Annonse
Kurt Helge Røsand
Artikkel
Kurt Helge Røsand
28 oktober 2019 12:03
Del på Facebook
Den nye innkjøringen til Alti Futura to dager før senteret åpnet 5. september. Det er her mange tar snarveien over hvit sperrelinje og sperreområde. Foto: Kurt Helge Røsand / KSU.NO
Den nye innkjøringen til Alti Futura to dager før senteret åpnet 5. september. Det er her mange tar snarveien over hvit sperrelinje og sperreområde. Foto: Kurt Helge Røsand / KSU.NO
Denne artikkelen er over 12 måneder gammel, og kan inneholde utdatert informasjon.

Torsdag 5. september åpnet nye Alti Futura med nytt kjøremønster for inn- og utkjøring til den nye delen av senteret.

Fra riksvei 70 er det innkjøring fra øst og utkjøring er på baksiden og rundt Futura ut til rundkjøringen på Nordmørsveien. Kjører man riksvei 70 fra sentrum må man kjøre forbi Futura og opp til rundkjøringen på Nordmørsveien og så kjøre tilbake til den nye innkjøringen. Slik er det lagt opp, men det er ikke alle som følger det nye kjøremønsteret.

Ny trend

Det ser nå ut til å etablere seg en trend med at de som kommer fra byen svinger av før rundkjøringen på Nordmørsveien og heller tar snarveien over hvit sperrelinje og sperreområde ved den nye delen av Futura. Dette kan føre til at det oppstår farlige situasjoner og full stopp på riksvei 70 for trafikken ut av byen.

Det er ikke lov å krysse hvit sperrelinje eller kjøre på sperrefelt, ifølge skiltforskriften.

Skiltforskriften

1014 Sperreområde.

  • Det må ikke kjøres på sperreområde begrenset av heltrukken linje.
  • Sperreområde består av begrensningslinjer og skrålinjer eller vinkler.
  • Sperreområde kan begrenses av stiplet linje når det ikke skal være forbud mot å kjøre på sperreområdet.
  • To langsgående parallelle sperrelinjer hvor avstanden mellom dem ikke er over 100 cm og det er foretatt fresing mellom linjene regnes som sperreområde.

(Kilde: Lovdata)

Du må være logget inn for å kommentere.
Debattregler   

Laster kommentar… Kommentaren blir oppdatert etter 00:00.

Bli den første til å kommentere.

Likte du denne artikkelen?

Hjelp oss å utvikle KSU.NO videre og bidra med å opprettholde tjenesten fritt tilgjengelig for alle!

Vipps valgfritt beløp til 614043.

Tusen takk!

Send oss leserinnlegg eller tips

Tekst, bilder og video til leserinnlegg, artikler og andre tips, kan sendes til tips@ksu.no.

Annonse
KSU – Vipps – desktop
Annonse

Innlogging

Siste kommentarer

Ketil Strand Andersen 2 dager siden Skremmende fremtidsscenario
Bra innlegg. Valg til neste år, da gjelder det.
Terje Sundsbø 3 dager siden Kostnadsreduksjoner på og med Møreaksen
Hvor lenge kan motstanderne av Møreaksen skjule kostnadene med fortsatt ferge? "Når fergene avløses av Møreaksen frigis enorme mengder strøm, ...
Terje Sundsbø 3 dager siden Kostnadsreduksjoner på og med Møreaksen
@Arne AlmaasFakta er bedre enn fabler, spesielt i diskusjoner om samferdsel. Dine metaforer om elefanter kommer vi ingen vei med. Spesielt ...
Arne Almaas 3 dager siden Kostnadsreduksjoner på og med Møreaksen
@Terje SundsbøDet eneste jeg ønsker å kommentere er at det ikke er vits i å kommentere dialogene du og RR har ...
Terje Sundsbø 3 dager siden Kostnadsreduksjoner på og med Møreaksen
@Arne AlmaasKommentarfeltet benyttes til å diskutere momenter til artikkelen, ikke til å presentere nyheter. Hva er det i artikkelen du ønsker å ...
Terje Sundsbø 3 dager siden Kostnadsreduksjoner på og med Møreaksen
Høyre prioriterer Fergefri E39 Møreaksen: https://www.smp.no/meninger/leserinnlegg/i/8qxqed/hoeyres-prioriteringer-i-nasjonal-transportplanEr det noen privatpraktiserende fogderipolitikere i Høyre Møre og Romsdal som våger å tale Erna ...
Annonse
KSU – Vipps – mobil

Støtt KSU.NO via bank eller Vipps.

Annonse