Vi bruker informasjonskapsler for å forbedre brukeropplevelsen. Besøk vår personvernside for mer detaljer.
Annonse
Del på Facebook
Illustrasjon: Rambøll
Illustrasjon: Rambøll
Dette er et debattinnlegg. Innholdet gir uttrykk for skribentens meninger og holdning.

Å bruke mange, mange hundre million kr på eit vegprosjekt for nokre få tusen bilar dagleg over Romsdalsfjorden, må vere norgesrekord i pengesløseri.

Ulike tall har svirra rundt i lang tid, og om dette er 4–5 eller 700 mill kr totalt er ikkje det viktigaste. Det viktigaste er at det er brukt uhorveleg med pengar på eit prosjekt som aldri blir bygd og som folket her i fylket ikkje vil ha.

Annonse
Annonse
KSU – Vipps – mobil

Statsråden seier no at Statens vegvesen aleine har oversikt over 430 million kr som er forbrukt.

Vidare seier Nygård:

«Det er ikkje mogleg å få ut absolutt alle utgifter til konseptvalutgreiingar, tilleggsutgreiingar til konseptvalutgreiingar og kvalitetssikring av konseptval (KS1) for E39 Ålesund–Molde mellom anna ut frå at data for fleire personellressursar ikkje er spesifiserte på prosjekt. Desse utgiftene er derfor ikkje inkludert i dei tidlegare svara nemnd ovanfor, og kan heller ikkje bli svart på no».

Dette betyr at det er betydeleg meir ressursar utover dei 430 mill kr som Statens vegvesen «egentlig» har forbrukt. I tillegg til dette kjem kostnadane til alle kommunane samt alt for mange millionar forbrukt av offentleg midlar til å betale løn og drift av lobbyselskapet Møreaksen AS.

Berre Møre og Romsdal fylke har sikkert brukt opp mot 10 mill kr på dette, samt haugevis med ressursar på planlegginga av Kjerringsundet som ein del av Møreaksen.

Om summen samla egentlig er 5–6–700 mill kr får vi nok aldri vite, men det vi veit er at dette vanvittige pengesløseriet bør gåast grundig gjennom i sømmane.

Korleis kunne dette skje?

Korleis kunne E136 sine planleggings ressursar berre forsvinne i Møreaksensluket, og bli skubba tiår på tiår ut i tid.

Korleis kunne E136 frå Moa til Vestnes bli «gløymt» planleggingsmessig av STVV, som no foreslår å ta dette ekstremt viktige exsportvegsambandet, heilt ut av NTP.

Annonse
Annonse

Kven har påverka STVV til å gjere dette?

Er her nokon som har hatt personlige interesser i at alle andre prosjekt vart «gløymt» og Møreaksen løfta fram?

Eg berre stiller spørsmålet, ulike kontrollmyndigheiter får seinare finne svar på dette.

No er Møreaksen skubba minst 8 år ut i tid, og har i prioriteringar ca 100 MILLIARD kr føre seg. Dette betyr i praksis at Møreaksen aldri vil kunne bli realisert.

Når Møreaksen AS på nytt skal bruke millionvis av lobbykroner og ny dagleg leiar, er fakta og realisme like bortreist som før.

Fiksdal skal innan 10 år liksom køyre heile strekninga frå Ålesund og forbi Molde på Møreaksen, medan realismen tilseier fortsatt ferjer og eit Statens vegvesen som slett ikkje ynskjer å bygge ut til dømes E136 Moa til Vestnes.

Dette er i kjent stil fra «Møreaksenklanen» og føyer seg inn i rekka av urealisme og greinaløyse derifra.

Vi andre i fylket ynskjer å realisere dei viktige vegane slik som E136 Moa til Bjorli som vår eksportvegen nr 1 – E39 Veibust–Blindheim–Moa med sine over 22.000 bilar i døgnet og framstår som «dødsvegen» her i fylket.

Vidare har vi E39 forbi Batnfjorden, og ikkje minst fv. 64 Molde til Ålesund med Langfjordkryssinga som Moldeområdet og Nordmøre sin viktigaste eksportveg.

Vi har rv. 15 Strynefjellet, Voldatunellen og rv. 70 og lista er lang utover dette også, viktige vegar som alle er betydelig viktigare en pengesløseriet Møreaksen.

FrP og eg kjempar for dei reelt viktige vegane i fylket, men då må STVV instruerast til å stoppe pengesløseriet på Møreaksen og begynne å prioritere E136 og resten av samferdselsfylker.

Annonse
Annonse
KSU – Vipps – mobil
Du må være logget inn for å kommentere.
Debattregler   

Laster kommentar… Kommentaren blir oppdatert etter 00:00.
  • Denne kommentaren er avpublisert.
    Terje Sundsbø · 8 måneder siden
    Frank Sve (Frp) tør ikke svare på denne utfordringen: 
    https://ksu.no/artikler/leserinnlegg/119969-en-utfordring-til-frank-sve-20230727
    (Kanskje ikke så rart?)
    • Denne kommentaren er avpublisert.
      Anne Mari Sandshamn · 8 måneder siden
      @Terje Sundsbø Hvordan er det å være  løpegutten til RR? Får du betalt for åsvare for han i alle hans innlegg? synes i grunn litt synd på deg, for du må ta imot all kjeften og kritikken RR selv skulle tatt i mot. Men siden han acts like a british royal, og ikke kan nedlate seg til åsvare for seg selv, blir det din jobb.  Ønsker deg en fin sommer :) 
    • Denne kommentaren er avpublisert.
      Terje Sundsbø · 8 måneder siden
      @Anne Mari Sandshamn Har for lenge siden registrert at du er mer opptatt av hvem som skriver, framfor hva som skrives. Det er typisk for de som går tom for gode motargument.
      Dessuten svarer Rasmus Rasmussen alltid på alle leserinnlegg rettet mot han. Så du tar - nok en gang -  beviselig feil i din påstand.
    • Denne kommentaren er avpublisert.
      Anne Mari Sandshamn · 8 måneder siden
      @Terje Sundsbø Han legger bare ut en my mening, det er IKKEå svare.. Deter å skape ett nytt debattinnlegg :)  Svare, gjør man i et kommentarfelt, så der tok du feil :) 

    • Denne kommentaren er avpublisert.
      Terje Sundsbø · 8 måneder siden
      @Anne Mari Sandshamn Når man svarer på et avisinnlegg, så gjøres det ved et nytt avisinnlegg. Kommentarfeltene brukes til å kommentere. Rasmussen bruker aldri kommentarfelt. Og det vet du.
  • Denne kommentaren er avpublisert.
    Terje Sundsbø · 8 måneder siden
    Samferdselsminister Jon-Ivar Nygård opplyser i sitt skriftlege svar at det er brukt om lag 95 millionar kroner til å kjøpe grunn der vegen skal gå. I tillegg er det brukt om lag 335 millionar kroner til planlegging slik Plan- og bygningslova krev. Summane gjeld tidsrommet frå 2011 til ut 2022.
    https://www.rbnett.no/nyheter/i/VPBjgr/samferdselsministeren-om-moereaksen-430-millionar-brukt-til-grunnkjoep-og-planar

    Dette er spørsmålet Sve har stilt:
    «Kan samferdselsministeren leggje fram ei totaloversikt over forbrukte midlar til prosjektet Møreaksen sidan 2010 og fram til no, gjeldande alt av planarbeide, prosjektering, grunnboring, vindmåling, seismikk, geologiske undersøkingar, grunnkjøp, konseptvalsutgreiing, Ks1, Ks2, kommuneplanar, reguleringsplanar osv.?».

Likte du denne artikkelen?

Hjelp oss å utvikle KSU.NO videre og bidra med å opprettholde tjenesten fritt tilgjengelig for alle!

Vipps valgfritt beløp til 614043.

Tusen takk!

Send oss leserinnlegg eller tips

Tekst, bilder og video til leserinnlegg, artikler og andre tips, kan sendes til tips@ksu.no.

Annonse
KSU – Vipps – desktop
Annonse

Innlogging

Siste kommentarer

Geir Ole Sætremyr 2 dager siden Særinteresser og Eksportveikonferansen
@Terje SundsbøDette er politikk gjennom Regjering og Storting.Det er ikkje noko Naturvernforbundet arbeider med, men vi registrerer kva rammeverk som er ...
Terje Sundsbø 2 dager siden Særinteresser og Eksportveikonferansen
@Geir Ole SætremyrDu svarer ikke på spørsmålet. Er det vanlig praksis i Naturvernforbundet?
Geir Ole Sætremyr 2 dager siden Særinteresser og Eksportveikonferansen
@Terje SundsbøDu må adressere dette hos andre.
Terje Sundsbø 2 dager siden Særinteresser og Eksportveikonferansen
@Geir Ole SætremyrPå Møreaksen betaler bilistene bompenger, på jernbane betaler passasjerene billett. Mitt spørsmål gjelder fortsatt:Hvorfor behandles lokal forankring og finansiering ulikt ...
Terje Sundsbø 3 dager siden Særinteresser og Eksportveikonferansen
@Anne Mari SandshamnSkålaveien var ikke et fergeavløsningsprosjekt, og mottok aldri offentlig støtte. Skålavegen ble bygget som en privat vei i regi av ...
Geir Ole Sætremyr 3 dager siden Særinteresser og Eksportveikonferansen
@Terje SundsbøDer er ei forskell  Møreaksen skal delfinansierast via bompengar. Jernbane via passasjernbilett.80% staleg finansiering av Møreaksen.  Vesentlig statlig bidrag til finansiering ...
Annonse

Støtt KSU.NO via bank eller Vipps.

Annonse