Vi bruker informasjonskapsler for å forbedre brukeropplevelsen. Besøk vår personvernside for mer detaljer.
Annonse
KSU – Vipps – desktop
Kurt Helge Røsand
Artikkel
28 oktober 2019 12:03
Del på Facebook
Den nye innkjøringen til Alti Futura to dager før senteret åpnet 5. september. Det er her mange tar snarveien over hvit sperrelinje og sperreområde. Foto: Kurt Helge Røsand / KSU.NO
Den nye innkjøringen til Alti Futura to dager før senteret åpnet 5. september. Det er her mange tar snarveien over hvit sperrelinje og sperreområde. Foto: Kurt Helge Røsand / KSU.NO
Denne artikkelen er over 12 måneder gammel, og kan inneholde utdatert informasjon.

Torsdag 5. september åpnet nye Alti Futura med nytt kjøremønster for inn- og utkjøring til den nye delen av senteret.

Fra riksvei 70 er det innkjøring fra øst og utkjøring er på baksiden og rundt Futura ut til rundkjøringen på Nordmørsveien. Kjører man riksvei 70 fra sentrum må man kjøre forbi Futura og opp til rundkjøringen på Nordmørsveien og så kjøre tilbake til den nye innkjøringen. Slik er det lagt opp, men det er ikke alle som følger det nye kjøremønsteret.

Ny trend

Det ser nå ut til å etablere seg en trend med at de som kommer fra byen svinger av før rundkjøringen på Nordmørsveien og heller tar snarveien over hvit sperrelinje og sperreområde ved den nye delen av Futura. Dette kan føre til at det oppstår farlige situasjoner og full stopp på riksvei 70 for trafikken ut av byen.

Det er ikke lov å krysse hvit sperrelinje eller kjøre på sperrefelt, ifølge skiltforskriften.

Skiltforskriften

1014 Sperreområde.

  • Det må ikke kjøres på sperreområde begrenset av heltrukken linje.
  • Sperreområde består av begrensningslinjer og skrålinjer eller vinkler.
  • Sperreområde kan begrenses av stiplet linje når det ikke skal være forbud mot å kjøre på sperreområdet.
  • To langsgående parallelle sperrelinjer hvor avstanden mellom dem ikke er over 100 cm og det er foretatt fresing mellom linjene regnes som sperreområde.

(Kilde: Lovdata)

Du må være logget inn for å kommentere.
Debattregler   

Laster kommentar… Kommentaren blir oppdatert etter 00:00.

Bli den første til å kommentere.

Likte du denne artikkelen?

Hjelp oss å utvikle KSU.NO videre og bidra med å opprettholde tjenesten fritt tilgjengelig for alle!

Vipps valgfritt beløp til 614043.

Tusen takk!

Send oss leserinnlegg eller tips

Tekst, bilder og video til leserinnlegg, artikler og andre tips, kan sendes til tips@ksu.no.

Annonse
KSU – Vipps – desktop
Annonse

Innlogging

Siste kommentarer

Geir Ole Sætremyr 9 timer siden Særinteresser og Eksportveikonferansen
@Terje SundsbøDu må adressere dette hos andre.
Terje Sundsbø 12 timer siden Særinteresser og Eksportveikonferansen
@Geir Ole SætremyrPå Møreaksen betaler bilistene bompenger, på jernbane betaler passasjerene billett. Mitt spørsmål gjelder fortsatt:Hvorfor behandles lokal forankring og finansiering ulikt ...
Terje Sundsbø 1 dager siden Særinteresser og Eksportveikonferansen
@Anne Mari SandshamnSkålaveien var ikke et fergeavløsningsprosjekt, og mottok aldri offentlig støtte. Skålavegen ble bygget som en privat vei i regi av ...
Geir Ole Sætremyr 1 dager siden Særinteresser og Eksportveikonferansen
@Terje SundsbøDer er ei forskell  Møreaksen skal delfinansierast via bompengar. Jernbane via passasjernbilett.80% staleg finansiering av Møreaksen.  Vesentlig statlig bidrag til finansiering ...
Geir Ole Sætremyr 1 dager siden Særinteresser og Eksportveikonferansen
@Terje SundsbøDu har I ein tidlegare kommentar uttalt at eg ikkje er forankra I Naturvernforbundet.  Då har eg utfordra deg til ...
Anne Mari Sandshamn 1 dager siden Særinteresser og Eksportveikonferansen
@Terje SundsbøSå klart Skålavegen er et fergeavløsning! Den erstattet en fergerute, ikke sant?  
Annonse

Støtt KSU.NO via bank eller Vipps.

Annonse