Vi bruker informasjonskapsler for å forbedre brukeropplevelsen. Besøk vår personvernside for mer detaljer.
Annonse
Aage G. Sivertsen
Artikkel
21 oktober 2017 06:00
Del på Facebook
Selv om ikke Christian Michelsen vil innrømme det, er kveldens kamp særdeles viktig. Foto: Aage G. Sivertsen
Selv om ikke Christian Michelsen vil innrømme det, er kveldens kamp særdeles viktig. Foto: Aage G. Sivertsen
Denne artikkelen er over 12 måneder gammel, og kan inneholde utdatert informasjon.

Ålesund Fotballklubb fortsetter å tape, tape og tape. Bybrannen som var i 1904 ser ikke ut til å ta slutt. Dette smerter de oransje. I kveld klokka 18.00 møter de en lillebror fra Kristiansund. Taper Ålesund denne kampen, er de mentalt utslitt. 

Skjønt det er de allerede. For når en av ryggradene blant spillerne, Bjørn Helge Riise, valgte å bli tatt av banen etter 1.omgang mot Vålerenga, da forstår man at det står ille til. Dessuten har de et brutalt program i de siste fire kampene. De skal møte Lillestrøm, Rosenborg, Sarpsborg og Strømsgodset. Derfor er denne kampen "to be or not to be" for Ålesund.

Selv om ikke Christian Michelsen vil innrømme det, er kveldens kamp særdeles viktig. Seier kan rett og slett bety at laget har sikret seg kontrakt i divisjonen. Sannsynligvis trenger man et par poeng til, men hvis Ålesund/Tromsø og Sogndal fortsetter i dårlig spor, kan 32-33 poeng være nok. Du snakker meg om spenning.

Hvem spiller høyreback på KBK? Blir det Baranov som overtar for Coly?Spiller Bamba eller Mendy? Vil Aasbak revansjere seg fra vårkampen? Skal KBK presse et frustrert Ålesundlag høyt eller skal de bruke Bambas fart og kjøre kontringer? Eller skal man gjøre begge deler, presse høyt av og til? Som man forstår: Michelsen må tenke taktisk og finne den gode følelsen. 

Mitt tips denne gangen er å løpe cirka dobbelt så mye som i siste kamp. Istedenfor at Ålesund får spille på seg selvtillit, slik som Viking gjorde, ved at man lot være å presse dem før ballen var passert midtbanen, bør Ålesund få lov å fortsette sin frustrasjon.

Vi holder pusten.

Du må være logget inn for å kommentere.
Debattregler   

Laster kommentar… Kommentaren blir oppdatert etter 00:00.

Bli den første til å kommentere.

Likte du denne artikkelen?

Hjelp oss å utvikle KSU.NO videre og bidra med å opprettholde tjenesten fritt tilgjengelig for alle!

Vipps valgfritt beløp til 614043.

Tusen takk!

Send oss leserinnlegg eller tips

Tekst, bilder og video til leserinnlegg, artikler og andre tips, kan sendes til tips@ksu.no.

Annonse
KSU – Vipps – desktop
Annonse

Innlogging

Siste kommentarer

Geir Ole Sætremyr 5 timer siden Særinteresser og Eksportveikonferansen
@Terje SundsbøDette er politikk gjennom Regjering og Storting.Det er ikkje noko Naturvernforbundet arbeider med, men vi registrerer kva rammeverk som er ...
Terje Sundsbø 6 timer siden Særinteresser og Eksportveikonferansen
@Geir Ole SætremyrDu svarer ikke på spørsmålet. Er det vanlig praksis i Naturvernforbundet?
Geir Ole Sætremyr 17 timer siden Særinteresser og Eksportveikonferansen
@Terje SundsbøDu må adressere dette hos andre.
Terje Sundsbø 21 timer siden Særinteresser og Eksportveikonferansen
@Geir Ole SætremyrPå Møreaksen betaler bilistene bompenger, på jernbane betaler passasjerene billett. Mitt spørsmål gjelder fortsatt:Hvorfor behandles lokal forankring og finansiering ulikt ...
Terje Sundsbø 1 dager siden Særinteresser og Eksportveikonferansen
@Anne Mari SandshamnSkålaveien var ikke et fergeavløsningsprosjekt, og mottok aldri offentlig støtte. Skålavegen ble bygget som en privat vei i regi av ...
Geir Ole Sætremyr 1 dager siden Særinteresser og Eksportveikonferansen
@Terje SundsbøDer er ei forskell  Møreaksen skal delfinansierast via bompengar. Jernbane via passasjernbilett.80% staleg finansiering av Møreaksen.  Vesentlig statlig bidrag til finansiering ...
Annonse

Støtt KSU.NO via bank eller Vipps.

Annonse