Bertel O. Steen representerer sju forskjellige bilmerker i Norge: Mercedes-Benz, Kia, Opel, Peugeot, Citroën, DS og Smart.
Citroën ble tatt over i 2015 og Opel i fjor, og nå vil de rydde opp i det de kaller «et fragmentert nettverk», som teller 200 forhandlerpunkter over hele Norge.
– Vi vet at dagens kunder har en annen kjøpsatferd når det gjelder bil enn tidligere, og vi er sikre på at kundene vil ha enda høyere forventninger til en bilforhandler i årene som kommer. Som importør har vi et ansvar for at vårt distribusjonsnett er effektivt og rustet for fremtiden, sier Bjørn Maarud, konsernsjef i Bertel O. Steen, i en pressemelding.
Han mener dagens struktur ikke er bærekraftig og heller ikke effektivt nok. Maarud sier dette vil ta flere år å omorganisere, og at det vil skje gradvis, men at det vil bli en reduksjon i antallet Bertel O. Steen-forhandlere i Norge.