Vi bruker informasjonskapsler for å forbedre brukeropplevelsen. Besøk vår personvernside for mer detaljer.
Annonse
NTB
Artikkel
NTB
25 juni 2021 12:10
Del på Facebook
Redningsselskapet, Røde Kors og Norsk Folkehjelp får til sammen 489 millioner kroner til nasjonalt beredskap. Foto: Vidar Ruud / NTB
Redningsselskapet, Røde Kors og Norsk Folkehjelp får til sammen 489 millioner kroner til nasjonalt beredskap. Foto: Vidar Ruud / NTB
Denne artikkelen er over 12 måneder gammel, og kan inneholde utdatert informasjon.

Redningsselskapet, Røde Kors og Norsk Folkehjelp får til sammen 489 millioner til nasjonal beredskap fra Norsk Tippings overskudd fra 2020.

Det er en økning på 58 millioner kroner fra året før, skriver regjeringen i en pressemelding.

– Dette er organisasjoner som har høykompetent frivillig redningspersonell og er en enorm ressurs for samfunnet vårt, sier kultur- og likestillingsminister Abid Raja (V).

Fra og med tildelingsåret 2018 ble fordelingen av Norsk Tippings spilleoverskudd til samfunnsnyttige og humanitære organisasjoner lagt om, og basert på objektive kriterier.

Ordningen skal i tillegg sikre at sentrale rednings- og beredskapsoppgaver videreføres.

(©NTB)

Likte du denne artikkelen?

Hjelp oss å utvikle KSU.NO videre og bidra med å opprettholde tjenesten fritt tilgjengelig for alle!

Vipps valgfritt beløp til 614043.

Tusen takk!

Send oss leserinnlegg eller tips

Tekst, bilder og video til leserinnlegg, artikler og andre tips, kan sendes til tips@ksu.no.

Annonse
Annonse
KSU – Vipps – mobil

Innlogging

Siste kommentarer

Geir Ole Sætremyr 10 timer siden Særinteresser og Eksportveikonferansen
@Terje SundsbøDu må adressere dette hos andre.
Terje Sundsbø 14 timer siden Særinteresser og Eksportveikonferansen
@Geir Ole SætremyrPå Møreaksen betaler bilistene bompenger, på jernbane betaler passasjerene billett. Mitt spørsmål gjelder fortsatt:Hvorfor behandles lokal forankring og finansiering ulikt ...
Terje Sundsbø 1 dager siden Særinteresser og Eksportveikonferansen
@Anne Mari SandshamnSkålaveien var ikke et fergeavløsningsprosjekt, og mottok aldri offentlig støtte. Skålavegen ble bygget som en privat vei i regi av ...
Geir Ole Sætremyr 1 dager siden Særinteresser og Eksportveikonferansen
@Terje SundsbøDer er ei forskell  Møreaksen skal delfinansierast via bompengar. Jernbane via passasjernbilett.80% staleg finansiering av Møreaksen.  Vesentlig statlig bidrag til finansiering ...
Geir Ole Sætremyr 1 dager siden Særinteresser og Eksportveikonferansen
@Terje SundsbøDu har I ein tidlegare kommentar uttalt at eg ikkje er forankra I Naturvernforbundet.  Då har eg utfordra deg til ...
Anne Mari Sandshamn 1 dager siden Særinteresser og Eksportveikonferansen
@Terje SundsbøSå klart Skålavegen er et fergeavløsning! Den erstattet en fergerute, ikke sant?  
Annonse
KSU – Vipps – mobil

Støtt KSU.NO via bank eller Vipps.

Annonse