Vi bruker informasjonskapsler for å forbedre brukeropplevelsen. Besøk vår personvernside for mer detaljer.
Annonse
Del på Facebook
Arealet mellom Fløyveien og gamle idrett. Illustrasjonsfoto: Steinar Melby, KSU.NO / NettStudio
Arealet mellom Fløyveien og gamle idrett. Illustrasjonsfoto: Steinar Melby, KSU.NO / NettStudio
Dette er et debattinnlegg. Innholdet gir uttrykk for skribentens meninger og holdning.

Jeg får ikke helt overskriften i Berit Tønnesens innlegg den 21. juni 2023 til å harmonere med innholdet i leserinnlegget. «Gamle Idrett skal bestå», men det skal bygges et bygg på flere tusen kvadratmeter inne på idrettsanlegget?

Annonse
Annonse

Hva med utsagnet om at grønt/fri områder ikke skal røres? Her skal det bygges kun på grøntareal.

Det virker som det er Venstre som har dratt frem denne saken, men det har Arbeiderpartiet og Senterpartiet klart helt på egenhånd. Målet var uomtvistelig at dette skulle bli en «gladsak» som viser at «vi gjør noe».

Når jeg også ser på hva lederen av Ap lokalt, Arne Grødal, kommenterer så skal visst ikke dette bygges uansett? Det er ikke kommet noen byggesøknad og er det noen som vet hvor stort dette bygget skal være?

Hvorfor bruker dere da flere hundre tusen kroner som kunne ha vært med å fjerne «villnisset og gamle vrak» på Idrett. Når en bruker argument som om at dette området er jo bare et «villniss» så her kan vi føre opp et bygg midt i ett, etter min mening, flott bolig område og er litt byens DNA, da blir jeg bare overgitt.

Annonse
Annonse
KSU – Vipps – mobil

Dette er litt av det samme som Bolgneset (bortsett fra at der er det brukt 60 millioner +), det er ingen som etterspør slike områder. Det kan heller ikke være kommunen sin oppgave å ta slike risikoer

Nå har jo du Berit, lovet oss at Bolgneset-saken skal være signert før valgkampen starter, så det begynner å haste. Vi er spent.

De saken du ramser opp, kan jeg ikke se at det er noen politisk uenighet om, bare det at vi fra Venstre ønsker 100 % fokus på kommunens primæroppgaver og det skal ikke være å rasere Idrett eller området rundt.

Er det overhode noen av byens befolkning som synes dette er en god ide?

Ser du hevder at jeg er desperat etter å komme i ordførerstolen. Jeg har aldri i hele mitt liv blitt beskyldt for å være hverken desperat eller løgner, og jeg har ref. AP lederen heller ikke nominert meg selv.

Jeg har blitt spurt/anmodet av ganske mange til å stille til valg. Etter nøye avveininger, avklaring med familien m.m, så har jeg valgt å si ja til utfordringen. Både du og jeg vet at Venstre per dato fortsatt er et lite parti, men det ser ut som om oppslutningen øker.

Annonse
Annonse
Du må være logget inn for å kommentere.
Debattregler   

Laster kommentar… Kommentaren blir oppdatert etter 00:00.

Bli den første til å kommentere.

Likte du denne artikkelen?

Hjelp oss å utvikle KSU.NO videre og bidra med å opprettholde tjenesten fritt tilgjengelig for alle!

Vipps valgfritt beløp til 614043.

Tusen takk!

Send oss leserinnlegg eller tips

Tekst, bilder og video til leserinnlegg, artikler og andre tips, kan sendes til tips@ksu.no.

Annonse
KSU – Vipps – desktop
Annonse

Innlogging

Siste kommentarer

Geir Ole Sætremyr 1 dager siden Særinteresser og Eksportveikonferansen
@Terje SundsbøDette er politikk gjennom Regjering og Storting.Det er ikkje noko Naturvernforbundet arbeider med, men vi registrerer kva rammeverk som er ...
Terje Sundsbø 1 dager siden Særinteresser og Eksportveikonferansen
@Geir Ole SætremyrDu svarer ikke på spørsmålet. Er det vanlig praksis i Naturvernforbundet?
Geir Ole Sætremyr 2 dager siden Særinteresser og Eksportveikonferansen
@Terje SundsbøDu må adressere dette hos andre.
Terje Sundsbø 2 dager siden Særinteresser og Eksportveikonferansen
@Geir Ole SætremyrPå Møreaksen betaler bilistene bompenger, på jernbane betaler passasjerene billett. Mitt spørsmål gjelder fortsatt:Hvorfor behandles lokal forankring og finansiering ulikt ...
Terje Sundsbø 3 dager siden Særinteresser og Eksportveikonferansen
@Anne Mari SandshamnSkålaveien var ikke et fergeavløsningsprosjekt, og mottok aldri offentlig støtte. Skålavegen ble bygget som en privat vei i regi av ...
Geir Ole Sætremyr 3 dager siden Særinteresser og Eksportveikonferansen
@Terje SundsbøDer er ei forskell  Møreaksen skal delfinansierast via bompengar. Jernbane via passasjernbilett.80% staleg finansiering av Møreaksen.  Vesentlig statlig bidrag til finansiering ...
Annonse
KSU – Vipps – mobil

Støtt KSU.NO via bank eller Vipps.

Annonse