Vi bruker informasjonskapsler for å forbedre brukeropplevelsen. Besøk vår personvernside for mer detaljer.
Annonse
KSU – Vipps – desktop
Del på Facebook
NHO viser til at «Møreaksen» mellom Ålesund og Molde er såkalla gryteklare og må prioriterast i fyrste 6 års periode som eit samla prosjekt. Illustrasjon: Rambøll
NHO viser til at «Møreaksen» mellom Ålesund og Molde er såkalla gryteklare og må prioriterast i fyrste 6 års periode som eit samla prosjekt. Illustrasjon: Rambøll
Dette er et debattinnlegg. Innholdet gir uttrykk for skribentens meninger og holdning.

Regjeringa har varsla innstramming i rammene til ny NTP med bakgrunn i det økonomiske handlingsrommet, NHO her i fylket lever i eiga drømmetåke, og prioriterar vegprosjekt til mellom 100-150 milliard kroner.

Realisme og seriøs tilnærming til ny Nasjonal transportplan er heilt blåst vekk for NHO her i fylket, der dei i sin iver for «Møreaksenklanen» kastar under bussen heile Eksportvegen E-136 samt E-39 Veibust til Moa.

Annonse
Annonse

Når NHO i Møre og Romsdal har så grunnleggjande mangel på samferdselskompetanse, burde dei slett ikkje bevist dette i praksis.

«Gryteklare prosjekt»

NHO viser til at «Møreaksen» mellom Ålesund og Molde er såkalla gryteklare og må prioriterast i fyrste 6 års periode som eit samla prosjekt.

«Realiteten er at Møreaksen frå Vestnes og forbi Molde til over 26 milliard kr er utsatt minst i 8 år av Statens vegvesen og strekninga E-39/136 frå Ålesund til Vestnes er foreslått tatt heilt ut av NTP dei neste 12 åra pga manglande planlegging og nødvendig prosjektering»

- kva gryteklart snakkar NHO om? Og, ei samla utbygging fra Moa til forbi Molde vil garantert ligge samla sett over 50 milliard kr.

NHO viser vidare til at Halsafjordkryssinga og HAFAST må prioriterast i siste del av NTP.

Annonse
Annonse

Fakta og realisme her er at desse to prosjekta ikkje er i nærheta planleggingsmessig til å kunne kome i posisjon i NTP i det heile dei neste 12 åra, og kvar NHO har det ifrå at dette er realisme veit ikkje eg.

Desse to prosjekta vil garantert samla ligge til ein kostnad på etter mitt begrep mellom 50-100 milliard kr, pengar som sjølvsagt ikkje finnast i denne NTP perioden for vårt fylke. Prosjekta må gjerne jobbast vidare med då dette er fornuftige bruprosjekt, men ei realistisk tilnærming er likevel avgjerande.

Dødsvegen E-39 Veibust- Blindheim- Moa i samband med Borgundfjordtunellen i tillegg til Eksportvegen E-136 Ålesund - Bjorli, fylkets viktigaste vegar.

Desse to prosjekta samla har eit økonomisk behov på mellom 5-10 milliard kr, og er meir en krevande å kunne få inn på ein ny NTP og då trenger vi slett ikkje useriøse «tullepengeforslag» frå NHO.

Ut over dette har vi både ny RV15 Strynefjellet med arm til Geiranger, Voldatunellen, RV 70 mange tiltak, ny E-39 forbi Batnfjorden for å nevne noko, som samla sett er betydelig meir viktigare enn «galskapens prosjekt Møreaksen»

Nei, dette var begredelig lesning frå NHO.

Rett og slett trist at næringslivet sine reelle transportbehov for sikre og trygge eksportvegar inn og ut av fylket, blir skusla vekk av å prioritere Møreaksen, - eit prosjekt folk og næringslivet i heile fylket, verken trenger eller på nokon måte vil ha.

Annonse
Annonse
KSU – Vipps – mobil
Du må være logget inn for å kommentere.
Debattregler   

Laster kommentar… Kommentaren blir oppdatert etter 00:00.
  • Denne kommentaren er avpublisert.
    Sivert Sæterbø · 6 måneder siden
    Dersom man bygger ut Møreaksen er det en samferdselstabbe av dimmensjoner. Tunnelen blir så lang at kanskje så mange som 20% av befolkningen vil reise om Sølsnes/Åfarnes/Åndalsnes for komme seg til Sunnmøre pga av tunnelskrekk. Samtidig vil kanskje en enda større prosent begynne å bruke Vistdalsheia og Fannefjordtunellen når de kommer nordfra sammen med at flere allerede i Oppdal velger å kjøre via Dombås. Ser også at dersom man ikke  må vente alt for lenge på fergen taper man heller ikke tid og sparer betydelig med drivstoff. Større biler vil kanskje spare en tusenlapp..
  • Denne kommentaren er avpublisert.
    Vidar Hölm · 7 måneder siden
    Det er ny E39 molde Krifast som er uhyre livsviktig å få realisert nå. For å få ned transporttiden for folk i moldeomeådet som skal til og fra Kvernberget! I tillegg vil det kutte litt tid for Nordmøringer som må til sykehuset på Hjelset som en slags utilsiktet bonus. Uten at det er tatt frem som viktig av noen som helst.

Likte du denne artikkelen?

Hjelp oss å utvikle KSU.NO videre og bidra med å opprettholde tjenesten fritt tilgjengelig for alle!

Vipps valgfritt beløp til 614043.

Tusen takk!

Send oss leserinnlegg eller tips

Tekst, bilder og video til leserinnlegg, artikler og andre tips, kan sendes til tips@ksu.no.

Annonse
KSU – Vipps – desktop
Annonse

Innlogging

Siste kommentarer

Geir Ole Sætremyr 1 dager siden Særinteresser og Eksportveikonferansen
@Terje SundsbøDette er politikk gjennom Regjering og Storting.Det er ikkje noko Naturvernforbundet arbeider med, men vi registrerer kva rammeverk som er ...
Terje Sundsbø 1 dager siden Særinteresser og Eksportveikonferansen
@Geir Ole SætremyrDu svarer ikke på spørsmålet. Er det vanlig praksis i Naturvernforbundet?
Geir Ole Sætremyr 2 dager siden Særinteresser og Eksportveikonferansen
@Terje SundsbøDu må adressere dette hos andre.
Terje Sundsbø 2 dager siden Særinteresser og Eksportveikonferansen
@Geir Ole SætremyrPå Møreaksen betaler bilistene bompenger, på jernbane betaler passasjerene billett. Mitt spørsmål gjelder fortsatt:Hvorfor behandles lokal forankring og finansiering ulikt ...
Terje Sundsbø 3 dager siden Særinteresser og Eksportveikonferansen
@Anne Mari SandshamnSkålaveien var ikke et fergeavløsningsprosjekt, og mottok aldri offentlig støtte. Skålavegen ble bygget som en privat vei i regi av ...
Geir Ole Sætremyr 3 dager siden Særinteresser og Eksportveikonferansen
@Terje SundsbøDer er ei forskell  Møreaksen skal delfinansierast via bompengar. Jernbane via passasjernbilett.80% staleg finansiering av Møreaksen.  Vesentlig statlig bidrag til finansiering ...
Annonse

Støtt KSU.NO via bank eller Vipps.

Annonse