Vi bruker informasjonskapsler for å forbedre brukeropplevelsen. Besøk vår personvernside for mer detaljer.
Annonse
KSU – Vipps – desktop
Redaksjonen
Artikkel
19 juli 2021 15:38
Del på Facebook
Trond Skogseth tar over stafettpinnen etter mangeårig leder Bergsvein Brøske i Todalsfjordprosektet AS, i oktober 2021.
Trond Skogseth tar over stafettpinnen etter mangeårig leder Bergsvein Brøske i Todalsfjordprosektet AS, i oktober 2021.
Denne artikkelen er over 12 måneder gammel, og kan inneholde utdatert informasjon.

Styret i Todalsfjordprosjektet har engasjert Trond Skogseth (55) fra Surnadal som ny daglig leder i selskapet. 

Det skriver Todalsfjordprosjektet AS i en pressemelding i dag.

Han tar over stafettpinnen etter mangeårig leder Bergsvein Brøske i oktober 2021.

Trond Skogseth har ingeniørutdannelse fra Virginia Tech og Maryville College i USA og har bred ledererfaring fra norsk og internasjonalt næringsliv. Han har blant annet vært fabrikkdirektør i Rolls-Royce Marine i Brattvåg, divisjonsdirektør i Normet International, samt først produksjonsdirektør og siden salgs- og markedsdirektør i Pipelife.

Han startet arbeidslivet sitt som journalist i Adresseavisen og deretter konsulent i dagens Accenture og har i tillegg omfattende prosjektledererfaring fra store utviklings- og omstruktureringsprosjekt i både Rolls-Royce Marine og Pipelife.

I fjor startet Skogseth selv selskapet Jaret Rådgivning, og det er gjennom dette selskapet at han nå blir innleigd som daglig leder i Todalsfjordprosjektet. Styreleder Malene Aaram Vike og de øvrige styret i Todalsfjordprosjektet er svært godt fornøyd med å ha sikret seg Skogseth som daglig leder i selskapet.

– Trond Skogseth har, med sin brede erfaring og dokumenterte gjennomføringevne, de beste forutsetninger for å lykkes i rollen som daglig leder. Vi er sikre på at han vil kunne ta prosjektet inn i fasen hvor realisering og byggestart i 2025 er målet, uttaler styreleder Vike.

Bergsvein Brøske opplever det trygt å la Skogseth overta rollen som daglig leder.

– Jeg er sikker på at Trond vil levere godt inn i Todalsfjordprosjektet og at han vil kunne bidra til realisering av et døgnope og ferjefritt indre Nordmøre. Jeg gler meg til å følge utviklingen videre, og selv om jeg snart gir fra meg ansvaret vil jeg garantert følge godt med fra sidelinjen, sier en fornøyd Brøske.

Skogseth starter i jobben som daglig leder først i midten av oktober men ser allerede frem til å komme i gang med arbeidet.

– Å få lede laget som skal arbeide for å ta Todalsfjordprosjektet videre frem mot byggestart ser jeg som virkelig meningsfullt. Realiseringen av dette prosjektet er noe av det viktigste som skjer på Nordmøre fremover, og jeg tror det vil kunne ha større positive ringvirkninger for innbyggere, næringsliv og den generelle samfunnsutviklingen enn vi kanskje er klare over. Inntrykket mitt er at det har vært arbeidet godt de siste årene, og med fylket nå tungt inne i prosjektet er målet om å få avslutte denne maratonen mer realistisk enn noen gang.

– Vi har nettopp vært på ferietur gjennom fylket vårt og nedover vestlandet, og når man ser på hva Norge har investert i av gode samferdselsløsninger rundt omkring, så kan vi med god samvittighet stikke oss frem og si at nå er turen kommet til indre Nordmøre også, sier Skogseth.

Du må være logget inn for å kommentere.
Debattregler   

Laster kommentar… Kommentaren blir oppdatert etter 00:00.

Bli den første til å kommentere.

Likte du denne artikkelen?

Hjelp oss å utvikle KSU.NO videre og bidra med å opprettholde tjenesten fritt tilgjengelig for alle!

Vipps valgfritt beløp til 614043.

Tusen takk!

Send oss leserinnlegg eller tips

Tekst, bilder og video til leserinnlegg, artikler og andre tips, kan sendes til tips@ksu.no.

Annonse
Annonse

Innlogging

Siste kommentarer

Terje Sundsbø 9 timer siden Særinteresser og Eksportveikonferansen
@Anne Mari SandshamnSkålaveien var ikke et fergeavløsningsprosjekt, og mottok aldri offentlig støtte. Skålavegen ble bygget som en privat vei i regi av ...
Geir Ole Sætremyr 10 timer siden Særinteresser og Eksportveikonferansen
@Terje SundsbøDer er ei forskell  Møreaksen skal delfinansierast via bompengar. Jernbane via passasjernbilett.80% staleg finansiering av Møreaksen.  Vesentlig statlig bidrag til finansiering ...
Geir Ole Sætremyr 12 timer siden Særinteresser og Eksportveikonferansen
@Terje SundsbøDu har I ein tidlegare kommentar uttalt at eg ikkje er forankra I Naturvernforbundet.  Då har eg utfordra deg til ...
Anne Mari Sandshamn 12 timer siden Særinteresser og Eksportveikonferansen
@Terje SundsbøSå klart Skålavegen er et fergeavløsning! Den erstattet en fergerute, ikke sant?  
Terje Sundsbø 13 timer siden Særinteresser og Eksportveikonferansen
@Geir Ole SætremyrSpørsmålet var: Jernbane er en av ulike transportløsninger, på samme måte som vei. Da er det vel rimelig at de ...
Terje Sundsbø 18 timer siden Særinteresser og Eksportveikonferansen
@Anne Mari SandshamnDet er du som sprer løgner. På samme måte som Vigrasambandet på Sunnmøre, ble Skålavegen/Fannefjordtunnelen i Romsdal privatfinansiert. Etter den ...
Annonse

Støtt KSU.NO via bank eller Vipps.

Annonse