Vi bruker informasjonskapsler for å forbedre brukeropplevelsen. Besøk vår personvernside for mer detaljer.
Annonse
KSU – Vipps – desktop
Redaksjonen
Artikkel
03 februar 2023 12:57
Del på Facebook
Styret i Kristiansund SV 2023, (F.v.) Borghild Moe, Hjørdis Grønvik, Håvard Brændeland, Line Karlsvik og Viggo Jordahl. Foto: Kristiansund SV
Styret i Kristiansund SV 2023, (F.v.) Borghild Moe, Hjørdis Grønvik, Håvard Brændeland, Line Karlsvik og Viggo Jordahl. Foto: Kristiansund SV
Denne artikkelen er over 12 måneder gammel, og kan inneholde utdatert informasjon.

Årsmøtet til Kristiansund SV ble holdt på Rådhuset 2. februar. Line Karlsvik ble gjenvalgt som leder og har til nå ledet lokallaget sammenhengende i 12 år, skriver partiet i en pressemelding

Foruten Line Karlsvik består styret av Viggo Jordahl (nestleder/sekretær) og styremedlemmene Borghild Moe, Hjørdis Grønvik og Håvard Brændeland.

Det ble lagt fram forslag til valgliste for kommunevalget i høst, men årsmøtet valgte å utsette nominasjonsmøtet til 27. februar.

Et enstemmig årsmøte vedtok følgende årsmøteuttale:

Skrinlegg utbyggingen av Bolgneset

Kommunens Havparkselskaper styres på en kritikkverdig måte. Dette er slått fast i rapportene fra MRR og i innstillingen fra kontrollutvalget. Bystyre forsterket i vedtak 26.01.23 slik at all kritikk fra rapportene skal selskapene og Kristiansund kommune rette opp.

Kristiansund SV mener ut i fra kritikkverdig drift og et framtidig beslag av et areal som vil ødelegge naturen i store deler av sjø- og landområder mellom Bolga og Valholmen, må kommunen skrinlegge denne tragiske utbyggingen.

Kristiansund SV ønsker et tettere næringspolitisk samarbeid med Averøy, slik at kommunene sammen kan utvikle nye grønne næringer for fremtiden slik

Strategisk næringsplan for Averøy og Kristiansund 2006–2020 skisserte og la grunnlag for.

Annonse
Annonse
KSU – Vipps – mobil
Du må være logget inn for å kommentere.
Debattregler   

Laster kommentar… Kommentaren blir oppdatert etter 00:00.

Bli den første til å kommentere.

Likte du denne artikkelen?

Hjelp oss å utvikle KSU.NO videre og bidra med å opprettholde tjenesten fritt tilgjengelig for alle!

Vipps valgfritt beløp til #614043.

Tusen takk!

Send oss leserinnlegg eller tips

Tekst, bilder og video til leserinnlegg, artikler og andre tips, kan sendes til tips@ksu.no.

Annonse
KSU – Vipps – desktop
Annonse

Innlogging

Siste kommentarer

Geir Ole Sætremyr 5 timer siden Otrøya fergefri baner vei for Tautratunnelen
@Terje SundsbøDette under forutsetning at strekninga Vik til Molde står ferdig i 2032 med oppstart av innkreving av bompengar i 2033. ...
Terje Sundsbø 7 timer siden Otrøya fergefri baner vei for Tautratunnelen
@Geir Ole SætremyrEn plass blant de øverst rangerte i NTP basert på netto samfunnsnytte pr. investert krone er faktisk noe å skryte ...
Geir Ole Sætremyr 11 timer siden Otrøya fergefri baner vei for Tautratunnelen
@Terje SundsbøBompengeperioden er 20 år + 5 år dersom lånet ikkje er betalt etter 20 år. Dei siste 5 åra med ...
Terje Sundsbø 11 timer siden Otrøya fergefri baner vei for Tautratunnelen
@Geir Ole SætremyrBasert på KS2-analysen så er bompengeperioden avsluttet i 2050, og bompengeopplegget er robust.Fortsatt svarer Naturvernforbundet ikke på de spørsmålene jeg ...
Geir Ole Sætremyr 14 timer siden Otrøya fergefri baner vei for Tautratunnelen
@Terje SundsbøMed forventa prisstigning og rentekostnader vil bompengebetalinga for Ørskogfjellet til Vik beløpe seg til 600 millionar, minst. Med ÅDT på ...
Terje Sundsbø 14 timer siden Otrøya fergefri baner vei for Tautratunnelen
@Geir Ole SætremyrDet er ingen som har påstått at E136 Eksportveien skal gå via Vik. Det er ikke det samme som at ...
Annonse

Støtt KSU.NO via bank eller Vipps.

Annonse