Vi bruker informasjonskapsler for å forbedre brukeropplevelsen. Besøk vår personvernside for mer detaljer.
Annonse
Steinar Melby
Artikkel
31 januar 2018 10:13
Del på Facebook
Denne artikkelen er over 12 måneder gammel, og kan inneholde utdatert informasjon.

Nordlandet bhg1

Kristiansund kommune har valgt BetonmastHæhre Røsand som entreprenør for Nordlandet barnehage. Bygget skal være klart til bruk allerede tidlig 2019.

Det settes nå i gang med en utviklings- og prosjekteringsfase, der man prøver å finne de beste løsningene for barnehagen.

– Samarbeidet med samme entreprenør om bygging av Karihola barnehage har vært utmerket. Derfor er vi godt fornøyd med at det blir samme entreprenør også på Nordlandet barnehage, sier prosjektleder Cathrine Lossius Sagli i Kristiansund kommune.

Med ferdigstilling av Karihola barnehage og etter hvert også Nordlandet barnehage, vil barna og de ansatte flytte inn i tidsriktige og moderne barnehager. 

reitan christine IMG 8103 s 350 copyKommunalsjef Christine Reitan er fornøyd med at vi innen kort tid har to nye topp moderne barnehager i Kristiansund. Foto: Tore Lyngvær.– Dette har vært en lang prosess og vi er godt fornøyd med at vi nå innen kort tid får to topp moderne barnehager i Kristiansund, sier kommunalsjef Christine Reitan. Byggetid er en viktig faktor, for oss er det viktig å få tatt ut synergier raskt. 

Den nye barnehagen på Nordlandet vil stå klar i begynnelsen av 2019. Juulenga- og Fosna barnehage avvikles når det nye barnehagebygget på Nordlandet står ferdig. Barn som allerede har plass i disse barnehagene eller som tildeles plass i Juulenga- og Fosna barnehage under årets hovedopptak, vil automatisk få tilbud om plass ved nye Nordlandet barnehage. 

Barnehagen på Nordlandet blir bygd som et såkalt «massivtre-prosjekt». Massivtre tar vare på alle gode egenskaper ved tre som høy styrke i forhold til vekt, isolasjonsevne, lyd, miljøvennlighet, fleksibilitet, enkelt å endre og lett å vedlikeholde. Massivtreelementer er trematerialer i ulike dimensjoner som er lagt ved siden av hverandre eller i kryss lagvis og sammenføyd.

Du må være logget inn for å kommentere.
Debattregler   

Laster kommentar… Kommentaren blir oppdatert etter 00:00.

Bli den første til å kommentere.

Likte du denne artikkelen?

Hjelp oss å utvikle KSU.NO videre og bidra med å opprettholde tjenesten fritt tilgjengelig for alle!

Vipps valgfritt beløp til 614043.

Tusen takk!

Send oss leserinnlegg eller tips

Tekst, bilder og video til leserinnlegg, artikler og andre tips, kan sendes til tips@ksu.no.

Annonse
Annonse
KSU – Vipps – mobil

Innlogging

Siste kommentarer

Terje Sundsbø 2 timer siden Særinteresser og Eksportveikonferansen
@Anne Mari SandshamnSkålaveien var ikke et fergeavløsningsprosjekt, og mottok aldri offentlig støtte. Skålavegen ble bygget som en privat vei i regi av ...
Geir Ole Sætremyr 3 timer siden Særinteresser og Eksportveikonferansen
@Terje SundsbøDer er ei forskell  Møreaksen skal delfinansierast via bompengar. Jernbane via passasjernbilett.80% staleg finansiering av Møreaksen.  Vesentlig statlig bidrag til finansiering ...
Geir Ole Sætremyr 5 timer siden Særinteresser og Eksportveikonferansen
@Terje SundsbøDu har I ein tidlegare kommentar uttalt at eg ikkje er forankra I Naturvernforbundet.  Då har eg utfordra deg til ...
Anne Mari Sandshamn 5 timer siden Særinteresser og Eksportveikonferansen
@Terje SundsbøSå klart Skålavegen er et fergeavløsning! Den erstattet en fergerute, ikke sant?  
Terje Sundsbø 6 timer siden Særinteresser og Eksportveikonferansen
@Geir Ole SætremyrSpørsmålet var: Jernbane er en av ulike transportløsninger, på samme måte som vei. Da er det vel rimelig at de ...
Terje Sundsbø 11 timer siden Særinteresser og Eksportveikonferansen
@Anne Mari SandshamnDet er du som sprer løgner. På samme måte som Vigrasambandet på Sunnmøre, ble Skålavegen/Fannefjordtunnelen i Romsdal privatfinansiert. Etter den ...
Annonse

Støtt KSU.NO via bank eller Vipps.

Annonse