Vi bruker informasjonskapsler for å forbedre brukeropplevelsen. Besøk vår personvernside for mer detaljer.
Annonse
Frank Sve, stortingsrepresentant for FrP
Ytring
23 september 2022 08:52
Del på Facebook
Foto: Håkon Mosvold Larsen / NTB
Foto: Håkon Mosvold Larsen / NTB
Dette er et debattinnlegg. Innholdet gir uttrykk for skribentens meninger og holdning.
Denne artikkelen er over 12 måneder gammel, og kan inneholde utdatert informasjon.

Du blir rana på gata ei natt av ein «røvar» for 1000 kr. Seinare blir du tilbydd av «røvaren» å få tilbake 250 kr, og «røvaren» meiner du bør skryte av han.

Røvaren er fortsatt ein røvar, og du har fortsatt blitt rana?

Annonse
Annonse
KSU – Vipps – mobil

Når Støre og Vedum «robbar» det norske folket og næringslivet for 70 milliard kr i ekstrainntekter frå dei skyhøge straumprisane, og gjev nokre få titals milliard tilbake, har dei for meg, fortsatt «robba» lommeboka til folk flest og næringslivet for milliardar av kr.

Og, så skuldar dei på Putin?

Drivstoffprisane går til himmels, matvareprisane går til himmels, og no går også renta rett til himmels.

Gratulerer til alle dei som har stemt inn Støre og Vedum, stemt Ap og Sp, no ser vi Ap og Sp i praksis!

Annonse
Annonse

Er det Putin som har «robba» det norske folket og næringslivet?

Regjeringa er handlingslamma, medan vi ser andre land kuttar til dømes drivstoffavgiftene for å senke inflasjonen.

Vedum meiner det stikk motsatte, og håvar inn hundrevis av milliardar kr ekstra til statskassa pga skyhøg straum og drivstoffprisar.

Staten blir steinrik, medan DU skal betale meiner tydeligvis Vedum og Støre.

FrP vil ha maxpris på straum og kutte drivstoffavgiftene. Dette er inflasjonsdempande, og dette må også gjennomførast for å unngå massive tap av arbeidsplassar.

FrP vil bruke staten til offentlige tjenester til folket og næringslivet, ikkje slik Vedum og Støre praktiserar der dei brukar staten til å «robbe» vanlige folk og næringslivet si lommebok.

Annonse
Annonse
Du må være logget inn for å kommentere.
Debattregler   

Laster kommentar… Kommentaren blir oppdatert etter 00:00.

Bli den første til å kommentere.

Likte du denne artikkelen?

Hjelp oss å utvikle KSU.NO videre og bidra med å opprettholde tjenesten fritt tilgjengelig for alle!

Vipps valgfritt beløp til 614043.

Tusen takk!

Send oss leserinnlegg eller tips

Tekst, bilder og video til leserinnlegg, artikler og andre tips, kan sendes til tips@ksu.no.

Annonse
KSU – Vipps – desktop
Annonse
KSU – Vipps – mobil

Innlogging

Siste kommentarer

Geir Ole Sætremyr 2 dager siden Særinteresser og Eksportveikonferansen
@Terje SundsbøDette er politikk gjennom Regjering og Storting.Det er ikkje noko Naturvernforbundet arbeider med, men vi registrerer kva rammeverk som er ...
Terje Sundsbø 2 dager siden Særinteresser og Eksportveikonferansen
@Geir Ole SætremyrDu svarer ikke på spørsmålet. Er det vanlig praksis i Naturvernforbundet?
Geir Ole Sætremyr 3 dager siden Særinteresser og Eksportveikonferansen
@Terje SundsbøDu må adressere dette hos andre.
Terje Sundsbø 3 dager siden Særinteresser og Eksportveikonferansen
@Geir Ole SætremyrPå Møreaksen betaler bilistene bompenger, på jernbane betaler passasjerene billett. Mitt spørsmål gjelder fortsatt:Hvorfor behandles lokal forankring og finansiering ulikt ...
Terje Sundsbø 3 dager siden Særinteresser og Eksportveikonferansen
@Anne Mari SandshamnSkålaveien var ikke et fergeavløsningsprosjekt, og mottok aldri offentlig støtte. Skålavegen ble bygget som en privat vei i regi av ...
Geir Ole Sætremyr 3 dager siden Særinteresser og Eksportveikonferansen
@Terje SundsbøDer er ei forskell  Møreaksen skal delfinansierast via bompengar. Jernbane via passasjernbilett.80% staleg finansiering av Møreaksen.  Vesentlig statlig bidrag til finansiering ...
Annonse

Støtt KSU.NO via bank eller Vipps.

Annonse