Vi bruker informasjonskapsler for å forbedre brukeropplevelsen. Besøk vår personvernside for mer detaljer.
Annonse
Frank Sve, stortingsrepresentant for FrP
Ytring
02 september 2022 11:19
Del på Facebook
Foto: Heiko Junge / NTB
Foto: Heiko Junge / NTB
Dette er et debattinnlegg. Innholdet gir uttrykk for skribentens meninger og holdning.
Denne artikkelen er over 12 måneder gammel, og kan inneholde utdatert informasjon.

I alle offentlige avgifter på omfattande infrastruktur som til dømes vatn og avløp, er 40 års generasjonsprinsipp eit lovmessig grunnlag. Ang. bompengar bryt ein dette ved 15 års innkrevjing, der innbyggjarane blir knallhardt urettvis ramma.

Generasjonsprinsippet er gjennomført for å sikre norske forbrukarar rettsvern i forhold til finansiering av offentleg infrastruktur.

Annonse
Annonse

Flyttar ein inn i ei kommune og til dømes bur der i 5 år, skal ein rettvis betale 5 delar av kostnadane til kommunale utgifter til vatn, avløp og renovasjon rekna ut frå ein andel beregna på 40 år.

Tar kommunen inn for mykje avgift, må dette betalast tilbake.

Ang. bompengar i til dømes Oslo og Ålesund vert dette generasjonsprinsippet brote fullstendig.

Annonse
Annonse

Her er det innbyggjarane og bilistane som skal betale årleg ein skyhøg andel av infrastrukturen som desse kommunane finansierar med bompengar over berre 15 år.

Dette betyr at ein innbyggjar i til dømes Ålesundsområdet må årleg betale 1/15 del av utgifter for tiltak i bypakke Ålesund, tiltak som skal vare i minst 50–80 år.

Her blir belastnings enorm for innbyggjarane i dei 15 åra der det i Ålesund skal takast inn meir enn 3 milliard kr i bompengar, til eit prosjekt på omlag 4 milliard kr.

Dette er brot på generasjonsprinsippet og der varig offentleg infrastruktur blir betalt av nokre få i eit komprimert tidsrom på 15 år, og ikkje minimum levetid for infrastrukturen.

Dette er «røveri av folk flest sin lommebok» og lovheimelen for innkrevjing av bompengar må openbart utfordrast i Stortinget.

Annonse
Annonse
Du må være logget inn for å kommentere.
Debattregler   

Laster kommentar… Kommentaren blir oppdatert etter 00:00.

Bli den første til å kommentere.

Likte du denne artikkelen?

Hjelp oss å utvikle KSU.NO videre og bidra med å opprettholde tjenesten fritt tilgjengelig for alle!

Vipps valgfritt beløp til 614043.

Tusen takk!

Send oss leserinnlegg eller tips

Tekst, bilder og video til leserinnlegg, artikler og andre tips, kan sendes til tips@ksu.no.

Annonse
KSU – Vipps – desktop
Annonse

Innlogging

Siste kommentarer

Geir Ole Sætremyr 2 timer siden Køkultur og samferdsel – Romsdal må våkne
@Terje SundsbøSlik som lekkasjane frå NTP framstår så snakkar ein om 12 år fram i tid, og ditto behov. Rv 15 ...
@Geir Ole SætremyrAlt er politikk – om trafikken skal reduseres med bompenger, eller om tunnelen skal utvides med enda ett løp.På Sunnmøre ...
@Geir Ole SætremyrAlt er politikk – om trafikken skal reduseres med bompenger, eller om tunnelen skal utvides med enda ett løp.På Sunnmøre ...
@Geir Ole SætremyrDet må uansett sendes inn en bompengeproposisjon, om fjordkryssingen på Møreaksen tas samlet eller om den deles i to trinn. ...
Geir Ole Sætremyr 21 timer siden Køkultur og samferdsel – Romsdal må våkne
@Terje SundsbøDet RR vil er å dele trinn 1 i to delstrekningar. Etter slik eg forstår vil der måtte sendast inn ...
Geir Ole Sætremyr 21 timer siden Køkultur og samferdsel – Romsdal må våkne
@Terje SundsbøPå sikt vil det nok komme krav om avlasting, og ny tunellI første omgang foreslår SVV å innføre bompengar for ...
Annonse

Støtt KSU.NO via bank eller Vipps.

Annonse