Vi bruker informasjonskapsler for å forbedre brukeropplevelsen. Besøk vår personvernside for mer detaljer.
Annonse
KSU – Vipps – desktop
Per Vidar Kjølmoen
Ytring
15 januar 2021 14:16
Del på Facebook
Per Vidar Kjølmoen.Foto: Privat
Per Vidar Kjølmoen.Foto: Privat
Dette er et debattinnlegg. Innholdet gir uttrykk for skribentens meninger og holdning.
Denne artikkelen er over 12 måneder gammel, og kan inneholde utdatert informasjon.
Tilsvar til Frank Sves leserinnlegg i KSU den 14. januar 2021 – Politisk svindel?

Jeg har lansert en aksjon for å få halvert ferjeprisene over hele Norge. Fordi jeg synes det er uholdbart at enkelte må ut med 40.000 kroner eller mer for å komme seg på jobb. Og fordi jeg synes det er uholdbart at staten – styrt av Frp og Høyre de siste åtte årene – ikke stiller opp mer for Møre og Romsdal.

Jeg har oppfordret alle politikere fra Møre og Romsdal om å slutte med intern kjekling, og stå sammen med meg og Møre og Romsdal Arbeiderparti i denne kampen. Jeg har bedt alle om å kjempe for å snu sine parti på Stortinget, slik at vi kan få et flertall for en halvering av ferjetakstene i Møre og Romsdal og i resten av landet - både riks- og fylkesvegsamband. Det kan bare skje dersom staten kommer på banen med 1,4 milliarder kroner.

Nå har Frank Sve fra Frp svart på oppfordringen. Hans svar er et rungende nei. Frps andrekandidat vil heller angripe forslaget mitt om å halvere fergeprisene. Han roper og raljerer, men alt blir tomme ord, for ingenting han sier hjelper dem som er avhengig av ferjene i fylket vårt. Senest i forrige måned hadde Frp sjansen til å finne en løsning på fergekrisa i Stortinget. Ingenting skjedde. Vi kan derfor gi opp Frank Sve og Frp. 

Men jeg gir ikke opp alle dere andre. Jeg gjentar oppfordringen min: Legg til side intern kjekling, og bli med i kampen for å få staten til å halvere fergeprisene! Jeg skal kjempe denne kampen i mitt eget parti, og oppfordrer alle andre til å gjøre det samme. Etter valget til høsten får vi bare håpe at Frank Sve og Frp ikke er på vippen i norsk politikk lengre. Og at vi sammen lykkes i kampen vår for halvering av fergeprisene!I år står velgerne foran et verdivalg – fire nye år med privatisering, sentralisering og salg av Norge med Høyre og Frp, eller satsing på trygge arbeidsplasser, gode skoler og en verdig eldreomsorg i hele Norge med Arbeiderpartiet.

Av: Per Vidar Kjølmoen
Stortingskandidat for Møre og Romsdal Arbeiderparti

Du må være logget inn for å kommentere.
Debattregler   

Laster kommentar… Kommentaren blir oppdatert etter 00:00.

Bli den første til å kommentere.

Likte du denne artikkelen?

Hjelp oss å utvikle KSU.NO videre og bidra med å opprettholde tjenesten fritt tilgjengelig for alle!

Vipps valgfritt beløp til #614043.

Tusen takk!

Send oss leserinnlegg eller tips

Tekst, bilder og video til leserinnlegg, artikler og andre tips, kan sendes til tips@ksu.no.

Annonse
KSU – Vipps – desktop
Annonse
KSU – Vipps – mobil

Innlogging

Siste kommentarer

Terje Sundsbø 11 timer siden Otrøya fergefri baner vei for Tautratunnelen
@Geir Ole SætremyrHvorvidt trafikken blomstrer eller ei, er avhengig av befolkningsutviklingen og næringsutviklingen. Hvis disse blomstrer, så vil også lokaltrafikken blomstre.
Geir Ole Sætremyr 15 timer siden Otrøya fergefri baner vei for Tautratunnelen
@Terje SundsbøDu har i din kommentar tidlegare klip inn følgande: ""Ny E39 Ørskogfjellet- Vik fører til en innkorting av reisetiden mellom ...
Geir Ole Sætremyr 22 timer siden Otrøya fergefri baner vei for Tautratunnelen
@Terje SundsbøDu har oversett det faktum at biltrafikken ikkje skal, eller kan blomstre.
Terje Sundsbø 23 timer siden Otrøya fergefri baner vei for Tautratunnelen
@Geir Ole SætremyrJeg har studert linken – den forteller at flere kjørefelt/nye veier raskt blir tatt i bruk, og dokumenterer at dette ...
Terje Sundsbø 2 dager siden Otrøya fergefri baner vei for Tautratunnelen
@Geir Ole SætremyrDu tar feil igjen. I din referanse til tallet 1200 sier SVV: «Etter at ny E39 Ørskogfjellet- Vik er ferdig utbygd ...
Annonse

Støtt KSU.NO via bank eller Vipps.

Annonse