Vi bruker informasjonskapsler for å forbedre brukeropplevelsen. Besøk vår personvernside for mer detaljer.
Annonse
Del på Facebook
Foto: Gorm Kallestad / NTB
Foto: Gorm Kallestad / NTB
Dette er et debattinnlegg. Innholdet gir uttrykk for skribentens meninger og holdning.

SV og regjeringen prioriterer milliarder til symbolske klimatiltak mens folk flest ser at bankkontoen blir stadig tommere.

Nå hadde tiden vært inne for et krafttak for vanlige folks økonomi, eksempelvis gjennom reduksjon av matmoms og fjerning av drivstoffavgifter. Det velger regjeringen å ikke gjøre.

Staten får enorme inntekter, mens det gis svært lite tilbake for å hjelpe norske familier gjennom en vanskelig tid. Folk flest må betale prisen for regjeringens manglende kontroll med inflasjon og strømpris, samt historiske økninger i skatter og avgifter.

Vi har den høyeste prisstigningen på mat på 40 år. Mat og drikke har gått opp nesten 13 prosent det siste året og er nå den store inflasjonsdriveren i Norge. Dette går ut over både barnefamiliene og alle andre med en trang økonomi.

FrP foreslo å vårt budsjett å fjerne veibruksavgiften på bensin og diesel, som vil redusere pumpeprisen med henholdsvis 6 og 4 kroner per liter. Makspris på strøm på 50 øre kWt, halvering at matmoms, og fjerning av regjeringens ekstraskatt på arbeidsplasser er andre tiltak som ville bedre økonomien til både folk og bedrifter.

SV og regjeringen fortsetter med politiske løsninger som åpenbart skaper problemer for norsk økonomi. Dette budsjettet er et dårlig verktøy for å få ned inflasjonen, styrke krona, redusere rentene og bedre økonomien for folk flest

Annonse
Annonse
Du må være logget inn for å kommentere.
Debattregler   

Laster kommentar… Kommentaren blir oppdatert etter 00:00.

Bli den første til å kommentere.

Likte du denne artikkelen?

Hjelp oss å utvikle KSU.NO videre og bidra med å opprettholde tjenesten fritt tilgjengelig for alle!

Vipps valgfritt beløp til 614043.

Tusen takk!

Send oss leserinnlegg eller tips

Tekst, bilder og video til leserinnlegg, artikler og andre tips, kan sendes til tips@ksu.no.

Annonse
Annonse
KSU – Vipps – mobil

Innlogging

Siste kommentarer

Geir Ole Sætremyr 3 dager siden Særinteresser og Eksportveikonferansen
@Terje SundsbøDette er politikk gjennom Regjering og Storting.Det er ikkje noko Naturvernforbundet arbeider med, men vi registrerer kva rammeverk som er ...
Terje Sundsbø 4 dager siden Særinteresser og Eksportveikonferansen
@Geir Ole SætremyrDu svarer ikke på spørsmålet. Er det vanlig praksis i Naturvernforbundet?
Geir Ole Sætremyr 4 dager siden Særinteresser og Eksportveikonferansen
@Terje SundsbøDu må adressere dette hos andre.
Terje Sundsbø 4 dager siden Særinteresser og Eksportveikonferansen
@Geir Ole SætremyrPå Møreaksen betaler bilistene bompenger, på jernbane betaler passasjerene billett. Mitt spørsmål gjelder fortsatt:Hvorfor behandles lokal forankring og finansiering ulikt ...
Terje Sundsbø 5 dager siden Særinteresser og Eksportveikonferansen
@Anne Mari SandshamnSkålaveien var ikke et fergeavløsningsprosjekt, og mottok aldri offentlig støtte. Skålavegen ble bygget som en privat vei i regi av ...
Geir Ole Sætremyr 5 dager siden Særinteresser og Eksportveikonferansen
@Terje SundsbøDer er ei forskell  Møreaksen skal delfinansierast via bompengar. Jernbane via passasjernbilett.80% staleg finansiering av Møreaksen.  Vesentlig statlig bidrag til finansiering ...
Annonse

Støtt KSU.NO via bank eller Vipps.

Annonse