Vi bruker informasjonskapsler for å forbedre brukeropplevelsen. Besøk vår personvernside for mer detaljer.
Annonse
KSU – Vipps – desktop
Helge Orten og Anders Riise
Ytring
23 september 2022 12:45
Del på Facebook
Illustrasjon: Rambøll
Illustrasjon: Rambøll
Dette er et debattinnlegg. Innholdet gir uttrykk for skribentens meninger og holdning.
Denne artikkelen er over 12 måneder gammel, og kan inneholde utdatert informasjon.

Arne Almås burde vere glad for at eit stort fleirtal i Stortinget har gitt klarsignal for at heile E136 frå Dombås til Ålesund skal byggast ut og at strekninga er prioritert i Nasjonal transportplan.

I staden brukar han spalteplass på å vere kritisk til underteikna og andre som forsøker å bidra til framdrift i prosjektet. No er det på tide å samle seg om dei prioriteringane vi har fått gjennomslag for i Nasjonal transportplan og jobbe målretta for å få på plass midlar til oppstart av prosjekta, ikkje å skape meir splid.

Annonse
Annonse
KSU – Vipps – mobil

Tresfjordbrua og Vågstrandtunnelen ble igangsett av Stoltenberg-regjeringa og fullført under Solberg-regjeringa. Det har lagt til rette for ein sikrare veg og vesentleg innkorta reisetid på E136. I NTP 2018-2029 var prosjekta E136 Brustuglia (krabbefeltet) og E136 Flatmark-Monge-Marstein prioritert, i tillegg til E136 Breivika-Lerstad. Sistnemnte fekk klarsignal til oppstart frå Solberg-regjeringa og skal gjennomførast som ein del av bypakke Ålesund. I tillegg har bompengane på E136 Tresfjordbrua/Vågstrandtunnelen vorte nedbetalt.

I arbeidet med NTP 2022-2033 var det eit klart ønske om ein meir strekningsvis tilnærming til denne type utbyggingsprosjekt. Derfor vart strekninga frå Dombås til Vestens lagt til Nye Veier og definert som ei utbetringsstrekning. Det omfattar sjølvsagt og dei prosjekta som tidligare har vore prioritert på E136 i Romsdalen, samtidig som det inkluderer andre nødvendige utbetringsprosjekt og flaskehalsar på strekninga. Ein viktig føresetnad er sjølvsagt at Nye Veier får tildelt tilstrekkeleg med midlar slik at dei har økonomisk handlingsrom for å komme i gang.

Annonse
Annonse

Strekninga frå Vestens til Moa er ei fellesstrekning E136 og E39. I NTP er denne delen av Eksportvegen prioritert som ein del av E39 Ålesund-Molde og det er Statens vegvesen som har ansvaret for utbygginga. Dersom Almås skulle vere i tvil så er vi fullt klar over at E136 fortsett vidare frå Moa mot Ålesund, og vi har altså gitt klarsignal for oppstart av E136 Breivika-Lerstad som ein del av bypakke Ålesund.

NTP 2022-2033 framlagt av regjeringa Solberg innebar eit stort løft for Møre og Romsdal. Aldri har vi fått gjennomslag for så omfattande samferdselsinvesteringar i vår region, både på E39 og E136. Utbygging av desse strekningane krev at både Nye Veier og Statens vegvesen får tilstrekkeleg med midlar til å starte opp og gjennomføre dei planlagde prosjekta. Signala frå regjeringa Støre har so langt ikkje vore særleg positive. Då er det ekstra viktig at vi frå Møre og Romsdal sin side samlar troppane og jobbar saman om å få gjennomført dei prioriterte prosjekta på E136 og E39. Det er sikkert morosamt å vinne kretsmeisterskapet, men det blir ikkje meir veg av det!

Annonse
Annonse
KSU – Vipps – mobil
Du må være logget inn for å kommentere.
Debattregler   

Laster kommentar… Kommentaren blir oppdatert etter 00:00.
  • Denne kommentaren er avpublisert.
    jon ingar eik · 1 år siden
    Helge Orten, og Rise, strekninga frå Vestens til Moa er ei felles strekning E136 og E39, det er den også ved fortsatt ferge, og med Romsdalsaksen, Møreaksen og Hafast er gedigne omveier til dobbel pris, som verken folket eller NLF vil ha, snakker og politikere som less er forståsepåere. Dere støtter kun Galskapens akse, galskap.
    • Denne kommentaren er avpublisert.
      Terje Sundsbø · 1 år siden
      @jon ingar eik Med fortsatt ferge forsvinner bevilgningen på over 24 milliarder til Møreaksen ut av fylket. Da står store deler av Eksportveien uten penger. Møreaksen er den raskeste traséen for flertallet som krysser Romsdalsfjorden. Det er Romsdalsaksen som er omveien. Den er dessuten forkastet også av Nye Veier AS som totalt urealistisk.

Likte du denne artikkelen?

Hjelp oss å utvikle KSU.NO videre og bidra med å opprettholde tjenesten fritt tilgjengelig for alle!

Vipps valgfritt beløp til 614043.

Tusen takk!

Send oss leserinnlegg eller tips

Tekst, bilder og video til leserinnlegg, artikler og andre tips, kan sendes til tips@ksu.no.

Annonse
KSU – Vipps – desktop
Annonse
KSU – Vipps – mobil

Innlogging

Siste kommentarer

Terje Sundsbø 10 timer siden Særinteresser og Eksportveikonferansen
@Anne Mari SandshamnSkålaveien var ikke et fergeavløsningsprosjekt, og mottok aldri offentlig støtte. Skålavegen ble bygget som en privat vei i regi av ...
Geir Ole Sætremyr 12 timer siden Særinteresser og Eksportveikonferansen
@Terje SundsbøDer er ei forskell  Møreaksen skal delfinansierast via bompengar. Jernbane via passasjernbilett.80% staleg finansiering av Møreaksen.  Vesentlig statlig bidrag til finansiering ...
Geir Ole Sætremyr 13 timer siden Særinteresser og Eksportveikonferansen
@Terje SundsbøDu har I ein tidlegare kommentar uttalt at eg ikkje er forankra I Naturvernforbundet.  Då har eg utfordra deg til ...
Anne Mari Sandshamn 14 timer siden Særinteresser og Eksportveikonferansen
@Terje SundsbøSå klart Skålavegen er et fergeavløsning! Den erstattet en fergerute, ikke sant?  
Terje Sundsbø 14 timer siden Særinteresser og Eksportveikonferansen
@Geir Ole SætremyrSpørsmålet var: Jernbane er en av ulike transportløsninger, på samme måte som vei. Da er det vel rimelig at de ...
Terje Sundsbø 19 timer siden Særinteresser og Eksportveikonferansen
@Anne Mari SandshamnDet er du som sprer løgner. På samme måte som Vigrasambandet på Sunnmøre, ble Skålavegen/Fannefjordtunnelen i Romsdal privatfinansiert. Etter den ...
Annonse
KSU – Vipps – mobil

Støtt KSU.NO via bank eller Vipps.

Annonse