Vi bruker informasjonskapsler for å forbedre brukeropplevelsen. Besøk vår personvernside for mer detaljer.
Annonse
Redaksjonen
Artikkel
08 mars 2022 11:43
Del på Facebook
Foto: Terje Holm
Foto: Terje Holm
Denne artikkelen er over 12 måneder gammel, og kan inneholde utdatert informasjon.

Grip Shipping AS har solgt fartøyet Hagbart Waage, som siden 2002 har vært i selskapets drift og eie, opplyser Kristiansund Kommunale Sundbåtvesen i en pressemelding.

Da Grip Shipping står uten fartøy til å drifte Gripruten i fremtiden, ble driftsavtalen med Kristiansund Kommunale Sundbåtvesen (KKS) og Re–Midt formelt sagt opp 07.03.2022.

Annonse
Annonse
KSU – Vipps – mobil

– KKS vil takke Grip Shipping AS for en formidabel jobb og innsats de senere år, både med tanke på stabil drift av Gripruta og utvikling av Grip som reisemål og destinasjon, står det i meldingen.

KKS har som avtalepartner vært kontinuerlig informert om det pågående salget, som har vært kjent siden august 2020. KKS har i hele perioden hatt dialog med eier, Kristiansund Kommune, om mulige endringer.

Annonse
Annonse
KSU – Vipps – mobil

Det er en enighet mellom partene om at KKS overtar driftsansvaret for Gripruta i fremtiden. Dette gjøres for å sikre en stabil og forutsigbar drift av Gripruta, pålitelig renovasjon, både for gripværinger, turister og tilreisende.

KKS har allerede en driftsorganisasjon som gjør det mulig å overta drift av Gripruta.

Beslutningen om driftsansvar og eventuelle investeringer, vil presenteres for bystyret og styret i KKS så fort som mulig. Den formelle beslutningen vil tas av overnevnte.

Grip Shipping AS ved Ole Tønder vil være en ressurs for KKS i en overgangsperiode, og KKS tar sikte på å opprettholde oppsatt ruteplan for 2022, skriver Kristiansund Kommunale Sundbåtvesen.

Annonse
Annonse
KSU – Vipps – mobil
Du må være logget inn for å kommentere.
Debattregler   

Laster kommentar… Kommentaren blir oppdatert etter 00:00.

Bli den første til å kommentere.

Likte du denne artikkelen?

Hjelp oss å utvikle KSU.NO videre og bidra med å opprettholde tjenesten fritt tilgjengelig for alle!

Vipps valgfritt beløp til 614043.

Tusen takk!

Send oss leserinnlegg eller tips

Tekst, bilder og video til leserinnlegg, artikler og andre tips, kan sendes til tips@ksu.no.

Annonse
KSU – Vipps – desktop
Annonse
KSU – Vipps – mobil

Innlogging

Siste kommentarer

Geir Ole Sætremyr 6 timer siden Fylkesøkonomien og fergeavløsningsprosjekter
@Terje SundsbøDet som er hovedargumentet frå di side er at Otrøya og Gosssen skal få fastlandssamband. Og det kan bare skje ...
Terje Sundsbø 6 timer siden Fylkesøkonomien og fergeavløsningsprosjekter
@Geir Ole SætremyrDu sier at premisset for fergefri E39 er at det først og fremst skal legge til rette for fergeavløsning for ...
Geir Ole Sætremyr 13 timer siden Fylkesøkonomien og fergeavløsningsprosjekter
@Terje SundsbøDet er det eg har sagt. Fergefri veg til Otrøya er i realiteten ein konsekvens av fergefri E39 frå Ålesund ...
Terje Sundsbø 14 timer siden Fylkesøkonomien og fergeavløsningsprosjekter
@Geir Ole SætremyrDen raskeste traséen for Møreaksen går over Otrøya – det er ingen premiss for fergefri E39. Som en konsekvens av ...
Geir Ole Sætremyr 17 timer siden Fylkesøkonomien og fergeavløsningsprosjekter
@Terje SundsbøDersom premisset er at E39 skal først og framst legge til rette for fergeavløysing til Otrøya og Gosssen er argumentrekka ...
Terje Sundsbø 19 timer siden Fylkesøkonomien og fergeavløsningsprosjekter
@Geir Ole SætremyrNår du ikke har argumenter til artikkelen, så skriver du om noe helt annet. Les innlegget til Rasmussen en gang ...
Annonse
KSU – Vipps – mobil

Støtt KSU.NO via bank eller Vipps.

Annonse