Vi bruker informasjonskapsler for å forbedre brukeropplevelsen. Besøk vår personvernside for mer detaljer.
Annonse
KSU – Vipps – desktop
Redaksjonen
Artikkel
08 oktober 2021 15:31
Del på Facebook
Jurga Benkan (t.v.) og Maren Jakobsen har jobbet med å digitalisere søknadsprosessen for å bli støttekontakt sammen med Svein Taknæs (ikke tilstede). Foto: Kristiansund kommune
Jurga Benkan (t.v.) og Maren Jakobsen har jobbet med å digitalisere søknadsprosessen for å bli støttekontakt sammen med Svein Taknæs (ikke tilstede). Foto: Kristiansund kommune
Denne artikkelen er over 12 måneder gammel, og kan inneholde utdatert informasjon.

I sommer har Bo og habilitering jobbet med å digitalisere søknadsprosessen for å bli støttekontakt, melder Kristiansund kommune.

Arbeidet har vært et samarbeid mellom spesialkonsulent for støttekontakttjenesten Jurga Benkan, personalrådgiver Maren Jakobsen og rådgiver i IKT Orkide Svein Taknæs.

– Gjennom dette arbeidet har vi utviklet en egen side på kommunens hjemmeside som heter «jeg ønsker å bli støttekontakt». Her vil en finne informasjon om hvordan søknadsprosessen er, hva som forventes og det elektroniske søknadskjemaet som en skal bruke. Vi har bygd opp siden ved å se på spørsmål enkelte har når de vurderer å bli støttekontakt. Hele prosessen er beskrevet fra første møte til hvordan en skal levere rapport og timeliste, skriver kommunen.

Ved å gjøre søknadsprosessen digital håper kommunen å nå ut til flere og at mange vil søke om å bli støttekontakt. I tillegg til å digitalisere søknadsprosessen jobber kommunen med et spennende prosjekt som skal ta for seg nye gruppetilbud innenfor ordningen.

Kommunen oppfordrer de som er sosialt engasjerte og som finner glede i å hjelpe andre mennesker om å søke.

– Som støttekontakt vil du hjelpe et annet menneske til å få et mer sosialt liv og en aktiv fritid. Vi ser frem til å motta din søknad, skriver kommunen.

Du må være logget inn for å kommentere.
Debattregler   

Laster kommentar… Kommentaren blir oppdatert etter 00:00.

Bli den første til å kommentere.

Likte du denne artikkelen?

Hjelp oss å utvikle KSU.NO videre og bidra med å opprettholde tjenesten fritt tilgjengelig for alle!

Vipps valgfritt beløp til 614043.

Tusen takk!

Send oss leserinnlegg eller tips

Tekst, bilder og video til leserinnlegg, artikler og andre tips, kan sendes til tips@ksu.no.

Annonse
Annonse

Innlogging

Siste kommentarer

Geir Ole Sætremyr 7 timer siden Særinteresser og Eksportveikonferansen
@Terje SundsbøDu må adressere dette hos andre.
Terje Sundsbø 11 timer siden Særinteresser og Eksportveikonferansen
@Geir Ole SætremyrPå Møreaksen betaler bilistene bompenger, på jernbane betaler passasjerene billett. Mitt spørsmål gjelder fortsatt:Hvorfor behandles lokal forankring og finansiering ulikt ...
Terje Sundsbø 22 timer siden Særinteresser og Eksportveikonferansen
@Anne Mari SandshamnSkålaveien var ikke et fergeavløsningsprosjekt, og mottok aldri offentlig støtte. Skålavegen ble bygget som en privat vei i regi av ...
Geir Ole Sætremyr 1 dager siden Særinteresser og Eksportveikonferansen
@Terje SundsbøDer er ei forskell  Møreaksen skal delfinansierast via bompengar. Jernbane via passasjernbilett.80% staleg finansiering av Møreaksen.  Vesentlig statlig bidrag til finansiering ...
Geir Ole Sætremyr 1 dager siden Særinteresser og Eksportveikonferansen
@Terje SundsbøDu har I ein tidlegare kommentar uttalt at eg ikkje er forankra I Naturvernforbundet.  Då har eg utfordra deg til ...
Anne Mari Sandshamn 1 dager siden Særinteresser og Eksportveikonferansen
@Terje SundsbøSå klart Skålavegen er et fergeavløsning! Den erstattet en fergerute, ikke sant?  
Annonse

Støtt KSU.NO via bank eller Vipps.

Annonse