Vi bruker informasjonskapsler for å forbedre brukeropplevelsen. Besøk vår personvernside for mer detaljer.
Annonse
KSU – Vipps – desktop
Del på Facebook
Illustrasjon: Rambøll
Illustrasjon: Rambøll
Dette er et debattinnlegg. Innholdet gir uttrykk for skribentens meninger og holdning.
Denne artikkelen er over 12 måneder gammel, og kan inneholde utdatert informasjon.

I den pågående politiske debatten rundt Romsdalsaksen, Møreaksen eller fortsatt ferjedrift er vi i Rødt Møre og Romsdal klare i vår prioritering.

Når det kommer til kjøreretning for E39 i Møre og Romsdal så kjører vi i samme retning og med samme passasjer som flertallet i fylket tilsynelatende gjør.

Om det ikke er mulig å fortsatt beholde ferjedrift på traseene, så er vi helt på linje med flertallet av befolkningen, som teller 69% av de spurte, om at Møreaksen er det siste av de tre alternativene som ønskes.

At dette viser seg å være vanskelig å forholde seg til for andre politiske parti blir for oss veldig vanskelig å forstå.

Folket velger sine representanter, folket ønsker, representantene bør forholde seg til det folket ønsker. I dette tilfellet ønsker ikke folket at Møreaksen skal realiseres. Rødt står sammen med folket i dette og er helt klare på at derom det ikke er mulig å opprettholde traseene med ferjedrift slik det er i dag, så er det Romsdalsaksen som må prioriteres.

Kostnadene tilknyttet undersjøiske tuneller, og risikoen ved disse, bør stå som gode nok argument for at man går helt bort fra tanken og trekker opp linjene på nytt.

Den linja må være, i prioritert rekkefølge, fortsatt ferjedrift eller flytebru på Romsdalsaksen.

For Rødt Møre og Romsdal

Stein Kristiansen, førstekandidat stortingslista til Rødt Møre og Romsdal

Sigve Torland, leder Rødt Møre og Romsdal

Du må være logget inn for å kommentere.
Debattregler   

Laster kommentar… Kommentaren blir oppdatert etter 00:00.
  • Denne kommentaren er avpublisert.
    Terje Sundsbø · 3 år siden
    Partiet Rødt bør sette seg inn i fakta: 
    https://ksu.no/artikler/leserinnlegg/107997-moreaksen-malinger-og-faglig-grunnlag

    Om meningsmålingene: 
    https://ksu.no/artikler/leserinnlegg/108146-moreaksen-egeninteresser-og-meningsmalinger

    Om politikere: 
    https://ksu.no/artikler/leserinnlegg/108216-politisk-legitimitet-eller-politisk-abdisering

Likte du denne artikkelen?

Hjelp oss å utvikle KSU.NO videre og bidra med å opprettholde tjenesten fritt tilgjengelig for alle!

Vipps valgfritt beløp til 614043.

Tusen takk!

Send oss leserinnlegg eller tips

Tekst, bilder og video til leserinnlegg, artikler og andre tips, kan sendes til tips@ksu.no.

Annonse
KSU – Vipps – desktop
Annonse
KSU – Vipps – mobil

Innlogging

Siste kommentarer

Geir Ole Sætremyr 14 timer siden Greinalause politikere om ferger
@Terje SundsbøDet er einkjent sak at Frank Sve har foreslått dette. Men denne løyvinga vil spise av samme kaka som SVV ...
Terje Sundsbø 14 timer siden Greinalause politikere om ferger
@Geir Ole SætremyrDine fornektelser av fakta er pinlig selektive. Nye Veier AS får sine årlige bevilgninger fra statsbudsjettet. Frank Sve (Frp) foreslår ...
Geir Ole Sætremyr 21 timer siden Greinalause politikere om ferger
@Terje SundsbøDu lever på ei livsløgn.Nye veier er rotfesta i løyving over Statsbudsjettet. Dei har inga Sareptas krukke. Møreaksen er definert som ...
Terje Sundsbø 21 timer siden Greinalause politikere om ferger
@Geir Ole SætremyrFor staten betyr det at kostnadene for trinn 2 overføres til Nye Veier As og et annet prosjekt. Prosjektet Møreaksen ...
Geir Ole Sætremyr 1 dager siden Greinalause politikere om ferger
@Terje SundsbøFor Staten blir det ikkje ein reduksjon.Eg såg i går at det skal byggast eit tunnelløp 2 i Oslofjordtunnellen til ...
Terje Sundsbø 1 dager siden Greinalause politikere om ferger
@Geir Ole SætremyrDu synes å allerede ha klar konklusjonen fra utredninger du hevder vil ta 8 år. Et alternativ, som Frank Sve ...
Annonse
KSU – Vipps – mobil

Støtt KSU.NO via bank eller Vipps.

Annonse