Vi bruker informasjonskapsler for å forbedre brukeropplevelsen. Besøk vår personvernside for mer detaljer.
Annonse
Jan Steinar Engeli Johansen
Ytring
28 april 2018 17:29
Del på Facebook
Jan Steinar Engeli Johansen. Foto: Fremskrittspartiet
Jan Steinar Engeli Johansen. Foto: Fremskrittspartiet
Dette er et debattinnlegg. Innholdet gir uttrykk for skribentens meninger og holdning.
Denne artikkelen er over 12 måneder gammel, og kan inneholde utdatert informasjon.

Av Jan Steinar Engeli Johansen, Stortingsrepresentant og medlem av finanskomiteen for FrP.

La det ikke være noen tvil. Fremskrittspartiets gruppeleder Frank Sve sin målsetning om den aller beste forbindelsen mellom Ålesund og videre nordover til Romsdal og Nordmøre er godt forankret langt inn i Fremskrittspartiet.

Med det mulighetsbildet vi har hatt med Møreaksen som det eneste teknologisk mulige som samtidig ville gi de beste samfunnsmessige konsekvensene er det logisk at Fremskrittspartiet har stilt seg bak løsningen. Dette gjør vi fortsatt, frem til det skulle komme eventuelle andre løsninger som skulle være bedre og rimeligere.

Samtidig så er det slik at vi både har mottatt og mottar massivt med krav og forventninger fra innbyggere og næringsliv fra hele fylket som mener at realisering av den alternative Romsdalsaksen  kan være både billigere og bedre.

At Fremskrittspartiets politikere som innbyggernes fremste ombudsmenn- og kvinner tar dette på alvor bør ikke komme som noen veldig stor overraskelse.

Kan man knytte fylket bedre sammen på en rimeligere og bedre måte enn det vi så langt har tenkt på må vi selvfølgelig følge også det sporet.

Dette handler ikke om å skrinlegge det som til nå er tenkt, men å bruke nødvendig  tid og ressurser på å se på om det i hele tatt er mulig å realisere en forbindelse på en bedre måte enn det som til nå er tenkt. Folk flest er opptatt av å komme seg frem raskest og sikrest fra A til B, men også at  de faktisk skal ha råd til å bruke forbindelsen. Så lenge Fremskrittspartiets politikk med null i bompenger ikke har flertall må vi hvertfall være sikker på at kun det beste og rimeligste alternativet til slutt blir realisert.

Du må være logget inn for å kommentere.
Debattregler   

Laster kommentar… Kommentaren blir oppdatert etter 00:00.

Bli den første til å kommentere.

Likte du denne artikkelen?

Hjelp oss å utvikle KSU.NO videre og bidra med å opprettholde tjenesten fritt tilgjengelig for alle!

Vipps valgfritt beløp til 614043.

Tusen takk!

Send oss leserinnlegg eller tips

Tekst, bilder og video til leserinnlegg, artikler og andre tips, kan sendes til tips@ksu.no.

Annonse
KSU – Vipps – desktop
Annonse

Innlogging

Siste kommentarer

Terje Sundsbø 30 minutter siden Fylkesøkonomien og fergeavløsningsprosjekter
@Frode HeimenMeget bra forklart. Den som ikke skjønner dette, fordtår rett og slett ikke sammenhengen. I alle fall hvis de fortsatt ...
Terje Sundsbø 37 minutter siden Fylkesøkonomien og fergeavløsningsprosjekter
@Geir Ole SætremyrDu skjønner åpenbart ikke hva du selv skriver. Du har helt rett i at Møreaksen er strekningen Ålesund-Molde. På samme ...
Geir Ole Sætremyr 21 timer siden Fylkesøkonomien og fergeavløsningsprosjekter
@Terje Sundsbø""Mener du at motstanden mot Møreaksen skyldes at Stortinget ikke følger opp prosjektene i NTP? Om man kjemper mot bevilgninger ...
Terje Sundsbø 22 timer siden Fylkesøkonomien og fergeavløsningsprosjekter
@Geir Ole SætremyrMotstanden mot Møreaksen spriker i alle retninger. Frp og SV har totalt ulike grunner, og har ingen felles plattform for ...
Geir Ole Sætremyr 1 dager siden Fylkesøkonomien og fergeavløsningsprosjekter
@Terje SundsbøHusk at inngangen var fergefri E39, oppfatta som ein skulle slippe ferge over Romsdalsjorden, og andre fergestrekningar frå Kristiansand til ...
Terje Sundsbø 1 dager siden Fylkesøkonomien og fergeavløsningsprosjekter
@Geir Ole SætremyrIngen har betvilt at uten Møreaksen så er fergeavløsning til Otrøya og Gossen et fylkeskommunalt ansvar. Men det ingen av ...
Annonse

Støtt KSU.NO via bank eller Vipps.

Annonse