Vi bruker informasjonskapsler for å forbedre brukeropplevelsen. Besøk vår personvernside for mer detaljer.
Annonse
Redaksjonen
Artikkel
31 januar 2024 12:42
Del på Facebook
Illustrasjon: Yr.no
Illustrasjon: Yr.no

Det røde farevarselet er nå nedjustert til oransje nivå, melder Yr.

– Vi nedgraderer farevarselet på kysten av Nordfjord og Møre og Romsdal til oransje, og så nedgraderer vi det oransje farevarselet i midtre og indre strøk av Møre og Romsdal og Nordfjord til gult nivå, sier meteorolog Geir Ottar Fagerlid til NRK.

Ifølge Yr betyr ikke dette at faren er over. Selv om varselet er nedgradert til oransje nivå skal man respektere naturkreftene, det er fremdeles et alvorlig varsel.

Det blir kaldere

Vinden skal fra natt til torsdag dreie til nordvest og Yr melder gult farevarsel for snø.

– Fra natt til torsdag synker snøgrensen og det er ventet perioder med snøbyger. I lavlandet kan det komme lokalt 5–25 cm på 24 timer, i høyden enda mer. Snøgrensen ventes å stige gradvis fra fredag morgen, først i sør, skriver Yr.

(Kilde: Yr/NRK)

Annonse
Annonse
Du må være logget inn for å kommentere.
Debattregler   

Laster kommentar… Kommentaren blir oppdatert etter 00:00.

Bli den første til å kommentere.

Likte du denne artikkelen?

Hjelp oss å utvikle KSU.NO videre og bidra med å opprettholde tjenesten fritt tilgjengelig for alle!

Vipps valgfritt beløp til 614043.

Tusen takk!

Send oss leserinnlegg eller tips

Tekst, bilder og video til leserinnlegg, artikler og andre tips, kan sendes til tips@ksu.no.

Annonse
KSU – Vipps – desktop
Annonse
KSU – Vipps – mobil

Innlogging

Siste kommentarer

Geir Ole Sætremyr 2 dager siden Særinteresser og Eksportveikonferansen
@Terje SundsbøDette er politikk gjennom Regjering og Storting.Det er ikkje noko Naturvernforbundet arbeider med, men vi registrerer kva rammeverk som er ...
Terje Sundsbø 2 dager siden Særinteresser og Eksportveikonferansen
@Geir Ole SætremyrDu svarer ikke på spørsmålet. Er det vanlig praksis i Naturvernforbundet?
Geir Ole Sætremyr 2 dager siden Særinteresser og Eksportveikonferansen
@Terje SundsbøDu må adressere dette hos andre.
Terje Sundsbø 2 dager siden Særinteresser og Eksportveikonferansen
@Geir Ole SætremyrPå Møreaksen betaler bilistene bompenger, på jernbane betaler passasjerene billett. Mitt spørsmål gjelder fortsatt:Hvorfor behandles lokal forankring og finansiering ulikt ...
Terje Sundsbø 3 dager siden Særinteresser og Eksportveikonferansen
@Anne Mari SandshamnSkålaveien var ikke et fergeavløsningsprosjekt, og mottok aldri offentlig støtte. Skålavegen ble bygget som en privat vei i regi av ...
Geir Ole Sætremyr 3 dager siden Særinteresser og Eksportveikonferansen
@Terje SundsbøDer er ei forskell  Møreaksen skal delfinansierast via bompengar. Jernbane via passasjernbilett.80% staleg finansiering av Møreaksen.  Vesentlig statlig bidrag til finansiering ...
Annonse

Støtt KSU.NO via bank eller Vipps.

Annonse