Stengte grenser og norgesferie fører til vekst i salg av grillmat. Butikkjedene Coop, Rema 1000, Meny og Kiwi melder alle om økt salg av grillvarer.
Markedskoordinator Nina Gjerdrum i Meny sier til Nationen at de ser en god økning salg av sine sommervarer, men at det er vanskelig å sammenligne med fjoråret på grunn av koronasituasjonen.
– Færre har spist på restaurant, grensehandelen har vært stengt og flere har feriert hjemme i Norge i år, påpeker Gjerdrum.
Kiwi har en økning i salget av sitt grillsortiment på 40 prosent. Meny har solgt 46,8 prosent mer ferske burgere og 24,4 prosent mer pølser, mens Coop selger nesten 50 prosent mer grillprodukter i år enn i fjor. Også Rema 1000 melder om samme trend.
– Det er ingen tvil om at norgesferier, stengte grenser og andre korona-relaterte årsaker forklarer mye av veksten, sier PR- og kommunikasjonssjef Calle Hägg i Rema 1000.
(©NTB)