Vi bruker informasjonskapsler for å forbedre brukeropplevelsen. Besøk vår personvernside for mer detaljer.
Annonse
KSU – Vipps – desktop
NTB
Artikkel
NTB
12 april 2021 10:26
Del på Facebook
Arkivfoto. Hver fjerde sykkel som blir meldt stjålet til forsikringsselskapene er elsykler, ifølge en oversikt fra forsikringsselskapet If.Foto: Sara Johannessen Meek / NTB
Arkivfoto. Hver fjerde sykkel som blir meldt stjålet til forsikringsselskapene er elsykler, ifølge en oversikt fra forsikringsselskapet If.Foto: Sara Johannessen Meek / NTB
Denne artikkelen er over 12 måneder gammel, og kan inneholde utdatert informasjon.

14.869 sykkeltyverier ble meldt inn til forsikringsselskapene i fjor. Det tilsvarer en økning på 16 prosent fra året før.

Nå er nesten hver fjerde sykkel som blir stjålet en elsykkel, ifølge forsikringsselskapet If.

– Vi ser en økning i antallet elsykler som blir stjålet. Elsyklene er gjerne splitter nye. Drevne sykkeltyver går etter dyre sykler, både med og uten elektrisk hjelp. Det er slettes ikke uvanlig med en sykkel til 20.000-30.000 kroner, sier kommunikasjonssjef Sigmund Clementz i If.

Erstatningene etter sykkeltyverier har aldri vært høyere enn i fjor. Utbetalingene økte med 21 prosent fra 2019 til over 124 millioner kroner.

(©NTB)

Likte du denne artikkelen?

Hjelp oss å utvikle KSU.NO videre og bidra med å opprettholde tjenesten fritt tilgjengelig for alle!

Vipps valgfritt beløp til 614043.

Tusen takk!

Send oss leserinnlegg eller tips

Tekst, bilder og video til leserinnlegg, artikler og andre tips, kan sendes til tips@ksu.no.

Annonse
Annonse

Innlogging

Siste kommentarer

Geir Ole Sætremyr 5 dager siden Særinteresser og Eksportveikonferansen
@Terje SundsbøDette er politikk gjennom Regjering og Storting.Det er ikkje noko Naturvernforbundet arbeider med, men vi registrerer kva rammeverk som er ...
Terje Sundsbø 5 dager siden Særinteresser og Eksportveikonferansen
@Geir Ole SætremyrDu svarer ikke på spørsmålet. Er det vanlig praksis i Naturvernforbundet?
Geir Ole Sætremyr 5 dager siden Særinteresser og Eksportveikonferansen
@Terje SundsbøDu må adressere dette hos andre.
Terje Sundsbø 5 dager siden Særinteresser og Eksportveikonferansen
@Geir Ole SætremyrPå Møreaksen betaler bilistene bompenger, på jernbane betaler passasjerene billett. Mitt spørsmål gjelder fortsatt:Hvorfor behandles lokal forankring og finansiering ulikt ...
Terje Sundsbø 6 dager siden Særinteresser og Eksportveikonferansen
@Anne Mari SandshamnSkålaveien var ikke et fergeavløsningsprosjekt, og mottok aldri offentlig støtte. Skålavegen ble bygget som en privat vei i regi av ...
Geir Ole Sætremyr 6 dager siden Særinteresser og Eksportveikonferansen
@Terje SundsbøDer er ei forskell  Møreaksen skal delfinansierast via bompengar. Jernbane via passasjernbilett.80% staleg finansiering av Møreaksen.  Vesentlig statlig bidrag til finansiering ...
Annonse

Støtt KSU.NO via bank eller Vipps.

Annonse