Vi bruker informasjonskapsler for å forbedre brukeropplevelsen. Besøk vår personvernside for mer detaljer.
Annonse
NTB
Artikkel
NTB
28 mars 2022 11:50
Del på Facebook
De fleste som planlegger påskeferie i Norge skal, tradisjon tro, på hytta. Her fra Sjusjøen i 2020. Illustrasjonsfoto: Geir Olsen / NTB
De fleste som planlegger påskeferie i Norge skal, tradisjon tro, på hytta. Her fra Sjusjøen i 2020. Illustrasjonsfoto: Geir Olsen / NTB
Denne artikkelen er over 12 måneder gammel, og kan inneholde utdatert informasjon.

Annenhver nordmann skal på påskeferie i år og 85 prosent av dem skal feriere i Norge. Det er det høyeste antallet siden NHO startet påskeundersøkelsen.

– Jeg tror mange kommer til å sette ekstra stor pris på årets påskeferie, sier administrerende direktør Kristin Krohn Devold i NHO Reiseliv.

Hun trekker fram at det i 2020 var hytteforbud i påsken og at det året før var full skjenkestopp med mange stengte hoteller og restauranter.

Hvert år siden 2014 gjennomfører NHO en spørreundersøkelse for å kartlegge nordmenns påskeplaner.

Annonse
Annonse
KSU – Vipps – mobil

Tallene viser at 66 prosent av dem som skal feriere i Norge, planlegger å dra på hytta, mens 7 prosent skal bo på hotell, noe som er rekordmange. 19 prosent skal reise til utlandet på ferie.

Påskeundersøkelsen fra Virke viser også at fire av ti nordmenn planlegger å reise på påskeferie. Av dem skal over halvparten tilbringe ferien på hytta.

(©NTB)

Annonse
Annonse
KSU – Vipps – mobil

Likte du denne artikkelen?

Hjelp oss å utvikle KSU.NO videre og bidra med å opprettholde tjenesten fritt tilgjengelig for alle!

Vipps valgfritt beløp til 614043.

Tusen takk!

Send oss leserinnlegg eller tips

Tekst, bilder og video til leserinnlegg, artikler og andre tips, kan sendes til tips@ksu.no.

Annonse
Annonse

Innlogging

Siste kommentarer

Geir Ole Sætremyr 6 timer siden Særinteresser og Eksportveikonferansen
@Terje SundsbøDu må adressere dette hos andre.
Terje Sundsbø 9 timer siden Særinteresser og Eksportveikonferansen
@Geir Ole SætremyrPå Møreaksen betaler bilistene bompenger, på jernbane betaler passasjerene billett. Mitt spørsmål gjelder fortsatt:Hvorfor behandles lokal forankring og finansiering ulikt ...
Terje Sundsbø 21 timer siden Særinteresser og Eksportveikonferansen
@Anne Mari SandshamnSkålaveien var ikke et fergeavløsningsprosjekt, og mottok aldri offentlig støtte. Skålavegen ble bygget som en privat vei i regi av ...
Geir Ole Sætremyr 23 timer siden Særinteresser og Eksportveikonferansen
@Terje SundsbøDer er ei forskell  Møreaksen skal delfinansierast via bompengar. Jernbane via passasjernbilett.80% staleg finansiering av Møreaksen.  Vesentlig statlig bidrag til finansiering ...
Geir Ole Sætremyr 1 dager siden Særinteresser og Eksportveikonferansen
@Terje SundsbøDu har I ein tidlegare kommentar uttalt at eg ikkje er forankra I Naturvernforbundet.  Då har eg utfordra deg til ...
Anne Mari Sandshamn 1 dager siden Særinteresser og Eksportveikonferansen
@Terje SundsbøSå klart Skålavegen er et fergeavløsning! Den erstattet en fergerute, ikke sant?  
Annonse

Støtt KSU.NO via bank eller Vipps.

Annonse