Vi bruker informasjonskapsler for å forbedre brukeropplevelsen. Besøk vår personvernside for mer detaljer.
Annonse
Kurt Helge Røsand
Artikkel
28 oktober 2019 12:03
Del på Facebook
Den nye innkjøringen til Alti Futura to dager før senteret åpnet 5. september. Det er her mange tar snarveien over hvit sperrelinje og sperreområde. Foto: Kurt Helge Røsand / KSU.NO
Den nye innkjøringen til Alti Futura to dager før senteret åpnet 5. september. Det er her mange tar snarveien over hvit sperrelinje og sperreområde. Foto: Kurt Helge Røsand / KSU.NO
Denne artikkelen er over 12 måneder gammel, og kan inneholde utdatert informasjon.

Torsdag 5. september åpnet nye Alti Futura med nytt kjøremønster for inn- og utkjøring til den nye delen av senteret.

Fra riksvei 70 er det innkjøring fra øst og utkjøring er på baksiden og rundt Futura ut til rundkjøringen på Nordmørsveien. Kjører man riksvei 70 fra sentrum må man kjøre forbi Futura og opp til rundkjøringen på Nordmørsveien og så kjøre tilbake til den nye innkjøringen. Slik er det lagt opp, men det er ikke alle som følger det nye kjøremønsteret.

Ny trend

Det ser nå ut til å etablere seg en trend med at de som kommer fra byen svinger av før rundkjøringen på Nordmørsveien og heller tar snarveien over hvit sperrelinje og sperreområde ved den nye delen av Futura. Dette kan føre til at det oppstår farlige situasjoner og full stopp på riksvei 70 for trafikken ut av byen.

Det er ikke lov å krysse hvit sperrelinje eller kjøre på sperrefelt, ifølge skiltforskriften.

Skiltforskriften

1014 Sperreområde.

  • Det må ikke kjøres på sperreområde begrenset av heltrukken linje.
  • Sperreområde består av begrensningslinjer og skrålinjer eller vinkler.
  • Sperreområde kan begrenses av stiplet linje når det ikke skal være forbud mot å kjøre på sperreområdet.
  • To langsgående parallelle sperrelinjer hvor avstanden mellom dem ikke er over 100 cm og det er foretatt fresing mellom linjene regnes som sperreområde.

(Kilde: Lovdata)

Du må være logget inn for å kommentere.
Debattregler   

Laster kommentar… Kommentaren blir oppdatert etter 00:00.

Bli den første til å kommentere.

Likte du denne artikkelen?

Hjelp oss å utvikle KSU.NO videre og bidra med å opprettholde tjenesten fritt tilgjengelig for alle!

Vipps valgfritt beløp til 614043.

Tusen takk!

Send oss leserinnlegg eller tips

Tekst, bilder og video til leserinnlegg, artikler og andre tips, kan sendes til tips@ksu.no.

Annonse
Annonse
KSU – Vipps – mobil

Innlogging

Siste kommentarer

Geir Ole Sætremyr 13 timer siden Køkultur og samferdsel – Romsdal må våkne
@Terje SundsbøDet RR vil er å dele trinn 1 i to delstrekningar. Etter slik eg forstår vil der måtte sendast inn ...
Geir Ole Sætremyr 13 timer siden Køkultur og samferdsel – Romsdal må våkne
@Terje SundsbøPå sikt vil det nok komme krav om avlasting, og ny tunellI første omgang foreslår SVV å innføre bompengar for ...
Terje Sundsbø 15 timer siden Køkultur og samferdsel – Romsdal må våkne
@Geir Ole SætremyrMener du at ÅDT som SVV opererer med er feil? Blir det ikke behov for å utvide Ålesundstunnelene?På Sunnmøre vil ...
Terje Sundsbø 15 timer siden Køkultur og samferdsel – Romsdal må våkne
@Geir Ole SætremyrTror du det blir enda en KS2-analyse for trinn 1 på Møreaksen? Hvorfor?Lureriet er å forsøke å fremstille det som ...
Geir Ole Sætremyr 1 dager siden Køkultur og samferdsel – Romsdal må våkne
@Terje SundsbøKorlebis vi bompengeproposisjonen sjå ut, og evt ny KS2?
Geir Ole Sætremyr 1 dager siden Køkultur og samferdsel – Romsdal må våkne
@Terje SundsbøOppslaget er knytt til konsekvensen av auka ÅDT i Ålesundstunellane. Og det er SVV som har gitt analysen.
Annonse

Støtt KSU.NO via bank eller Vipps.

Annonse