Vi bruker informasjonskapsler for å forbedre brukeropplevelsen. Besøk vår personvernside for mer detaljer.
Annonse
Del på Facebook
Illustrasjonsfoto: Steinar Melby / KSU.NO
Illustrasjonsfoto: Steinar Melby / KSU.NO
Dette er et debattinnlegg. Innholdet gir uttrykk for skribentens meninger og holdning.

Buss er flott, den frakter deg fra der du bor til dit du skal og bussen i Møre og Romsdal er pålitelig.

Den går når den skal og er utrolig sjelden for sein (det har undertegnende selv opplevd da hun skulle fra Molde flyplass til Sunndalsøra og flyet var noe forsinka). Bussjåførene hyggelige og kompetente så det er ikke noe å utsette på dem heller.

Men vi i Rødt Møre og Romsdal og Rødt Sunndal ønsker oss kollektivtransport som kan konkurrere med det å kjøre egen bil. For i distriktene i bilfylket Møre og Romsdal er det dessverre svært utfordrende å kunne velge kollektivt i stedet for å kjøre egen bil. Ikke fordi det er så alt for dyrt med månedskort eller enkeltbilletter for den saks skyld, men på grunn av sjeldne avganger. For eksempel så kan du ikke ta buss fra Molde til Sunndalsøra etter kl. 21 på kvelden. Og i Sunndal kommene er det togbussen mellom Oppdal og Sunndal som eneste mulighet utenom skolebuss.

Det hjelper lite med gratis buss for ungdom når bussen ikke går. Derfor går vi til valg på utvidet bestillingstransport og hyppigere ruter, også til distriktene og for alle aldersgrupper.


Av: Silje Alise Ness
1. kandidat Rødt Møre og Romsdal
1. Kandidat Rødt Sunndal

Annonse
Annonse
Du må være logget inn for å kommentere.
Debattregler   

Laster kommentar… Kommentaren blir oppdatert etter 00:00.

Bli den første til å kommentere.

Likte du denne artikkelen?

Hjelp oss å utvikle KSU.NO videre og bidra med å opprettholde tjenesten fritt tilgjengelig for alle!

Vipps valgfritt beløp til 614043.

Tusen takk!

Send oss leserinnlegg eller tips

Tekst, bilder og video til leserinnlegg, artikler og andre tips, kan sendes til tips@ksu.no.

Annonse
Annonse
KSU – Vipps – mobil

Innlogging

Siste kommentarer

Geir Ole Sætremyr 1 dager siden Særinteresser og Eksportveikonferansen
@Terje SundsbøDette er politikk gjennom Regjering og Storting.Det er ikkje noko Naturvernforbundet arbeider med, men vi registrerer kva rammeverk som er ...
Terje Sundsbø 1 dager siden Særinteresser og Eksportveikonferansen
@Geir Ole SætremyrDu svarer ikke på spørsmålet. Er det vanlig praksis i Naturvernforbundet?
Geir Ole Sætremyr 1 dager siden Særinteresser og Eksportveikonferansen
@Terje SundsbøDu må adressere dette hos andre.
Terje Sundsbø 1 dager siden Særinteresser og Eksportveikonferansen
@Geir Ole SætremyrPå Møreaksen betaler bilistene bompenger, på jernbane betaler passasjerene billett. Mitt spørsmål gjelder fortsatt:Hvorfor behandles lokal forankring og finansiering ulikt ...
Terje Sundsbø 2 dager siden Særinteresser og Eksportveikonferansen
@Anne Mari SandshamnSkålaveien var ikke et fergeavløsningsprosjekt, og mottok aldri offentlig støtte. Skålavegen ble bygget som en privat vei i regi av ...
Geir Ole Sætremyr 2 dager siden Særinteresser og Eksportveikonferansen
@Terje SundsbøDer er ei forskell  Møreaksen skal delfinansierast via bompengar. Jernbane via passasjernbilett.80% staleg finansiering av Møreaksen.  Vesentlig statlig bidrag til finansiering ...
Annonse

Støtt KSU.NO via bank eller Vipps.

Annonse