Vi bruker informasjonskapsler for å forbedre brukeropplevelsen. Besøk vår personvernside for mer detaljer.
Annonse
Frank Sve, stortingsrepresentant for FrP
Ytring
24 november 2021 09:48
Del på Facebook
Ordfører i Molde, Torgeir Dahl (H). Foto: Høyre
Ordfører i Molde, Torgeir Dahl (H). Foto: Høyre
Dette er et debattinnlegg. Innholdet gir uttrykk for skribentens meninger og holdning.
Denne artikkelen er over 12 måneder gammel, og kan inneholde utdatert informasjon.

Når Torgeir er sint og mister besinnelsen, så har han alltid tapt, egentlig lett å forstå når Møreaksen no er over og ut.

Ein er ikkje ondsinna ved å vere imot Møreaksen og alt ikring dette greinalause makkverket av eit prosjekt.

Faktisk er vi i FrP meir opptekne av å lytte til «vanlige folk, folk flest og næringslivet» – og ikkje slik spesielt Høgre og Torgeir bedriv, ved å heve seg over snart 80 % av innbyggjarane her i fylket som ynskjer Møreaksen dit «pepperen gror».

Må koblas mot noko anna Møreaksen

Vi er ikkje imot Kjerringsundet isolert sett, den kan byggjast dersom Aukra og Midsund/Molde ynskjer dette, men dette må då koblas mot noko anna enn Møreaksen.

Å fortsette å tru at Kjerringsundet kan byggjast som ein del av Møreaksen, er å «bere høy til ein døyande hest».

Slaget om Møreaksen er tapt

Eg forstår godt at Torgeir er skuffa og sint over at slaget om Møreaksen er tapt, men då må ein løfte blikket og sjå framover mot andre mykje meir realistiske fastlandsalternativ for Midsund og Aukra.

No må alle jobbe vidare for Romsdalsaksen eller fortsatt ferjer over Romsdalsfjorden, og samtidig sørge for at Midsund og Aukra får sitt fylkesvegprosjekt med eige fastlandssamband.

Du må være logget inn for å kommentere.
Debattregler   

Laster kommentar… Kommentaren blir oppdatert etter 00:00.
  • Denne kommentaren er avpublisert.
    Petter E. Olsen · 2 år siden
    Kan Dahl & Co begynne å se på en fastlandsforbindelse via undersjøisk tunnel i området Aukra-Hollingsholmen? Det er sjødybder godt under 200m der, og en tunnel ville bli atskillig kortere og grunnere enn den de vil ha under Tautra. For ikke å snakke om mye billigere! Og tunnelmassen kan selvsagt brukes i Kjerringsundet.
    • Denne kommentaren er avpublisert.
      Øyvind Hoksnes · 2 år siden
      @Petter E. Olsen Så du vil ordne med altfor djup tunnel som ikkje blir godkjent etter dagens standard samt i tillegg bygge Kjerringsundet ? Aukra skal altså ha fastland både til Midsund og Hollingsholm mens Midsund ikkje får fastland annet enn til Aukra ? Og da har vi fortsatt ferger over Romsdalsfjorden, eller vil du bygge RA i tillegg også ? Det blir nok ei rimelig løsning ja. Torgeir blir helt sikkert med han på det. 😃
  • Denne kommentaren er avpublisert.
    Øyvind Hoksnes · 2 år siden
    Næ men Frank då....
    https://www.tk.no/ny-rapport-bekrefter-tidligere-utredninger-om-kryssing-av-romsdalsfjorden/s/5-51-1071960

Likte du denne artikkelen?

Hjelp oss å utvikle KSU.NO videre og bidra med å opprettholde tjenesten fritt tilgjengelig for alle!

Vipps valgfritt beløp til 614043.

Tusen takk!

Send oss leserinnlegg eller tips

Tekst, bilder og video til leserinnlegg, artikler og andre tips, kan sendes til tips@ksu.no.

Annonse
KSU – Vipps – desktop
Annonse
KSU – Vipps – mobil

Innlogging

Siste kommentarer

Geir Ole Sætremyr 7 timer siden Særinteresser og Eksportveikonferansen
@Terje SundsbøDu må adressere dette hos andre.
Terje Sundsbø 10 timer siden Særinteresser og Eksportveikonferansen
@Geir Ole SætremyrPå Møreaksen betaler bilistene bompenger, på jernbane betaler passasjerene billett. Mitt spørsmål gjelder fortsatt:Hvorfor behandles lokal forankring og finansiering ulikt ...
Terje Sundsbø 22 timer siden Særinteresser og Eksportveikonferansen
@Anne Mari SandshamnSkålaveien var ikke et fergeavløsningsprosjekt, og mottok aldri offentlig støtte. Skålavegen ble bygget som en privat vei i regi av ...
Geir Ole Sætremyr 1 dager siden Særinteresser og Eksportveikonferansen
@Terje SundsbøDer er ei forskell  Møreaksen skal delfinansierast via bompengar. Jernbane via passasjernbilett.80% staleg finansiering av Møreaksen.  Vesentlig statlig bidrag til finansiering ...
Geir Ole Sætremyr 1 dager siden Særinteresser og Eksportveikonferansen
@Terje SundsbøDu har I ein tidlegare kommentar uttalt at eg ikkje er forankra I Naturvernforbundet.  Då har eg utfordra deg til ...
Anne Mari Sandshamn 1 dager siden Særinteresser og Eksportveikonferansen
@Terje SundsbøSå klart Skålavegen er et fergeavløsning! Den erstattet en fergerute, ikke sant?  
Annonse
KSU – Vipps – mobil

Støtt KSU.NO via bank eller Vipps.

Annonse