Vi bruker informasjonskapsler for å forbedre brukeropplevelsen. Besøk vår personvernside for mer detaljer.
Annonse
KSU – Vipps – desktop
Del på Facebook
Ragnhild Helseth, Fylkesleder Møre og Romsdal Venstre
Ragnhild Helseth, Fylkesleder Møre og Romsdal Venstre
Dette er et debattinnlegg. Innholdet gir uttrykk for skribentens meninger og holdning.
Denne artikkelen er over 12 måneder gammel, og kan inneholde utdatert informasjon.

Sve og opera er en interessant kombinasjon. Frank Sve har brukt opp 150 mill kr om igjen og om igjen. Alt kan han og FrP berge av økonomiske vansker i Møre og Romsdal fylkeskommune bare han får kloa i de 150 mill kr som fylkeskommunen skal investere i kulturhuset i Kristiansund, et bygg som skal romme både Nordmøre museum og Operaen i Kristiansund.

Mindre samstemte er partiene om klimautfordringene. FrP registrerer visstnok fremdeles ikke snev av klimakrise. Klimakur 2030 ble lansert nylig. Transport er et av områdene vi vi kan oppnå resultater raskt om vi legger om til nullutslipp transportmiddel. Det gjelder også ferjer. Møre og Romsdal har tatt klimakrisen på alvor og allerede lagt opp til ferjedrift for null- og lavutslipp.

Verdiskaperfylket Møre og Romsdal har et bredt spekter av virksomheter som gir arbeidsplasser i hele fylket. Investeringen i nytt kulturhus for opera og museum i Kristiansund, er et verdiskapingsprosjekt.

Sve har siden valgkampen i 2019 brukt opera som skremsel for uvettig pengebruk. Men det er investering i en bred kultursatsing vi snakker om, det som skal bygges i Kristiansund. Kommunen legger samtidig til rette for at bibliotek og kulturskole skal inn i samme bygg. Ei kulturnæringsklynge, blir det.

Prosjekter innenfor flere kulturfelt har da Sve vært med på i andre deler av fylket, og bra er det for alle som nyter godt av disse aktivitetene.

Svindyrt klimahysteri, skriver Frank Sve i et innlegg på ksu.no torsdag 6.februar, og gir tilkjenne slik jeg tolker ham at tiltak for å møte klimautfordringene er sløseri.

Frank Sve bør fremover heller ha klimaskrekk fremfor operaskrekk, er mitt svar tilbake.

Du må være logget inn for å kommentere.
Debattregler   

Laster kommentar… Kommentaren blir oppdatert etter 00:00.

Bli den første til å kommentere.

Likte du denne artikkelen?

Hjelp oss å utvikle KSU.NO videre og bidra med å opprettholde tjenesten fritt tilgjengelig for alle!

Vipps valgfritt beløp til 614043.

Tusen takk!

Send oss leserinnlegg eller tips

Tekst, bilder og video til leserinnlegg, artikler og andre tips, kan sendes til tips@ksu.no.

Annonse
KSU – Vipps – desktop
Annonse
KSU – Vipps – mobil

Innlogging

Siste kommentarer

Geir Ole Sætremyr 5 timer siden Særinteresser og Eksportveikonferansen
@Terje SundsbøDu må adressere dette hos andre.
Terje Sundsbø 9 timer siden Særinteresser og Eksportveikonferansen
@Geir Ole SætremyrPå Møreaksen betaler bilistene bompenger, på jernbane betaler passasjerene billett. Mitt spørsmål gjelder fortsatt:Hvorfor behandles lokal forankring og finansiering ulikt ...
Terje Sundsbø 20 timer siden Særinteresser og Eksportveikonferansen
@Anne Mari SandshamnSkålaveien var ikke et fergeavløsningsprosjekt, og mottok aldri offentlig støtte. Skålavegen ble bygget som en privat vei i regi av ...
Geir Ole Sætremyr 22 timer siden Særinteresser og Eksportveikonferansen
@Terje SundsbøDer er ei forskell  Møreaksen skal delfinansierast via bompengar. Jernbane via passasjernbilett.80% staleg finansiering av Møreaksen.  Vesentlig statlig bidrag til finansiering ...
Geir Ole Sætremyr 23 timer siden Særinteresser og Eksportveikonferansen
@Terje SundsbøDu har I ein tidlegare kommentar uttalt at eg ikkje er forankra I Naturvernforbundet.  Då har eg utfordra deg til ...
Anne Mari Sandshamn 23 timer siden Særinteresser og Eksportveikonferansen
@Terje SundsbøSå klart Skålavegen er et fergeavløsning! Den erstattet en fergerute, ikke sant?  
Annonse

Støtt KSU.NO via bank eller Vipps.

Annonse