Vi bruker informasjonskapsler for å forbedre brukeropplevelsen. Besøk vår personvernside for mer detaljer.
Annonse
Mette Grødahl, Smøla til Trøndelag - lista
Ytring
21 februar 2020 15:15
Del på Facebook
Mette Grødahl. Smøla til Trøndelag - listen
Mette Grødahl. Smøla til Trøndelag - listen
Dette er et debattinnlegg. Innholdet gir uttrykk for skribentens meninger og holdning.
Denne artikkelen er over 12 måneder gammel, og kan inneholde utdatert informasjon.

Næringslivet ønsker seg større kommuner, men innbyggerne i nabokommunene ønsker IKKE det. Er det så vanskelig å forstå eller er tvang et alternativ for Høyre og Venstre i Kristiansund?

Se opprinnelig innlegg: Drømmen om Trøndelag

«Drømmen om Trøndelag» handler ikke om en drøm, men en utredning om endring som vil skape vekst og tilflytting, ikke nedgang som i dag. Vi er lei av evig fogderistrid og «neste gang», vi ønsker frisk luft uten å bruke energien på kamper og fordeling.

KNN sin rapport er heller mager, etter å  lest rapporten. Hadde jeg vært medlem av KNN ville jeg ha spurt om hensikten (i og med kommunesammenslåing ikke er tema på nåværende tidspunkt og med andre ord bortkastet energi) og hva denne rapporten kostet i forhold til nytten (for jeg regner med den ikke er gratis).

Hver gang jeg leser denne «frykten» for utredning av region tenker jeg på sangen «Ka er du redd for» av Sigvart Dagsland.

Vi er endel av «gullkysten» som kommer til å være viktig for utvikling av havbruk i fremtiden. Hvorfor skal vi være delt ved Talgsjøen?

Er det Campus og Kulturhus dere er bekymret for, det blir selvfølgelig med i forhandlingene.

Kan ikke kommunene som ønsker en utredning nå få ro og gjøre jobben uten «støy» og ønske om å styre / legge premissene i prossessen. Spørsmålet om region vil ikke bli lagt «død» før denne prossessen er gjennomført på en skikkelig måte og fakta er vurdert.

Dette har innbyggerne bestemt SKAL gjøres når de gikk til valgurnene i 2019.

Vi må slutte å stå med lua i hånden, vi er verdifulle på inntektssiden og bor i et veldig attraktivt område for framtiden!

God helg.

Du må være logget inn for å kommentere.
Debattregler   

Laster kommentar… Kommentaren blir oppdatert etter 00:00.

Bli den første til å kommentere.

Likte du denne artikkelen?

Hjelp oss å utvikle KSU.NO videre og bidra med å opprettholde tjenesten fritt tilgjengelig for alle!

Vipps valgfritt beløp til 614043.

Tusen takk!

Send oss leserinnlegg eller tips

Tekst, bilder og video til leserinnlegg, artikler og andre tips, kan sendes til tips@ksu.no.

Annonse
KSU – Vipps – desktop
Annonse
KSU – Vipps – mobil

Innlogging

Siste kommentarer

Terje Sundsbø 5 timer siden Særinteresser og Eksportveikonferansen
@Anne Mari SandshamnSkålaveien var ikke et fergeavløsningsprosjekt, og mottok aldri offentlig støtte. Skålavegen ble bygget som en privat vei i regi av ...
Geir Ole Sætremyr 6 timer siden Særinteresser og Eksportveikonferansen
@Terje SundsbøDer er ei forskell  Møreaksen skal delfinansierast via bompengar. Jernbane via passasjernbilett.80% staleg finansiering av Møreaksen.  Vesentlig statlig bidrag til finansiering ...
Geir Ole Sætremyr 8 timer siden Særinteresser og Eksportveikonferansen
@Terje SundsbøDu har I ein tidlegare kommentar uttalt at eg ikkje er forankra I Naturvernforbundet.  Då har eg utfordra deg til ...
Anne Mari Sandshamn 8 timer siden Særinteresser og Eksportveikonferansen
@Terje SundsbøSå klart Skålavegen er et fergeavløsning! Den erstattet en fergerute, ikke sant?  
Terje Sundsbø 9 timer siden Særinteresser og Eksportveikonferansen
@Geir Ole SætremyrSpørsmålet var: Jernbane er en av ulike transportløsninger, på samme måte som vei. Da er det vel rimelig at de ...
Terje Sundsbø 14 timer siden Særinteresser og Eksportveikonferansen
@Anne Mari SandshamnDet er du som sprer løgner. På samme måte som Vigrasambandet på Sunnmøre, ble Skålavegen/Fannefjordtunnelen i Romsdal privatfinansiert. Etter den ...
Annonse
KSU – Vipps – mobil

Støtt KSU.NO via bank eller Vipps.

Annonse