Vi bruker informasjonskapsler for å forbedre brukeropplevelsen. Besøk vår personvernside for mer detaljer.
Annonse
NTB
Tema
NTB
12 mars 2020 19:30
Del på Facebook
TØFFING: Land Rovers nye Defender-modell er langt mer luksuriøs enn den temmelig spartanske versjonen som stammet fra 1948. FOTO: Morten Abrahamsen / NTB
TØFFING: Land Rovers nye Defender-modell er langt mer luksuriøs enn den temmelig spartanske versjonen som stammet fra 1948. FOTO: Morten Abrahamsen / NTB

I april kommer de aller første kundeeksemplarene av Land Rover Defender til Norge, og nylig var en enslig Defender på en forhandlerturné i Norge.

Modellen erstatter den ikoniske varianten som kom i 1948.

Sjef hos den norske importøren, Marius Hayler, er spent på mottakelsen av Defender.

– Den kan treffe i segmentet der Toyota Land Cruiser er, eller det mer eksklusive segmentet til Mercedes-Benz G-klasse. Vi regner uansett med å levere ut 200 Defender i år.

Den nye Defender får en helt ny motorrekke, i første omgang to diesel- og to bensinmotorer, som yter mellom 200 og 400 hestekrefter. Senere i år kommer ladehybriden med den samme drivlinjen man finner i Range Rover, med 404 hestekrefter.

Defender kommer også som varebil, og importøren kan fortelle at mer enn 95 prosent av kundene til Land Rover Discovery velger en bil med grønne skilter.

Samtidig regner importøren med at ladehybriden, som har 200.000 mindre i avgifter enn utgavene med konvensjonell motor, vil gjøre Defender attraktiv også som personbil.

Likte du denne artikkelen?

Hjelp oss å utvikle KSU.NO videre og bidra med å opprettholde tjenesten fritt tilgjengelig for alle!

Vipps valgfritt beløp til 614043.

Tusen takk!

Send oss leserinnlegg eller tips

Tekst, bilder og video til leserinnlegg, artikler og andre tips, kan sendes til tips@ksu.no.

Annonse
KSU – Vipps – desktop
Annonse

Innlogging

Annonse

Støtt KSU.NO via bank eller Vipps.

Annonse