Vi bruker informasjonskapsler for å forbedre brukeropplevelsen. Besøk vår personvernside for mer detaljer.
Annonse
NTB
Artikkel
NTB
23 august 2021 12:57
Del på Facebook
Fra september er SAS tilbake på hele rutenettet som de betjente før pandemien slo inn. Foto: Stian Lysberg Solum / NTB
Fra september er SAS tilbake på hele rutenettet som de betjente før pandemien slo inn. Foto: Stian Lysberg Solum / NTB
Denne artikkelen er over 12 måneder gammel, og kan inneholde utdatert informasjon.

I september vil SAS ha være operative på like mange ruter som før pandemien slo inn. Men antallet avganger er langt færre.

Når SAS i september gjenåpner den siste svenske innenriksruta mellom Arlanda og Sundsvall, vil flyselskapet være tilbake på samme antall ruter som før koronapandemien, opplyser selskapet.

Samtidig vil også antallet flygninger mellom Oslo, Stockholm og København økes.

– Vi dekker igjen hele nettverket vårt, men det er fortsatt et stykke igjen til vi når de tidligere nivåene, det vil si målt i flyenes kapasitet og frekvensen på antall flygninger, sier pressesjefen Freja Annamatz.

SAS vil i høst også starte opp med tolv ukentlige direkteruter mellom Arlanda og USA, blant annet til New York og Miami. Før pandemien lå dette antallet på 28 ruter i uka, men SAS velger å starte forsiktig ettersom det ennå ikke er fritt fram for turistreiser til USA.

– Vi ser imidlertid at det er etterspørsel eller det som kalles «nødvendige reiser» der man har rett til å komme til USA, sier Annamatz.

(©NTB)

Likte du denne artikkelen?

Hjelp oss å utvikle KSU.NO videre og bidra med å opprettholde tjenesten fritt tilgjengelig for alle!

Vipps valgfritt beløp til 614043.

Tusen takk!

Send oss leserinnlegg eller tips

Tekst, bilder og video til leserinnlegg, artikler og andre tips, kan sendes til tips@ksu.no.

Annonse
Annonse

Innlogging

Siste kommentarer

Geir Ole Sætremyr 4 timer siden Særinteresser og Eksportveikonferansen
@Terje SundsbøDette er politikk gjennom Regjering og Storting.Det er ikkje noko Naturvernforbundet arbeider med, men vi registrerer kva rammeverk som er ...
Terje Sundsbø 5 timer siden Særinteresser og Eksportveikonferansen
@Geir Ole SætremyrDu svarer ikke på spørsmålet. Er det vanlig praksis i Naturvernforbundet?
Geir Ole Sætremyr 16 timer siden Særinteresser og Eksportveikonferansen
@Terje SundsbøDu må adressere dette hos andre.
Terje Sundsbø 20 timer siden Særinteresser og Eksportveikonferansen
@Geir Ole SætremyrPå Møreaksen betaler bilistene bompenger, på jernbane betaler passasjerene billett. Mitt spørsmål gjelder fortsatt:Hvorfor behandles lokal forankring og finansiering ulikt ...
Terje Sundsbø 1 dager siden Særinteresser og Eksportveikonferansen
@Anne Mari SandshamnSkålaveien var ikke et fergeavløsningsprosjekt, og mottok aldri offentlig støtte. Skålavegen ble bygget som en privat vei i regi av ...
Geir Ole Sætremyr 1 dager siden Særinteresser og Eksportveikonferansen
@Terje SundsbøDer er ei forskell  Møreaksen skal delfinansierast via bompengar. Jernbane via passasjernbilett.80% staleg finansiering av Møreaksen.  Vesentlig statlig bidrag til finansiering ...
Annonse
KSU – Vipps – mobil

Støtt KSU.NO via bank eller Vipps.

Annonse