Vi bruker informasjonskapsler for å forbedre brukeropplevelsen. Besøk vår personvernside for mer detaljer.
Annonse
NTB
Artikkel
NTB
14 januar 2020 11:21
Del på Facebook
Olje- og energiminister Sylvi Listhaug (Frp) holder tirsdag tale på Oljeindustripolitisk seminar. Her er hun på besøk på Johan Sverdrup-feltet. Foto: Carina Johansen / NTB scanpix
Olje- og energiminister Sylvi Listhaug (Frp) holder tirsdag tale på Oljeindustripolitisk seminar. Her er hun på besøk på Johan Sverdrup-feltet. Foto: Carina Johansen / NTB scanpix
Denne artikkelen er over 12 måneder gammel, og kan inneholde utdatert informasjon.

Et nytt knippe med letelisenser kan være i vente tirsdag ettermiddag.

Klokka 13.15 tirsdag går olje- og energiminister Sylvi Listhaug (Frp) opp på podiet på Oljeindustripolitisk seminar i Sandefjord.

Der er det store forventninger til at hun vil presentere tildelingene i årets TFO-runde, slik hennes forgjengere har hatt tradisjon for å gjøre de siste årene.

– Dette er mange av våre selskaper spente på. TFO er usedvanlig viktig fordi det er på den måten man får tilgang til nytt areal for sitt selskap, sier næringspolitisk direktør Tommy Hansen i Norsk olje og gass til NTB.

TFO står for tildeling i forhåndsdefinerte områder. Hansen beskriver det som en «resirkulering» av områder som allerede er åpnet for olje- og gassvirksomhet. De utlyste blokkene ligger i områder nær planlagt og eksisterende infrastruktur, og som er velkjente etter flere år med letevirksomhet.

Åpning av helt nye leteområder er derimot lagt på is i påvente av den nye forvaltningsplanen for Barentshavet, som skal legges fram senere i år.

(©NTB)

Likte du denne artikkelen?

Hjelp oss å utvikle KSU.NO videre og bidra med å opprettholde tjenesten fritt tilgjengelig for alle!

Vipps valgfritt beløp til 614043.

Tusen takk!

Send oss leserinnlegg eller tips

Tekst, bilder og video til leserinnlegg, artikler og andre tips, kan sendes til tips@ksu.no.

Annonse
KSU – Vipps – desktop
Annonse

Innlogging

Siste kommentarer

Terje Sundsbø 7 timer siden Særinteresser og Eksportveikonferansen
@Anne Mari SandshamnSkålaveien var ikke et fergeavløsningsprosjekt, og mottok aldri offentlig støtte. Skålavegen ble bygget som en privat vei i regi av ...
Geir Ole Sætremyr 8 timer siden Særinteresser og Eksportveikonferansen
@Terje SundsbøDer er ei forskell  Møreaksen skal delfinansierast via bompengar. Jernbane via passasjernbilett.80% staleg finansiering av Møreaksen.  Vesentlig statlig bidrag til finansiering ...
Geir Ole Sætremyr 10 timer siden Særinteresser og Eksportveikonferansen
@Terje SundsbøDu har I ein tidlegare kommentar uttalt at eg ikkje er forankra I Naturvernforbundet.  Då har eg utfordra deg til ...
Anne Mari Sandshamn 10 timer siden Særinteresser og Eksportveikonferansen
@Terje SundsbøSå klart Skålavegen er et fergeavløsning! Den erstattet en fergerute, ikke sant?  
Terje Sundsbø 11 timer siden Særinteresser og Eksportveikonferansen
@Geir Ole SætremyrSpørsmålet var: Jernbane er en av ulike transportløsninger, på samme måte som vei. Da er det vel rimelig at de ...
Terje Sundsbø 16 timer siden Særinteresser og Eksportveikonferansen
@Anne Mari SandshamnDet er du som sprer løgner. På samme måte som Vigrasambandet på Sunnmøre, ble Skålavegen/Fannefjordtunnelen i Romsdal privatfinansiert. Etter den ...
Annonse

Støtt KSU.NO via bank eller Vipps.

Annonse