Vi bruker informasjonskapsler for å forbedre brukeropplevelsen. Besøk vår personvernside for mer detaljer.
Annonse
Redaksjonen
Artikkel
25 juli 2019 19:42
Del på Facebook
MS «Artania» ved kai i Kristiansund. foto: Kristiansund & Nordmøre Havn
MS «Artania» ved kai i Kristiansund. foto: Kristiansund & Nordmøre Havn
Denne artikkelen er over 12 måneder gammel, og kan inneholde utdatert informasjon.

Mange tysktalende i gatene på fredag.

Fredag 26. juli rundt klokken 13.30 legger MS «Artania» til ved Storkaia med nærmere 1300 tysktalende cruisegjester om bord. Det er andre gangen i år at skipet anløper Kristiansund.

Cruiseskipet, som opereres av tyske Phoenix Reisen, skal ifølge planen ligge til kai i Kristiansund frem til klokken 20.00. Under oppholdet skal nærmere halvparten delta på organiserte turer, mens resten har valgt å oppdage byen og regionen på egen hånd.

– Det blir seks busser til Atlanterhavsveien i løpet av ettermiddagen. På turen besøker de også Kvernes stavkirke. «Angvik» skal kjøre flere runder med havnesightseeing utover ettermiddagen, mens noen mindre grupper skal på byvandring med besøk enten på Varden eller Klippfiskmuseet, forteller markedsansvarlig Erika Indergaard i Kristiansund og Nordmøre Havn.

Anløpet i Kristiansund er en del av et 13 netters cruise langs Norges kyst og fjorder. Blant anløpsstedene finner vi blant annet Bergen, Tromsø, Lofoten, Honningsvåg, Trondheim og Ålesund.

MS «Artania» ble bygget i 1984, og renovert senest i 2017. Skipet er 231 meter og 44.500 bruttotonn.

Du må være logget inn for å kommentere.
Debattregler   

Laster kommentar… Kommentaren blir oppdatert etter 00:00.

Bli den første til å kommentere.

Likte du denne artikkelen?

Hjelp oss å utvikle KSU.NO videre og bidra med å opprettholde tjenesten fritt tilgjengelig for alle!

Vipps valgfritt beløp til 614043.

Tusen takk!

Send oss leserinnlegg eller tips

Tekst, bilder og video til leserinnlegg, artikler og andre tips, kan sendes til tips@ksu.no.

Annonse
KSU – Vipps – desktop
Annonse
KSU – Vipps – mobil

Innlogging

Siste kommentarer

Geir Ole Sætremyr 10 timer siden Særinteresser og Eksportveikonferansen
@Terje SundsbøDu må adressere dette hos andre.
Terje Sundsbø 13 timer siden Særinteresser og Eksportveikonferansen
@Geir Ole SætremyrPå Møreaksen betaler bilistene bompenger, på jernbane betaler passasjerene billett. Mitt spørsmål gjelder fortsatt:Hvorfor behandles lokal forankring og finansiering ulikt ...
Terje Sundsbø 1 dager siden Særinteresser og Eksportveikonferansen
@Anne Mari SandshamnSkålaveien var ikke et fergeavløsningsprosjekt, og mottok aldri offentlig støtte. Skålavegen ble bygget som en privat vei i regi av ...
Geir Ole Sætremyr 1 dager siden Særinteresser og Eksportveikonferansen
@Terje SundsbøDer er ei forskell  Møreaksen skal delfinansierast via bompengar. Jernbane via passasjernbilett.80% staleg finansiering av Møreaksen.  Vesentlig statlig bidrag til finansiering ...
Geir Ole Sætremyr 1 dager siden Særinteresser og Eksportveikonferansen
@Terje SundsbøDu har I ein tidlegare kommentar uttalt at eg ikkje er forankra I Naturvernforbundet.  Då har eg utfordra deg til ...
Anne Mari Sandshamn 1 dager siden Særinteresser og Eksportveikonferansen
@Terje SundsbøSå klart Skålavegen er et fergeavløsning! Den erstattet en fergerute, ikke sant?  
Annonse

Støtt KSU.NO via bank eller Vipps.

Annonse