Vi bruker informasjonskapsler for å forbedre brukeropplevelsen. Besøk vår personvernside for mer detaljer.
Annonse
Redaksjonen
Artikkel
04 oktober 2021 11:21
Del på Facebook
Edvin Torkildsen er avdelingsleder i Hendrik Veder Group Kristiansund. Foto: Hendrik Veder Group
Edvin Torkildsen er avdelingsleder i Hendrik Veder Group Kristiansund. Foto: Hendrik Veder Group
Denne artikkelen er over 12 måneder gammel, og kan inneholde utdatert informasjon.

Hendrik Veder Group etablerte seg i Kristiansund i sommer. Bedriften opplever stor pågang fra kunder på grunn av rask responstid, lokal tilstedeværelse og utleie av produkter, skriver selskapet i en pressemelding.

Hendrik Veder Group har produksjon i Nederland, Storbritannia, Polen og Norge. De leverer fiber og ståltauløsninger, samt tilhørende utstyr, til alle typer løfteoperasjoner. Bedriften leverer produkter og tjenester til både offshore, maritim og annen industri.

Avdelingsleder Edvin Torkildsen hos Hendrik Veder Group i Kristiansund forteller om en god start for selskapet som åpnet ny avdeling 1. juni i år.

– Mange lokale kunder har behov for rask responstid, kvalitetsprodukter og kort leveringstid. Vi opplever at vi har funnet en god måte å møte disse kundene, sier han.

Avdelingen i Kristiansund er lokalisert på Vestbase, nær mange bedrifter som har behov innen løft, slep og fortøyning. I tillegg til å produsere, reparere og sertifisere så tilbyr de utleie av utstyr.

– Vi ser at enkelte typer løfteutstyr bare brukes i spesielle prosjekt. Derfor har vi bygget opp et lager av utstyr som vi leier ut. Dette sparer kunden for store utgifter og er en svært bærekraftig løsning. Alt for mye utstyr står rundt hos bedrifter uten å bli brukt. Lageret blir tilpasset kundens behov, dette styres av etterspørselen. Vi ser at utleiemuligheten er svært attraktiv for våre kunder. Her klarer vi å kombinere bærekraft og økonomisk gevinst, sier Torkildsen.

Han ser lyst på tiden som kommer. Aktiviteten i industrien i Kristiansund ser lovende ut fremover, og det er ventet mange store prosjekter i Nordsjøen og Norskehavet de neste årene.

– Våre kunder setter pris på en lokal aktør som kan både hjelpe, gi råd, reparere og produsere raskt og lokalt.

Å være en del av et konsern er positivt. Det nye kontoret i Kristiansund kan dra nytte av kompetanse og erfaring fra de andre kontorene, og de har også mulighet til å levere produkter til flere land.

– Vi har et godt samarbeid med de andre kontorene, og dermed drar vi nytte av den erfaring og kompetanse som er viktig i vår bransje. Vi må forholde oss til et komplisert regelverk og det krever ansatte med gode ingeniør- og beregningskunnskaper. Som gruppe kan vi levere tilpassede produkter og riktig kvalitet til både offshore, havbruk og mange andre industrier, sier han.

Fakta om Hendrik Veder Group

  • Hendrik Veder Group ble etablert i 1800
  • Gruppen har arbeid i flere land i hele verden
  • I Norge har Hendrik Veder Group produksjon i Stavanger og Kristiansund
  • Bedriften leverer vaiere i fiber og stål
  • I tillegg til produkter så leverer bedriften tjenester som testing, sertifisering, ingeniørtjenester og reparasjoner
Du må være logget inn for å kommentere.
Debattregler   

Laster kommentar… Kommentaren blir oppdatert etter 00:00.

Bli den første til å kommentere.

Likte du denne artikkelen?

Hjelp oss å utvikle KSU.NO videre og bidra med å opprettholde tjenesten fritt tilgjengelig for alle!

Vipps valgfritt beløp til 614043.

Tusen takk!

Send oss leserinnlegg eller tips

Tekst, bilder og video til leserinnlegg, artikler og andre tips, kan sendes til tips@ksu.no.

Annonse
KSU – Vipps – desktop
Annonse
KSU – Vipps – mobil

Innlogging

Siste kommentarer

Geir Ole Sætremyr 3 timer siden Særinteresser og Eksportveikonferansen
@Terje SundsbøDu må adressere dette hos andre.
Terje Sundsbø 7 timer siden Særinteresser og Eksportveikonferansen
@Geir Ole SætremyrPå Møreaksen betaler bilistene bompenger, på jernbane betaler passasjerene billett. Mitt spørsmål gjelder fortsatt:Hvorfor behandles lokal forankring og finansiering ulikt ...
Terje Sundsbø 18 timer siden Særinteresser og Eksportveikonferansen
@Anne Mari SandshamnSkålaveien var ikke et fergeavløsningsprosjekt, og mottok aldri offentlig støtte. Skålavegen ble bygget som en privat vei i regi av ...
Geir Ole Sætremyr 20 timer siden Særinteresser og Eksportveikonferansen
@Terje SundsbøDer er ei forskell  Møreaksen skal delfinansierast via bompengar. Jernbane via passasjernbilett.80% staleg finansiering av Møreaksen.  Vesentlig statlig bidrag til finansiering ...
Geir Ole Sætremyr 21 timer siden Særinteresser og Eksportveikonferansen
@Terje SundsbøDu har I ein tidlegare kommentar uttalt at eg ikkje er forankra I Naturvernforbundet.  Då har eg utfordra deg til ...
Anne Mari Sandshamn 21 timer siden Særinteresser og Eksportveikonferansen
@Terje SundsbøSå klart Skålavegen er et fergeavløsning! Den erstattet en fergerute, ikke sant?  
Annonse
KSU – Vipps – mobil

Støtt KSU.NO via bank eller Vipps.

Annonse