Vi bruker informasjonskapsler for å forbedre brukeropplevelsen. Besøk vår personvernside for mer detaljer.
Annonse
NTB
Artikkel
NTB
11 oktober 2019 02:53
Del på Facebook
Ving innstilte alle fly mandag 23. september etter konkursen i morselskapet Thomas Cook. Foto: Heiko Junge / NTB scanpix
Ving innstilte alle fly mandag 23. september etter konkursen i morselskapet Thomas Cook. Foto: Heiko Junge / NTB scanpix
Denne artikkelen er over 12 måneder gammel, og kan inneholde utdatert informasjon.

Prosessen pågår fortsatt for å få solgt den nordiske delen av reiseselskapet Thomas Cook. Ifølge Dagens Næringsliv kan en avklaring komme i de neste ukene.

– Vi har flere interesserte, potensielle kjøpere av den nordiske virksomheten, og vi har satt i gang en salgsprosess som vi regner med skal gå kjapt, sier kommunikasjonssjef Fredrik Henriksson i Thomas Cook Northern Europe til Dagens Næringsliv.

Ifølge avisen er den svenske investeringsbanken Carnegie hyret inn for å få flere budgivere på banen.

DNB er en stor långiver til Thomas Cook.

– Vi er del av de prosessene og forhandlingene som pågår, men det er selskapet selv som leder arbeidet, og som eventuelt må si noe om fremdrift og resultater, sier kommunikasjonsdirektør Thomas Midteide i banken.

Flyanalytiker Hans Jørgen Elnæs sier til E24 at han tror både finansielle aktører og aktører innen reiselivsbransjen kan være aktuelle kjøpere og nevner EasyJet som en mulig interessent.

Det er gått nesten tre uker siden Thomas Cook gikk konkurs. Passasjerfly ble satt på bakken, og mange turister verden over fikk problemer med å komme seg hjem fra ferie. Allerede dagen etter kunne flygingene til Ving Norge gå som planlagt.

(©NTB)

Likte du denne artikkelen?

Hjelp oss å utvikle KSU.NO videre og bidra med å opprettholde tjenesten fritt tilgjengelig for alle!

Vipps valgfritt beløp til 614043.

Tusen takk!

Send oss leserinnlegg eller tips

Tekst, bilder og video til leserinnlegg, artikler og andre tips, kan sendes til tips@ksu.no.

Annonse
Annonse
KSU – Vipps – mobil

Innlogging

Siste kommentarer

Geir Ole Sætremyr 2 timer siden Særinteresser og Eksportveikonferansen
@Terje SundsbøDette er politikk gjennom Regjering og Storting.Det er ikkje noko Naturvernforbundet arbeider med, men vi registrerer kva rammeverk som er ...
Terje Sundsbø 3 timer siden Særinteresser og Eksportveikonferansen
@Geir Ole SætremyrDu svarer ikke på spørsmålet. Er det vanlig praksis i Naturvernforbundet?
Geir Ole Sætremyr 14 timer siden Særinteresser og Eksportveikonferansen
@Terje SundsbøDu må adressere dette hos andre.
Terje Sundsbø 18 timer siden Særinteresser og Eksportveikonferansen
@Geir Ole SætremyrPå Møreaksen betaler bilistene bompenger, på jernbane betaler passasjerene billett. Mitt spørsmål gjelder fortsatt:Hvorfor behandles lokal forankring og finansiering ulikt ...
Terje Sundsbø 1 dager siden Særinteresser og Eksportveikonferansen
@Anne Mari SandshamnSkålaveien var ikke et fergeavløsningsprosjekt, og mottok aldri offentlig støtte. Skålavegen ble bygget som en privat vei i regi av ...
Geir Ole Sætremyr 1 dager siden Særinteresser og Eksportveikonferansen
@Terje SundsbøDer er ei forskell  Møreaksen skal delfinansierast via bompengar. Jernbane via passasjernbilett.80% staleg finansiering av Møreaksen.  Vesentlig statlig bidrag til finansiering ...
Annonse

Støtt KSU.NO via bank eller Vipps.

Annonse