Vi bruker informasjonskapsler for å forbedre brukeropplevelsen. Besøk vår personvernside for mer detaljer.
Annonse
NTB
Artikkel
NTB
03 mai 2021 19:31
Del på Facebook
Milliardær John Fredriksens Geveran Trading er en av seks hjørnesteinsinvestorer i den forestående kapitalinnhentingen i Norwegian. Foto: Håkon Mosvold Larsen / NTB
Milliardær John Fredriksens Geveran Trading er en av seks hjørnesteinsinvestorer i den forestående kapitalinnhentingen i Norwegian. Foto: Håkon Mosvold Larsen / NTB
Denne artikkelen er over 12 måneder gammel, og kan inneholde utdatert informasjon.

John Fredriksens selskap Geveran Trading er blant investorene som investerer store summer i Norwegians kapitalinnhenting.

I april ble det kjent at Norwegian økte sin øvre ramme for kapitalinnhenting til 6 milliarder kroner, for å redusere det kriserammede selskapets gjeld ytterligere.

Selskapet har gjennom våren vært gjennom en omfattende rekonstruksjon og konkursbeskyttelsesprosess.

Mandag skriver Dagens Næringsliv at milliardær John Fredriksens Geveran Trading er en seks såkalte hjørnesteinsinvestorer, som til sammen har forpliktet seg til å kjøpe aksjer for 2,9 milliarder kroner i kapitalinnhentingen.

De øvrige fem er Sundt-familiens investeringsselskap Sundt as, Ludvig Lorentzen og tilknyttede, DNB Asset Management, Folketrygdfondet og Nordea Investment Management.

– For at planen skulle bli godkjent var det viktig at vi hadde hjørnesteinsinvestorer som signaliserte solid interesse for vår forretningsplan, sier Norwegians finansdirektør Geir Karlsen.

(©NTB)

Likte du denne artikkelen?

Hjelp oss å utvikle KSU.NO videre og bidra med å opprettholde tjenesten fritt tilgjengelig for alle!

Vipps valgfritt beløp til 614043.

Tusen takk!

Send oss leserinnlegg eller tips

Tekst, bilder og video til leserinnlegg, artikler og andre tips, kan sendes til tips@ksu.no.

Annonse
KSU – Vipps – desktop
Annonse

Innlogging

Siste kommentarer

Terje Sundsbø 1 timer siden Særinteresser og Eksportveikonferansen
@Anne Mari SandshamnSkålaveien var ikke et fergeavløsningsprosjekt, og mottok aldri offentlig støtte. Skålavegen ble bygget som en privat vei i regi av ...
Geir Ole Sætremyr 3 timer siden Særinteresser og Eksportveikonferansen
@Terje SundsbøDer er ei forskell  Møreaksen skal delfinansierast via bompengar. Jernbane via passasjernbilett.80% staleg finansiering av Møreaksen.  Vesentlig statlig bidrag til finansiering ...
Geir Ole Sætremyr 4 timer siden Særinteresser og Eksportveikonferansen
@Terje SundsbøDu har I ein tidlegare kommentar uttalt at eg ikkje er forankra I Naturvernforbundet.  Då har eg utfordra deg til ...
Anne Mari Sandshamn 5 timer siden Særinteresser og Eksportveikonferansen
@Terje SundsbøSå klart Skålavegen er et fergeavløsning! Den erstattet en fergerute, ikke sant?  
Terje Sundsbø 5 timer siden Særinteresser og Eksportveikonferansen
@Geir Ole SætremyrSpørsmålet var: Jernbane er en av ulike transportløsninger, på samme måte som vei. Da er det vel rimelig at de ...
Terje Sundsbø 10 timer siden Særinteresser og Eksportveikonferansen
@Anne Mari SandshamnDet er du som sprer løgner. På samme måte som Vigrasambandet på Sunnmøre, ble Skålavegen/Fannefjordtunnelen i Romsdal privatfinansiert. Etter den ...
Annonse

Støtt KSU.NO via bank eller Vipps.

Annonse