Vi bruker informasjonskapsler for å forbedre brukeropplevelsen. Besøk vår personvernside for mer detaljer.
Annonse
NTB
Artikkel
NTB
15 september 2018 14:16
Del på Facebook
Hydrogendrevne biler på rekke og rad under åpningen av Hydros nye hydrogenstasjon på Herøya i 2007. De siste årene har salget av slike biler bare vært en brøk av salget av elbiler. Arkivfoto: Per-Åge Eriksen / NTB scanpix
Hydrogendrevne biler på rekke og rad under åpningen av Hydros nye hydrogenstasjon på Herøya i 2007. De siste årene har salget av slike biler bare vært en brøk av salget av elbiler. Arkivfoto: Per-Åge Eriksen / NTB scanpix
Denne artikkelen er over 12 måneder gammel, og kan inneholde utdatert informasjon.

Partier som for et par år siden ville satse på hydrogenbiler, har nå gått bort fra dette og går heller for videre satsing på elbiler.

Ifølge Dagsavisen er det bare to år siden Høyre, Frp, Venstre og KrF varslet at de ville ha et landsdekkende nettverk av hydrogenstasjoner. Nå er tonen en annen fra KrFs Hans Fredrik Grøvan.

– KrF mener det er viktig å satse på elbil også i årene som kommer. Hydrogenbilen har ikke vist seg å være like levedyktig i dagens marked, sier han.

Helge Orten i Høyre mener hydrogenteknologi kan være relevant for tunge nyttekjøretøy og transport til sjøs, men han tror ikke at hydrogenbiler blir å finne i mange privatgarasjer.

SVs Arne Nævra vender også tommelen ned.

– Jeg har liten tro på hydrogen i personbilmarkedet, siden elbilalternativet er så åpenbart, sier han.

I Venstre tror imidlertid Jon Gunnes at hydrogenbiler vil være et alternativ på linje med elbil.

(©NTB)

Likte du denne artikkelen?

Hjelp oss å utvikle KSU.NO videre og bidra med å opprettholde tjenesten fritt tilgjengelig for alle!

Vipps valgfritt beløp til 614043.

Tusen takk!

Send oss leserinnlegg eller tips

Tekst, bilder og video til leserinnlegg, artikler og andre tips, kan sendes til tips@ksu.no.

Annonse
KSU – Vipps – desktop
Annonse
KSU – Vipps – mobil

Innlogging

Siste kommentarer

Terje Sundsbø 1 timer siden Fylkesøkonomien og fergeavløsningsprosjekter
@Frode HeimenMeget bra forklart. Den som ikke skjønner dette, fordtår rett og slett ikke sammenhengen. I alle fall hvis de fortsatt ...
Terje Sundsbø 1 timer siden Fylkesøkonomien og fergeavløsningsprosjekter
@Geir Ole SætremyrDu skjønner åpenbart ikke hva du selv skriver. Du har helt rett i at Møreaksen er strekningen Ålesund-Molde. På samme ...
Geir Ole Sætremyr 22 timer siden Fylkesøkonomien og fergeavløsningsprosjekter
@Terje Sundsbø""Mener du at motstanden mot Møreaksen skyldes at Stortinget ikke følger opp prosjektene i NTP? Om man kjemper mot bevilgninger ...
Terje Sundsbø 23 timer siden Fylkesøkonomien og fergeavløsningsprosjekter
@Geir Ole SætremyrMotstanden mot Møreaksen spriker i alle retninger. Frp og SV har totalt ulike grunner, og har ingen felles plattform for ...
Geir Ole Sætremyr 1 dager siden Fylkesøkonomien og fergeavløsningsprosjekter
@Terje SundsbøHusk at inngangen var fergefri E39, oppfatta som ein skulle slippe ferge over Romsdalsjorden, og andre fergestrekningar frå Kristiansand til ...
Terje Sundsbø 1 dager siden Fylkesøkonomien og fergeavløsningsprosjekter
@Geir Ole SætremyrIngen har betvilt at uten Møreaksen så er fergeavløsning til Otrøya og Gossen et fylkeskommunalt ansvar. Men det ingen av ...
Annonse

Støtt KSU.NO via bank eller Vipps.

Annonse