Vi bruker informasjonskapsler for å forbedre brukeropplevelsen. Besøk vår personvernside for mer detaljer.
Annonse
KSU – Vipps – desktop
Redaksjonen
Artikkel
08 august 2019 12:59
Del på Facebook
MS «Seven Seas Navigator» ved kai i Kristiansund. Foto: Kristiansund og Nordmøre Havn
MS «Seven Seas Navigator» ved kai i Kristiansund. Foto: Kristiansund og Nordmøre Havn
Denne artikkelen er over 12 måneder gammel, og kan inneholde utdatert informasjon.

Fredag 9. august anløper det elegante skipet MS «Seven Seas Navigator» med kapasitet til 490 gjester Kristiansund. Hundrevis kommer til å besøke Atlanterhavsveien.

MS «Seven Seas Navigator» seiler for det eksklusive, amerikanske rederiet Regent Seven Seas Cruises. Skipet hadde sitt førstegangsanløp til Kristiansund i august i fjor. Nå har det vært underveis siden 18. juni og anløpt en rekke land i Europa og flere havner langs norskekysten.

300 til Atlanterhavsveien

Skipet skal ligge ved Storkaia mellom klokken 8 og 15 fredag. En stor andel av passasjerene har forhåndsreservert utflukt.

– Atlanterhavsveien er et trekkplaster, og hele 300 av passasjerene skal oppleve denne, i kombinasjon med Håholmen, Kvernes stavkirke eller marmorgruvene i Eide. Ni busser med cruiseturister vil være i sving. I tillegg er det tre mindre grupper som skal på guidet byvandring. Det blir også nok tid for alle til å oppdage byens tilbud og severdigheter på egen hånd, sier markedsansvarlig Erika Indergaard i Kristiansund og Nordmøre Havn, som også vil være til stede om bord for å informere gjestene om hva de kan se og gjøre under oppholdet.

Tilbake neste år

«Seven Seas Navigator» er 172 meter lang og 28 800 bruttotonn.

– Skipet har allerede booket nye anløp til Kristiansund i 2020 og 2021. I 2021 blir det også førstegangsanløp for Seven Seas Voyager fra samme rederi. Dette skipet er litt større og har kapasitet til 700 gjester. Flere anløp tyder på at både gjester og rederi var fornøyde med besøket i fjor, sier Indergaard.

Du må være logget inn for å kommentere.
Debattregler   

Laster kommentar… Kommentaren blir oppdatert etter 00:00.

Bli den første til å kommentere.

Likte du denne artikkelen?

Hjelp oss å utvikle KSU.NO videre og bidra med å opprettholde tjenesten fritt tilgjengelig for alle!

Vipps valgfritt beløp til #614043.

Tusen takk!

Send oss leserinnlegg eller tips

Tekst, bilder og video til leserinnlegg, artikler og andre tips, kan sendes til tips@ksu.no.

Annonse
KSU – Vipps – desktop
Annonse
KSU – Vipps – mobil

Innlogging

Siste kommentarer

Geir Ole Sætremyr 1 dager siden Otrøya fergefri baner vei for Tautratunnelen
@Terje SundsbøTallmaterialet viser enkelt og greitt, kaste gode kroner etter dårlige.Du kan også ta med Senterpartiet i denne form for unnamanøver. ...
Terje Sundsbø 1 dager siden Otrøya fergefri baner vei for Tautratunnelen
@Geir Ole SætremyrFor det første: Siden investeringsmidler er den knappe faktoren, må en ta hensyn til både netto samfunnsnytte og investeringskostnadene, dvs. ...
Geir Ole Sætremyr 1 dager siden Otrøya fergefri baner vei for Tautratunnelen
@Terje SundsbøVi kan godt bruke samfunnsnytte pr investert kron, men bare i kombinasjon med samfunnsnytte i kroner. Det er trass alt ...
Terje Sundsbø 1 dager siden Otrøya fergefri baner vei for Tautratunnelen
@Geir Ole SætremyrNår investeringsmidler er den knappe faktoren, så må en foreta rangering pr. knapp faktor. Eksempelvis netto samfunnsnytte pr. investert krone. ...
Geir Ole Sætremyr 2 dager siden Otrøya fergefri baner vei for Tautratunnelen
@Terje SundsbøEg veit ikkje kva gjenståande spørsmål du ikkje har fått svar på.Dersom det gjel sparte CO2 utslepp frå ferga til ...
Geir Ole Sætremyr 2 dager siden Otrøya fergefri baner vei for Tautratunnelen
@Terje SundsbøKva er feil I mi analyse?Eg har dokumentert det KS2 rapporten sei om namfunnsnytten er i kroner. KS2 snakkar ikkje ...
Annonse

Støtt KSU.NO via bank eller Vipps.

Annonse