Vi bruker informasjonskapsler for å forbedre brukeropplevelsen. Besøk vår personvernside for mer detaljer.
Annonse
KSU – Vipps – desktop
Frank Sve, stortingsrepresentant for FrP
Ytring
02 september 2022 11:19
Del på Facebook
Foto: Heiko Junge / NTB
Foto: Heiko Junge / NTB
Dette er et debattinnlegg. Innholdet gir uttrykk for skribentens meninger og holdning.
Denne artikkelen er over 12 måneder gammel, og kan inneholde utdatert informasjon.

I alle offentlige avgifter på omfattande infrastruktur som til dømes vatn og avløp, er 40 års generasjonsprinsipp eit lovmessig grunnlag. Ang. bompengar bryt ein dette ved 15 års innkrevjing, der innbyggjarane blir knallhardt urettvis ramma.

Generasjonsprinsippet er gjennomført for å sikre norske forbrukarar rettsvern i forhold til finansiering av offentleg infrastruktur.

Annonse
Annonse

Flyttar ein inn i ei kommune og til dømes bur der i 5 år, skal ein rettvis betale 5 delar av kostnadane til kommunale utgifter til vatn, avløp og renovasjon rekna ut frå ein andel beregna på 40 år.

Tar kommunen inn for mykje avgift, må dette betalast tilbake.

Ang. bompengar i til dømes Oslo og Ålesund vert dette generasjonsprinsippet brote fullstendig.

Annonse
Annonse
KSU – Vipps – mobil

Her er det innbyggjarane og bilistane som skal betale årleg ein skyhøg andel av infrastrukturen som desse kommunane finansierar med bompengar over berre 15 år.

Dette betyr at ein innbyggjar i til dømes Ålesundsområdet må årleg betale 1/15 del av utgifter for tiltak i bypakke Ålesund, tiltak som skal vare i minst 50–80 år.

Her blir belastnings enorm for innbyggjarane i dei 15 åra der det i Ålesund skal takast inn meir enn 3 milliard kr i bompengar, til eit prosjekt på omlag 4 milliard kr.

Dette er brot på generasjonsprinsippet og der varig offentleg infrastruktur blir betalt av nokre få i eit komprimert tidsrom på 15 år, og ikkje minimum levetid for infrastrukturen.

Dette er «røveri av folk flest sin lommebok» og lovheimelen for innkrevjing av bompengar må openbart utfordrast i Stortinget.

Annonse
Annonse
Du må være logget inn for å kommentere.
Debattregler   

Laster kommentar… Kommentaren blir oppdatert etter 00:00.

Bli den første til å kommentere.

Likte du denne artikkelen?

Hjelp oss å utvikle KSU.NO videre og bidra med å opprettholde tjenesten fritt tilgjengelig for alle!

Vipps valgfritt beløp til 614043.

Tusen takk!

Send oss leserinnlegg eller tips

Tekst, bilder og video til leserinnlegg, artikler og andre tips, kan sendes til tips@ksu.no.

Annonse
Annonse

Innlogging

Siste kommentarer

Geir Ole Sætremyr 2 dager siden Særinteresser og Eksportveikonferansen
@Terje SundsbøDette er politikk gjennom Regjering og Storting.Det er ikkje noko Naturvernforbundet arbeider med, men vi registrerer kva rammeverk som er ...
Terje Sundsbø 2 dager siden Særinteresser og Eksportveikonferansen
@Geir Ole SætremyrDu svarer ikke på spørsmålet. Er det vanlig praksis i Naturvernforbundet?
Geir Ole Sætremyr 2 dager siden Særinteresser og Eksportveikonferansen
@Terje SundsbøDu må adressere dette hos andre.
Terje Sundsbø 2 dager siden Særinteresser og Eksportveikonferansen
@Geir Ole SætremyrPå Møreaksen betaler bilistene bompenger, på jernbane betaler passasjerene billett. Mitt spørsmål gjelder fortsatt:Hvorfor behandles lokal forankring og finansiering ulikt ...
Terje Sundsbø 3 dager siden Særinteresser og Eksportveikonferansen
@Anne Mari SandshamnSkålaveien var ikke et fergeavløsningsprosjekt, og mottok aldri offentlig støtte. Skålavegen ble bygget som en privat vei i regi av ...
Geir Ole Sætremyr 3 dager siden Særinteresser og Eksportveikonferansen
@Terje SundsbøDer er ei forskell  Møreaksen skal delfinansierast via bompengar. Jernbane via passasjernbilett.80% staleg finansiering av Møreaksen.  Vesentlig statlig bidrag til finansiering ...
Annonse

Støtt KSU.NO via bank eller Vipps.

Annonse