Vi bruker informasjonskapsler for å forbedre brukeropplevelsen. Besøk vår personvernside for mer detaljer.
Annonse
KSU – Vipps – desktop
Frank Sve, stortingsrepresentant for FrP
Ytring
03 januar 2022 10:09
Del på Facebook
Illustrasjon: Rambøll
Illustrasjon: Rambøll
Dette er et debattinnlegg. Innholdet gir uttrykk for skribentens meninger og holdning.
Denne artikkelen er over 12 måneder gammel, og kan inneholde utdatert informasjon.

Møreaksen bør vere ei viktig sak for Riksrevisjonen, då skattebetalarane sin pengar ikkje skal sløsast vekk på prosjekt som folk flest ikkje vil ha.

Eit stort fleirtal av befolkninga her i fylket har klart slått fast at dei ynskjer fortsatt ferjer eller Romsdalsaksen som kryssing av Romsdalsfjorden.

Dette har sjølvsagt ikkje Statens vegvesen fått med seg, der dei fortsatt turar fram med Møreaksenprosjektet som må vere norgesrekord i sløsing av skattepengar.

Det er skremmande å sjå at også leiande personar i denne etaten, ikkje har fått med seg at Statsetatar skal jobbe FOR folket, ikkje imot.

Når Riksrevisjonen får sett på Møreaksensaka og skandaleavsløringane som Tidens krav avslørte, reknar eg med «pipa får ein anna låt» både her og der.

Heldigvis blir det ikkje løyve ei krone til oppstart av dette prosjektet dei neste fire åra i Stortinget, og då går dette prosjektet djupt ned i skuffa av hjelpeslause statsprosjekt som heldigvis har vorte skrinlagt.

Uansett er det viktig at slike prosjekt kjem grundig under lupa, for å hindre at slike store feilgrep og sløsing med skattebetalarane sine pengar ikkje skjer igjen.

Du må være logget inn for å kommentere.
Debattregler   

Laster kommentar… Kommentaren blir oppdatert etter 00:00.
  • Denne kommentaren er avpublisert.
    Terje Sundsbø · 2 år siden
    Ved årets Stortingsvalg stemte over 62% av velgerne i M&R på partier som støtter Møreaksen. Tilsvarende demokratisk flertall finnes også på Fylkestinget. Det er på tide at Frank Sve og Frp begynner å respektere velgerne. Partier som ikke står ved sine valgløfter og isteden baserer seg på stemmesanking med valgflesk har vi fått nok av.

    De såkalte avsløringene i Tidens Krav var en gedigen bløff med «fake news» for å påvirke årets valg, men er blitt avslørt: https://www.tk.no/skrinlegg-romsdalsaksen-dobbeltmoral-i-avisredaksjoner/o/5-51-1061683

    «Frank Sve (Frp) sine anklager mot ordfører Dahl (H) basert på TK sine oppslag er altså også påvist å være grunnløse, og akkurat som sjefsredaktør Alnæs i ettertid har vedgått. På samme måte som avisens anklager mot SVV var grunnløse, slik fylkesordfører Torve forventet. Jeg mener at disse grunnløse medieoppslagene i TK har ikke vært annet enn en velregissert gedigen bløff, for å påvirke politikere og velgere rett foran årets stortingsvalg.»

    Det er Romsdalsaksen som bør granskes: https://www.tk.no/paradokset-romsdalsaksen/o/5-51-1050958

Likte du denne artikkelen?

Hjelp oss å utvikle KSU.NO videre og bidra med å opprettholde tjenesten fritt tilgjengelig for alle!

Vipps valgfritt beløp til 614043.

Tusen takk!

Send oss leserinnlegg eller tips

Tekst, bilder og video til leserinnlegg, artikler og andre tips, kan sendes til tips@ksu.no.

Annonse
KSU – Vipps – desktop
Annonse

Innlogging

Siste kommentarer

Geir Ole Sætremyr 1 dager siden Særinteresser og Eksportveikonferansen
@Terje SundsbøDette er politikk gjennom Regjering og Storting.Det er ikkje noko Naturvernforbundet arbeider med, men vi registrerer kva rammeverk som er ...
Terje Sundsbø 1 dager siden Særinteresser og Eksportveikonferansen
@Geir Ole SætremyrDu svarer ikke på spørsmålet. Er det vanlig praksis i Naturvernforbundet?
Geir Ole Sætremyr 1 dager siden Særinteresser og Eksportveikonferansen
@Terje SundsbøDu må adressere dette hos andre.
Terje Sundsbø 1 dager siden Særinteresser og Eksportveikonferansen
@Geir Ole SætremyrPå Møreaksen betaler bilistene bompenger, på jernbane betaler passasjerene billett. Mitt spørsmål gjelder fortsatt:Hvorfor behandles lokal forankring og finansiering ulikt ...
Terje Sundsbø 2 dager siden Særinteresser og Eksportveikonferansen
@Anne Mari SandshamnSkålaveien var ikke et fergeavløsningsprosjekt, og mottok aldri offentlig støtte. Skålavegen ble bygget som en privat vei i regi av ...
Geir Ole Sætremyr 2 dager siden Særinteresser og Eksportveikonferansen
@Terje SundsbøDer er ei forskell  Møreaksen skal delfinansierast via bompengar. Jernbane via passasjernbilett.80% staleg finansiering av Møreaksen.  Vesentlig statlig bidrag til finansiering ...
Annonse

Støtt KSU.NO via bank eller Vipps.

Annonse