Så er det opp til Nye Veier om de vil sette i gang Eksportveien.

Likte du denne artikkelen?

Hjelp oss å utvikle KSU.NO videre og bidra med å opprettholde tjenesten fritt tilgjengelig for alle!

Vipps valgfritt beløp til 614043.

Tusen takk!

Send oss leserinnlegg eller tips

Tekst, bilder og video til leserinnlegg, artikler og andre tips, kan sendes til tips@ksu.no.

Annonse
KSU – Vipps – desktop
Annonse
KSU – Vipps – mobil

Innlogging

Siste kommentarer

Geir Ole Sætremyr 2 dager siden Særinteresser og Eksportveikonferansen
@Terje SundsbøDette er politikk gjennom Regjering og Storting.Det er ikkje noko Naturvernforbundet arbeider med, men vi registrerer kva rammeverk som er ...
Terje Sundsbø 2 dager siden Særinteresser og Eksportveikonferansen
@Geir Ole SætremyrDu svarer ikke på spørsmålet. Er det vanlig praksis i Naturvernforbundet?
Geir Ole Sætremyr 2 dager siden Særinteresser og Eksportveikonferansen
@Terje SundsbøDu må adressere dette hos andre.
Terje Sundsbø 3 dager siden Særinteresser og Eksportveikonferansen
@Geir Ole SætremyrPå Møreaksen betaler bilistene bompenger, på jernbane betaler passasjerene billett. Mitt spørsmål gjelder fortsatt:Hvorfor behandles lokal forankring og finansiering ulikt ...
Terje Sundsbø 3 dager siden Særinteresser og Eksportveikonferansen
@Anne Mari SandshamnSkålaveien var ikke et fergeavløsningsprosjekt, og mottok aldri offentlig støtte. Skålavegen ble bygget som en privat vei i regi av ...
Geir Ole Sætremyr 3 dager siden Særinteresser og Eksportveikonferansen
@Terje SundsbøDer er ei forskell  Møreaksen skal delfinansierast via bompengar. Jernbane via passasjernbilett.80% staleg finansiering av Møreaksen.  Vesentlig statlig bidrag til finansiering ...
Annonse

Støtt KSU.NO via bank eller Vipps.

Annonse