Vi bruker informasjonskapsler for å forbedre brukeropplevelsen. Besøk vår personvernside for mer detaljer.
Annonse
Rødt Ytre Søre
Ytring
03 mars 2023 10:39
Del på Facebook
Foto: Javad Parsa / NTB
Foto: Javad Parsa / NTB
Dette er et debattinnlegg. Innholdet gir uttrykk for skribentens meninger og holdning.

Raudt har frå første stund etter at høgsterettsdommen kom kravd at turbinane på Fosen må rivast.

I skrivande stund har Olje- og energidepartementet og regjeringa i 508 dagar nekta å etterleve ein dom der Høgsterett i storkammar samrøystes har slått fast at samane sine rettar er krenka, og at vedtaka om konsesjon og ekspropriasjon difor er ugyldige. Norske styresmakter har på Fosen, Øyfjellet og i Alta ført, og fører framleis, ein kolonialistisk kraftpolitikk der samiske område blir øydelagt av kraftproduksjon.

Det er noverande regjering som har ansvaret for å rydde opp og det er berre eit svar: Rive turbinane og tilbakeføre naturen slik den var. Men Solberg-regjeringa har ansvaret for at vi har hamna i den situasjonen vi er i. I 2018 bad FNs rasediskrimineringskomité norske styresmakter om å setje anleggsarbeidet på vent til saka fekk ei avklaring i rettsvesenet. Dåverande olje- og energiminister Kjell-Børge Freiberg (Frp) nekta og bad FN trekkje motsegna. Anleggsarbeidet heldt fram, likeeins rettsprosessen som til slutt gav samane medhald.

Når Støre-regjeringa no nektar å respektere ein rettskraftig dom, handlar dette òg om ambisjonane om å gjere Noreg til ein råvareeksporttør av straum og eit «grønt batteri» for Europa. Dei ønskjer ei storstilt utbygging av vindkraft på land og til havs, noko som vil føre til at samiske rettar og samisk og norsk natur blir ofra.

Regjeringa har gått i brodden for ein straumpolitikk som er ei ulykke for landet. Acer og tilknyting til EU-marknaden har ført til uhemma eksport av straum og import av tyske straumprisar for folk og næringsliv.

Ansvaret for å handle ligg no på Støre-regjeringa. Raudt Ytre Søre krev at turbinane på Fosen må rivast og tilbakeføre naturen slik den var. Vi krev samstundes at arrestasjonane og bøtelegginga av demonstrantane må stoggast.

Annonse
Annonse
KSU – Vipps – mobil
Du må være logget inn for å kommentere.
Debattregler   

Laster kommentar… Kommentaren blir oppdatert etter 00:00.

Bli den første til å kommentere.

Likte du denne artikkelen?

Hjelp oss å utvikle KSU.NO videre og bidra med å opprettholde tjenesten fritt tilgjengelig for alle!

Vipps valgfritt beløp til #614043.

Tusen takk!

Send oss leserinnlegg eller tips

Tekst, bilder og video til leserinnlegg, artikler og andre tips, kan sendes til tips@ksu.no.

Annonse
Annonse

Innlogging

Siste kommentarer

Geir Ole Sætremyr 5 timer siden Otrøya fergefri baner vei for Tautratunnelen
@Terje SundsbøDette under forutsetning at strekninga Vik til Molde står ferdig i 2032 med oppstart av innkreving av bompengar i 2033. ...
Terje Sundsbø 7 timer siden Otrøya fergefri baner vei for Tautratunnelen
@Geir Ole SætremyrEn plass blant de øverst rangerte i NTP basert på netto samfunnsnytte pr. investert krone er faktisk noe å skryte ...
Geir Ole Sætremyr 10 timer siden Otrøya fergefri baner vei for Tautratunnelen
@Terje SundsbøBompengeperioden er 20 år + 5 år dersom lånet ikkje er betalt etter 20 år. Dei siste 5 åra med ...
Terje Sundsbø 11 timer siden Otrøya fergefri baner vei for Tautratunnelen
@Geir Ole SætremyrBasert på KS2-analysen så er bompengeperioden avsluttet i 2050, og bompengeopplegget er robust.Fortsatt svarer Naturvernforbundet ikke på de spørsmålene jeg ...
Geir Ole Sætremyr 13 timer siden Otrøya fergefri baner vei for Tautratunnelen
@Terje SundsbøMed forventa prisstigning og rentekostnader vil bompengebetalinga for Ørskogfjellet til Vik beløpe seg til 600 millionar, minst. Med ÅDT på ...
Terje Sundsbø 14 timer siden Otrøya fergefri baner vei for Tautratunnelen
@Geir Ole SætremyrDet er ingen som har påstått at E136 Eksportveien skal gå via Vik. Det er ikke det samme som at ...
Annonse
KSU – Vipps – mobil

Støtt KSU.NO via bank eller Vipps.

Annonse