Vi bruker informasjonskapsler for å forbedre brukeropplevelsen. Besøk vår personvernside for mer detaljer.
Annonse
NTB
Artikkel
NTB
23 april 2021 10:54
Del på Facebook
– Fagforbundet støtter de rødgrønne partienes valgkamp fordi vi ønsker en ny rødgrønn regjering, sier Mette Nord, leder i Fagforbundet. Foto: Vidar Ruud / NTB
– Fagforbundet støtter de rødgrønne partienes valgkamp fordi vi ønsker en ny rødgrønn regjering, sier Mette Nord, leder i Fagforbundet. Foto: Vidar Ruud / NTB
Denne artikkelen er over 12 måneder gammel, og kan inneholde utdatert informasjon.

Fagforbundet, som er det største forbundet i LO, gir valgkampstøtte i millionklassen til de tre rødgrønne partiene.

De rødgrønne partiene får totalt 11,2 millioner kroner til årets valgkamp fra Fagforbundet. Ap får 6,5 millioner kroner. Av disse er én million kroner en årlig driftsstøtte, og resten til valgkampen, viser tall fra partifinansiering.no.

Dette er det samme bidraget som partiet fikk i de foregående valgene, melder Dagens Næringsliv.

I tillegg får AUF 75.000 kroner i valgkampstøtte. Fagforbundet bekrefter overfor DN at bevilgningene ble klare på tampen av forrige uke.

Ved årets valgkamp øker Fagforbundet støtten til de rødgrønne lillebrødrene, Sp og SV, som får 2,35 millioner kroner hver.

Sp og SV får i likhet med Ap én million kroner i en årlig driftsstøtte, i tillegg får de 1,35 millioner kroner til valgkampen. Dette er 100.000 kroner mer enn ved valget i 2019 og i 2017.

(©NTB)

Likte du denne artikkelen?

Hjelp oss å utvikle KSU.NO videre og bidra med å opprettholde tjenesten fritt tilgjengelig for alle!

Vipps valgfritt beløp til 614043.

Tusen takk!

Send oss leserinnlegg eller tips

Tekst, bilder og video til leserinnlegg, artikler og andre tips, kan sendes til tips@ksu.no.

Annonse
Annonse
KSU – Vipps – mobil

Innlogging

Siste kommentarer

Geir Ole Sætremyr 7 timer siden Særinteresser og Eksportveikonferansen
@Terje SundsbøDu må adressere dette hos andre.
Terje Sundsbø 11 timer siden Særinteresser og Eksportveikonferansen
@Geir Ole SætremyrPå Møreaksen betaler bilistene bompenger, på jernbane betaler passasjerene billett. Mitt spørsmål gjelder fortsatt:Hvorfor behandles lokal forankring og finansiering ulikt ...
Terje Sundsbø 22 timer siden Særinteresser og Eksportveikonferansen
@Anne Mari SandshamnSkålaveien var ikke et fergeavløsningsprosjekt, og mottok aldri offentlig støtte. Skålavegen ble bygget som en privat vei i regi av ...
Geir Ole Sætremyr 1 dager siden Særinteresser og Eksportveikonferansen
@Terje SundsbøDer er ei forskell  Møreaksen skal delfinansierast via bompengar. Jernbane via passasjernbilett.80% staleg finansiering av Møreaksen.  Vesentlig statlig bidrag til finansiering ...
Geir Ole Sætremyr 1 dager siden Særinteresser og Eksportveikonferansen
@Terje SundsbøDu har I ein tidlegare kommentar uttalt at eg ikkje er forankra I Naturvernforbundet.  Då har eg utfordra deg til ...
Anne Mari Sandshamn 1 dager siden Særinteresser og Eksportveikonferansen
@Terje SundsbøSå klart Skålavegen er et fergeavløsning! Den erstattet en fergerute, ikke sant?  
Annonse
KSU – Vipps – mobil

Støtt KSU.NO via bank eller Vipps.

Annonse