Vi bruker informasjonskapsler for å forbedre brukeropplevelsen. Besøk vår personvernside for mer detaljer.
Annonse
NTB
Tema
NTB
14 februar 2019 19:28
Del på Facebook
FORHANDLERSANERING: Bilimportøren Bertel O. Steen har mange merker i porteføljen og skal nå rydde opp i sitt forhandlernettverk. FOTO: Tore Meek / NTB scanpix
FORHANDLERSANERING: Bilimportøren Bertel O. Steen har mange merker i porteføljen og skal nå rydde opp i sitt forhandlernettverk. FOTO: Tore Meek / NTB scanpix

Bertel O. Steen representerer sju forskjellige bilmerker i Norge: Mercedes-Benz, Kia, Opel, Peugeot, Citroën, DS og Smart.

Citroën ble tatt over i 2015 og Opel i fjor, og nå vil de rydde opp i det de kaller «et fragmentert nettverk», som teller 200 forhandlerpunkter over hele Norge.

– Vi vet at dagens kunder har en annen kjøpsatferd når det gjelder bil enn tidligere, og vi er sikre på at kundene vil ha enda høyere forventninger til en bilforhandler i årene som kommer. Som importør har vi et ansvar for at vårt distribusjonsnett er effektivt og rustet for fremtiden, sier Bjørn Maarud, konsernsjef i Bertel O. Steen, i en pressemelding.

Han mener dagens struktur ikke er bærekraftig og heller ikke effektivt nok. Maarud sier dette vil ta flere år å omorganisere, og at det vil skje gradvis, men at det vil bli en reduksjon i antallet Bertel O. Steen-forhandlere i Norge.

Likte du denne artikkelen?

Hjelp oss å utvikle KSU.NO videre og bidra med å opprettholde tjenesten fritt tilgjengelig for alle!

Vipps valgfritt beløp til 614043.

Tusen takk!

Send oss leserinnlegg eller tips

Tekst, bilder og video til leserinnlegg, artikler og andre tips, kan sendes til tips@ksu.no.

Annonse
Annonse

Innlogging

Annonse

Støtt KSU.NO via bank eller Vipps.

Annonse