Annonse
Annonse
Helge Orten og Anders Riise
Ytring
23 september 2022 12:45
Del på Facebook
Illustrasjon: Rambøll
Illustrasjon: Rambøll
Dette er et debattinnlegg. Innholdet gir uttrykk for skribentens meninger og holdning.

Arne Almås burde vere glad for at eit stort fleirtal i Stortinget har gitt klarsignal for at heile E136 frå Dombås til Ålesund skal byggast ut og at strekninga er prioritert i Nasjonal transportplan.

I staden brukar han spalteplass på å vere kritisk til underteikna og andre som forsøker å bidra til framdrift i prosjektet. No er det på tide å samle seg om dei prioriteringane vi har fått gjennomslag for i Nasjonal transportplan og jobbe målretta for å få på plass midlar til oppstart av prosjekta, ikkje å skape meir splid.

Tresfjordbrua og Vågstrandtunnelen ble igangsett av Stoltenberg-regjeringa og fullført under Solberg-regjeringa. Det har lagt til rette for ein sikrare veg og vesentleg innkorta reisetid på E136. I NTP 2018-2029 var prosjekta E136 Brustuglia (krabbefeltet) og E136 Flatmark-Monge-Marstein prioritert, i tillegg til E136 Breivika-Lerstad. Sistnemnte fekk klarsignal til oppstart frå Solberg-regjeringa og skal gjennomførast som ein del av bypakke Ålesund. I tillegg har bompengane på E136 Tresfjordbrua/Vågstrandtunnelen vorte nedbetalt.

I arbeidet med NTP 2022-2033 var det eit klart ønske om ein meir strekningsvis tilnærming til denne type utbyggingsprosjekt. Derfor vart strekninga frå Dombås til Vestens lagt til Nye Veier og definert som ei utbetringsstrekning. Det omfattar sjølvsagt og dei prosjekta som tidligare har vore prioritert på E136 i Romsdalen, samtidig som det inkluderer andre nødvendige utbetringsprosjekt og flaskehalsar på strekninga. Ein viktig føresetnad er sjølvsagt at Nye Veier får tildelt tilstrekkeleg med midlar slik at dei har økonomisk handlingsrom for å komme i gang.

annonse

Strekninga frå Vestens til Moa er ei fellesstrekning E136 og E39. I NTP er denne delen av Eksportvegen prioritert som ein del av E39 Ålesund-Molde og det er Statens vegvesen som har ansvaret for utbygginga. Dersom Almås skulle vere i tvil så er vi fullt klar over at E136 fortsett vidare frå Moa mot Ålesund, og vi har altså gitt klarsignal for oppstart av E136 Breivika-Lerstad som ein del av bypakke Ålesund.

NTP 2022-2033 framlagt av regjeringa Solberg innebar eit stort løft for Møre og Romsdal. Aldri har vi fått gjennomslag for så omfattande samferdselsinvesteringar i vår region, både på E39 og E136. Utbygging av desse strekningane krev at både Nye Veier og Statens vegvesen får tilstrekkeleg med midlar til å starte opp og gjennomføre dei planlagde prosjekta. Signala frå regjeringa Støre har so langt ikkje vore særleg positive. Då er det ekstra viktig at vi frå Møre og Romsdal sin side samlar troppane og jobbar saman om å få gjennomført dei prioriterte prosjekta på E136 og E39. Det er sikkert morosamt å vinne kretsmeisterskapet, men det blir ikkje meir veg av det!

Du må være logget inn for å kommentere.
Debattregler   

Laster kommentar… Kommentaren blir oppdatert etter 00:00.
  • Denne kommentaren er avpublisert.
    jon ingar eik · 2 måneder siden
    Helge Orten, og Rise, strekninga frå Vestens til Moa er ei felles strekning E136 og E39, det er den også ved fortsatt ferge, og med Romsdalsaksen, Møreaksen og Hafast er gedigne omveier til dobbel pris, som verken folket eller NLF vil ha, snakker og politikere som less er forståsepåere. Dere støtter kun Galskapens akse, galskap.
    • Denne kommentaren er avpublisert.
      Terje Sundsbø · 2 måneder siden
      @jon ingar eik Med fortsatt ferge forsvinner bevilgningen på over 24 milliarder til Møreaksen ut av fylket. Da står store deler av Eksportveien uten penger. Møreaksen er den raskeste traséen for flertallet som krysser Romsdalsfjorden. Det er Romsdalsaksen som er omveien. Den er dessuten forkastet også av Nye Veier AS som totalt urealistisk.
Send oss leserinnlegg eller tips

Tekst, bilder og video til leserinnlegg, artikler og andre tips, kan sendes til tips@ksu.no.

Annonse
Annonse

Hva skjer

Under finner du en oversikt over arrangement i Kristiansundsregionen.

Foreslå arrangement

Vis kalender

Innlogging

Tidligere meningsinnlegg

Siste kommentarer

Det er mange gode grunner for å bygge ut fergeavløsingsprosjekter, slik som Møreaksen. Bl.a. fordi fergebommer er nede mesteparten av ...
Rune Kristiansen 2 dager siden Folket er ikke til for staten
Frp skuffer ikke. Å kutte mottak av kvoteflyktninger er ikke mindre enn umenneskelig og dette tankesettet gjennomsyres partiet av. 50 øre ...
Anne Mari Sandshamn 7 dager siden Alvorlig av Statens Vegvesen
@Terje SundsbøSa ikke at det var trygt, men tryggere for mennesker, da det er lett å komme seg av en ferge, ...
Terje Sundsbø 8 dager siden Alvorlig av Statens Vegvesen
@Anne Mari SandshamnOm «vertskapet» er en idrettsturnering eller et annet kulturarrangement man deltar på, så kan man ikke dra før det er ...
Anne Mari Sandshamn 8 dager siden Alvorlig av Statens Vegvesen
@Terje SundsbøBrann på ferge er ingen fare for passasjerer, det er bare å gå i en livbåt. Det er inge store ...
Terje Sundsbø 8 dager siden Alvorlig av Statens Vegvesen
Det er svært alvorlig når Jørn Inge Løvik, daglig leder Romsdalsaksen AS, unnlater å nevne at med Møreaksen så blir ...
Annonse

Hva skjer

Under finner du en oversikt over arrangement i Kristiansundsregionen.

Foreslå arrangement

Vis kalender

Støtt KSU.NO via bank eller Vipps.

Annonse

Våre utvalgte