Vi bruker informasjonskapsler for å forbedre brukeropplevelsen. Besøk vår personvernside for mer detaljer.
Annonse
KSU – Vipps – desktop
NTB
Artikkel
NTB
20 februar 2019 11:07
Del på Facebook
Illustrasjonsfoto. Foto: Gorm Kallestad / NTB scanpix
Illustrasjonsfoto. Foto: Gorm Kallestad / NTB scanpix
Denne artikkelen er over 12 måneder gammel, og kan inneholde utdatert informasjon.

Bensin kostet 14,91 kroner per liter, mens diesel kostet 14,52 kroner i januar.

På samme tid i fjor var bensinprisen 11 øre lavere og dieselprisen 15 øre høyere. Det viser ferske tall fra Statistisk sentralbyrå (SSB ).

Bensinprisen har en avgiftsandel på 62 prosent og er på 54 prosent for diesel.

Prisene på bensin og diesel har de siste årene økt mer enn avgiftene. Prisforskjellen mellom bensin og diesel er nå 0,39 kroner. I løpet av ett år utgjør det 4.680 kroner basert på en gjennomsnittlig kjørelengde på 12.000 kilometer.

Prisen har falt de siste tre månedene.

I januar ble det solgt 3,1 ganger så mye diesel som bensin. Totalt ble det solgt 239 millioner liter diesel og 76 millioner liter bensin.

Kilde: Artikkelen er skrevet av NTB og enerWEs automatiserte system basert på data fra SSB.

(©NTB)

Likte du denne artikkelen?

Hjelp oss å utvikle KSU.NO videre og bidra med å opprettholde tjenesten fritt tilgjengelig for alle!

Vipps valgfritt beløp til 614043.

Tusen takk!

Send oss leserinnlegg eller tips

Tekst, bilder og video til leserinnlegg, artikler og andre tips, kan sendes til tips@ksu.no.

Annonse
Annonse

Innlogging

Siste kommentarer

Geir Ole Sætremyr 45 minutter siden Særinteresser og Eksportveikonferansen
@Terje SundsbøEg tar det for gitt at du har lest Klimautvalet sine 9 siderrs rapport om samferdsel. Der står det i ...
Geir Ole Sætremyr 52 minutter siden Fylkesøkonomien og fergeavløsningsprosjekter
@Terje SundsbøJa det er Stortinget sitt privilegium å sette inn tiltak slik at Noreg når sine klimamål. Og det er ikkje ...
Terje Sundsbø 1 timer siden Fylkesøkonomien og fergeavløsningsprosjekter
@Hans-Peter KaaresenSamferdsel prioriteres først av alt hos fylkespolitikerne – gratis ferge før skoler. Uten Møreaksen må fylket fortsatt drifte 2 ...
Terje Sundsbø 1 timer siden Særinteresser og Eksportveikonferansen
@Geir Ole SætremyrMiljøvennlig mobilitet betyr tilrettelegging for elbiler i distriktene – hvor offentlige transportmidler aldri kan bli et tilfredsstillende alternativ, verken økonomisk ...
Terje Sundsbø 1 timer siden Fylkesøkonomien og fergeavløsningsprosjekter
@Geir Ole SætremyrDet er Stortinget sitt privilegium å prioritere, herunder også hvordan de vil forsøke å nå klimamål. Slik som å redusere ...
Hans-Peter Kaaresen 15 timer siden Fylkesøkonomien og fergeavløsningsprosjekter
@Terje SundsbøFylkeskommunen har adskillig flere "alvorlige" (som du skriver) problemer enn Møreaksen å ta seg av.  Særinteressene i Møreaksen har splittet ...
Annonse

Støtt KSU.NO via bank eller Vipps.

Annonse